Questy fabularne/Jak wygrać/Regulamin gry

Wszystko o cyklicznej grze LARPowej na Mazowszu

Moderatorzy: Tato, Sushi, Echelon4, kałasz

Questy fabularne/Jak wygrać/Regulamin gry

Postprzez Tato » 30 maja 2011, o 21:28

Jak wygrać Afgaraq? Wykonując zadania, które dostaniecie od organizatorów na początku gry. Wykonanie questów będziemy oceniać, zarówno w skali „twardej” (wykonał, nie wykonał) jak i skali miękkiej (zaangażowanie, klimat, poczucie humoru). W sumie za każdy quest będzie można otrzymać sporo punktów. Strona, która uzbiera najwięcej punktów wygra, i to ona będzie decydować o przyszłej państwowości Afgaraqu. Niepodległy czy nie? Kto u steru władzy? Hymn sławić będzie Ni-Chujaka czy Mussoliniego? To zależy od was, drodzy gracze. Dlatego też, każda ze stron dostaje w tym roku jedno zadanie wcześniej, tak aby móc się do niego dobrze przygotować i postarać się zmaksować wynik wygranej.

Jest sporo pytań odnośnie zadania, które dostaliście przed grą. Przygotowanie do niego, rekwizyty (jeżeli jakiś potrzebujecie), sposób wykonania etc, zależy całkowicie od was i od waszej inwencji, chęci i zaangażowania. Do wykonania tego zadania nie dostajecie od organizatorów żadnych rekwizytów.
BLACKWATER OPERATOR TATO
Obrazek
Avatar użytkownika
Tato
.
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 21 sie 2009, o 21:35
Lokalizacja: Wawa
White Cross: Blackwater
Na starym Warriorze od: 0

Jak wygrać?

Postprzez Tato » 31 maja 2011, o 11:35

Dla początkujących opublikowaliśmy podstawowe informacje pt Jak zagrać na Afgaraqu. (viewtopic.php?f=108&t=1043&start=07). Nawet jednak największym wyjadaczom przyda się informacja „Jak wygrać Afgaraq 7”.

Jak wygrać?

1. W grze występuje 12stron (4 w każdej z kolonii), z których każda ma swoje wizje dotyczące dotyczące przyszłości terenu Afagarqu.

[b]2. Zwycięstwo jednej z tych stron będzie oznaczało, że to właśnie ona będzie miała decyzujący głos w kwetii przyszłości kraju: czy Afagaraq będzie niepodległy czy nie, jaki będzie hymn czy też flaga narodowa, kto będzie stał u steru władzy.


3. Rozstrzygnięcie wygranej będzie się odbywało na podstawie ilości nazbieranych przez stronę punktów. Punkty będzie można zdobywać w następujący sposób:
1. Poprzez wykonywanie dostarczonych na starcie zadań (8 zadań – 5pkt. za sztukę + do 5 pkt za klimat i wczucie)
2. Poprzez zdobywanie klejnotów i złota pochowanego na terenie przez mieszkańców nie znających systemu bankowego (Obywatelu, strzeż się jednak podróbek!!! Na szczeście Perski Dziadzio czy znany specjalista od kosztowności i rabus grobów dr Indiana Wąs za odpowiednią opłatą potrafią rozpoznać oryginały)

4. Aby uhonorować najlepszych larpowców, dodatkowo przyznamy po 10pkt. trzem osobom, które wg nas, zasłużą na taki bonus swoim ubiorem/zachowaniem/pomysłem.

5. Wstępne podliczenie punktów odbędzie się w sobotę o godzinie 20, ostateczne w niedzielę rano, a wyniki dotyczące przyszłej państwowości Afagaraqu ogłosimy o 9 w niedzielę.


6. Gracze (zarówno indywidualnie jak i d-cy stron), dostaną pieniądze na start. Więcej pieniędzy niż na start nie dostaniecie, musicie sie nimi dobrze gospodarować i/lub wymysleć sposoby zarobku. Pewne mozliwości zdobycia dodatkowych funduszy będzie mozna uzyskać od orgów/NPCów (major Von Tanna, dr Wąs, komisarz Weiter, Perski Dziadzio, młody Al-Tato, płk Gruber etc) za wykonywanie zadań pobocznych otrzymanych bezpośrednio w grze.
BLACKWATER OPERATOR TATO
Obrazek
Avatar użytkownika
Tato
.
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 21 sie 2009, o 21:35
Lokalizacja: Wawa
White Cross: Blackwater
Na starym Warriorze od: 0

Scenariusz

Postprzez Tato » 31 maja 2011, o 11:46

SCENARIUSZ:

Piątek 3 czerwca
Mozna pojawiać się na terenie od godz. 18.00
18.00-19.00 - Rejestracja piatkowa
19.00 -> czas wolny, integracja przy grillu, piwie, pieśniach i tańcu.
Nocleg na terenie off-game, dostępne NS-y, toalety, umywalnie.

Sobota 4 czerwca
9.00-11.00 Rejestracja ir ozstawienie grup
11.00 Odprawa Organizatorska, rozdanie questów
11.30 Start gry
Gra trwa nieprzerwanie do końca, również w nocy! Spanie w obozowiskach na terenie gry jest in game, czyli nie zdejmujemy okularów ochronnych!
Tylko od was zależy jak długo i kiedy w niej bierzecie udział.
Jeżeli czujesz sie zmęczony lub masz dość możesz położyć się spać w strefie off-game (do dyspozycji graczy jest sześć NS-ów). Na terenie off-game jest tez bar. Jeżeli wypijesz alkohol - nie możesz wrócić do gry. Gra jest zero-alko w trakcie jej trwania. Nie ma żadnych gadek pt "jestem dorosły", "wiem ile mogę wypić' i tym podobne. Pijesz - nie grasz. Mam nadzieję, że to jasne.

Niedziela 5 czerwca
10.00 Podliczenie punktów i analiza questów
11.00 Ogłoszenie zwycięzcy. Rozdanie nagród i wyróźnień (czasem pośmiertnie). Przedstawienie przez zwycięzcę wizji Państwa i programu politycznego.
12.00 Koniec gry.
BLACKWATER OPERATOR TATO
Obrazek
Avatar użytkownika
Tato
.
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 21 sie 2009, o 21:35
Lokalizacja: Wawa
White Cross: Blackwater
Na starym Warriorze od: 0

Regulamin

Postprzez Tato » 31 maja 2011, o 12:05

I tak pewnie nikomu sie tego nie bedzie chciało czytać :roll: , ale pamietajcie, że nieznajmość prawa nie chroni przed jego skutkami!

REGULAMIN:
Uwaga są pewne zmiany, dotyczące np obecności pojazdów opancerzonych.

OGÓLNE ZASADY DOT AFGARAQU:

- obowiązuje strój cywilny z elementami arabskimi: galabija, arafatka, turban etc. Istniej zakaz noszenia mundurów! Wyjątkiem od tej zasady są wojska kolonialne[/b] Równiez jednak i oni musza pamietac o realiach czasowych: plate-carriery czy MICHy są niedozwolone! Niedozwolone są kolimatory, noktowizory i radia czyli to czego nie było " w rilu". Karabiny i pistolety strzelają ogniem pojedyńczym, ogniem ciagłym tylko broń wsparcia (RKMy i LKMy jak SAW czy RPK). Ogniem ciagłym moga strzelać repliki z epoki (całej IIWŚ, nie tylko z '39 roku).

- Afgaraq jest bardziej LARPem niż strzelanką. Ważniejsze jest wczucie się w klimat i odgrywanie roli, niż nabijanie fragów.

- W namiotach znajdujących się na polu gry nie wolno palić papierosów, fajek, trawki, kolegów itp. Nic nie wolno palić!!!

- Przestrzegać zwyczajowych reguł stosowanych na każdej strzelance. (czerwona szmata, gogle, itp.)

- Spożycie jakiegokolwiek alkoholu w trakcie imprezy tj od soboty rano do niedzieli jest ZABRONIONE i skutkuje usunięciem z imprezy.

- Wynik Afgaraqu podlega ocenie organizatorów.

- Obowiązuje zakaz palenia ognisk. Ewentualne rozpalenie ogniska wymaga zgody jednego z Moderatorów.

- Obowiązuje zakaz demolowania budynków, wybijania szyb, wycinania drzew itp.

- Pirotechnika dozwolona jest bez ograniczeń czasowych.

- Nie prowadzi się walk w obrębie obozowisk i strefy offgame.

- Nie wolno naruszać namiotów, znajdujących się w obozowiskach, strzelać do nich, ani prowadzić ognia ze środka. Osoba, która zostanie osaczona w namiocie, jest uznana za jeńca.

- Gracze są zobowiązani do wypełnienia otrzymanych paszportów i noszenia ich zawsze przy sobie.

- Obowiązuje BEZWZGLĘDNE posłuszeństwo wobec Organizatorów. Gracze nie wykonujący rozkazów mogą zostać przykładnie ukarani, a w skrajnych przypadkach wykluczeni z rozgrywki.

- Nie wolno profanować flagi drużyny przeciwnej. Dotyczy to zarówno flag Teamów jak i flag informacyjnych umieszczonych na polu gry. Jeśli scenariusz zakłada zmiany flag w zajętych punktach należy flagę strony przeciwnej złożyć pod masztem! Flagi nie mogą być zabierane z wyznaczonych punktów nie stanowią elementu przetargowego i nie mogą być w żaden sposób sprzedawane.

- Inwencja twórcza jest mile widziana. Wolno robić wszystko co nie jest zakazane, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa. Jednak aby nie przesadzić należy konsultować co śmielsze pomysły z Orgami.

- W trakcie gry toczy się konkurs na najbardziej klimatyczną postać i parę innych. Warto się postarać, bo oprócz dobrej zabawy będzie sporo nagród uznaniowych!

- Na polu gry jest wyznaczona strefa bezpieczna, w której nie toczy się gra. Prosimy tam nie strzelać, nie dogadywać się poza grą.

- Uprasza się więc o nie zanieczyszczanie terenu. W strefie bezpiecznej są toalety z których każdy uczestnik może skorzystać.

- Uprasza się również o drobiazgowe zbieranie śmieci. Na lokacjach będą worki na śmieci, w strefie bezpiecznej będzie kontener, do którego prosimy wyrzucać worki.

- Niestosowanie się do zasad psuje rozgrywkę wszystkim i może skutkować zmniejszeniem ilości punktów drużyny, a w skrajnych wypadkach nawet zakończeniem rozgrywki przez uczestnika.

- Jako Cywil traktowany jest gracz ubrany w galabiję (lub podobny strój) albo ubiór ewidentnie cywilny. Cywil to osoba która nie przenosi żadnej broni, cywil jest zobowiązany do uciekania z terenu walki i odgrywania nieuzbrojonej postaci. Jeżeli masz na sobie cywilne ubranie ale masz przy sobie ukrytą broń to nie jesteś cywilem.

Trzymany na muszce cywil ma zawsze prawo próbować uciekać i dostać kulę w plecy.

- W razie pytań lub problemów, proszę kierować się do Orgów lub Dowódców Stron.



ZASADY DOTYCZĄCE JEŃCÓW, RANNYCH I ZABITYCH:

- Trafienie w jakąkolwiek część ciała powoduje zranienie.

- Ranny powinien położyć się w miejscu trafienia i odczekać 2 minuty.

- Ranny nie może się przemieszczać ani ostrzeliwać. Może tylko leżeć i wzywać pomocy.

- Każdy ranny może byc przeszukany, wystarczy go dotknąć i powiedzieć "przeszukuje". Osoba przeszukiwana jest zobowiązana do oddania wszystkich rekwizytów ale nie można jej zabrać nic innego. Nie można zabrać pieniędzy!

-Ranny może zostać wzięty do niewoli- jeśli w przeciągu 2 min. zostanie dotknięty przez wroga. Musi zostać o tym poinformowany przez biorącego do niewoli.

- Ranny nie może popełnić samobójstwa.

- Ranny po upływie dwóch minut oznacza się jako trup i wraca do bazy. Do czasu respawnu (1 godzina) będzie cywilem w swojej bazie i tylko tam może "ożyć" jako bojownik (odzyskać możliwość strzelania).

- Nie ma Osłon balistycznych.

- Jeniec musi wykonywać polecenia konwojentów.

- Współpraca jeńca z przetrzymującymi go, powinna skutkować skróceniem czasu odsiadki.

- Jeniec musi zostać dostarczony do bazy frakcji przez którą został uprowadzony.

- Jeniec jest jeńcem przez 60 minut od momentu wzięcia do niewoli (potem wraca do swojej bazy).

- Jeniec może zostać odbity przez swoich, ale nie może korzystać ze swojej broni do momentu oswobodzenia (dotknięcia przez jednego ze swoich).

- Złapany jeniec, jest uznany za związanego i rozbrojonego.

- Dowódcy Ugrupowań siedzą w niewoli do czasu aż zostaną odbici lub wykupieni.

- VIPa zawsze i każdy może wziąć do niewoli, nawet jeżeli jest cywilem.



ZASADY DOTYCZĄCE BRONI:

Są zgodne z ogólnymi zasadami dot. Imprez zorganizowanych. Najważniejsze reguły obowiązujące w naszych grach (chyba że org w regulaminie imprezy stwierdza inaczej):
- Przy replikach o mocy powyżej 480 fps można strzelać tylko ogniem pojedynczym.
- Z repliki o mocy powyżej 350 fps nie wolno strzelać w budynkach.
- Maksymalna moc repliki na imprezie to 600 fps.
Naturalnie wszystkie prędkości dotyczą kulek 0,2 gr na odkręconym hop-upie.
- Nie wolno korzystać z kulek metalowych, metalizowanych oraz o wadze powyżej 0,36 grama
- Na dystansach poniżej 5 m nie strzelamy z replik, których prędkość wylotowa wynosi pow. 350 fps'ów.
- Na dystansach poniżej 10 m nie strzelamy z replik, których prędkość wylotowa wynosi pow. 450 fps'ów
- W miarę możliwości, należy strzelać w tułów.
- Nie ma deklaracji strzału. Jeżeli masz silną replikę noś broń boczną lub chodź w osłonie kogoś z replika słabszą.
- Granaty mogą być wykonane tylko na bazie petard K206 (teren otwarty) i K204 (budynki) lub ich odpowiedników (np piratki P1000). Należy zasygnalizować rzut granatem okrzykiem "Granat!". Pozostałe środki piro można stosować tylko za zgodą organizatorów, którą można otrzymać przed imprezą, konieczny będzie egzemplarz testowy.
- Każdy uczestnik musi przez cały czas rozgrywki na terenie gry mieć założoną osłonę oczu.
- Osoby po spożyciu alkoholu nie mogą brać udziału w rozgrywce.
- Trafienie w ciało lub jakikolwiek element oporządzenia (z wyjątkiem repliki) lub ubrania jest liczone jako trafienie skuteczne.
- Trupy oznaczają się czerwoną lub pomarańczową szmatą na strzelankach, lub wg zasad obowiązujących podczas imprezy np regulaminu CCS.
- Trupy wracają najkrótszą drogą do respa, lecz tak aby nie przeszkadzać innym w grze np nie iść pomiędzy walczącymi "liniami frontu".
- Trupy nie gadają.
- Niedopuszczalne są jakiekolwiek formy przemocy fizycznej, rękoczyny, popychanie czy bicie. GROZI ZA NIE BAN PERMANENTNY!



Pozostałe środki piro można stosować tylko za zgodą organizatorów - można ją otrzymać przed imprezą, konieczny będzie egzemplarz testowy.

ZASADY DOTYCZĄCE POJAZDÓW

1. Osoby biorące udział w imprezie mogą używać, po uprzednim zgłoszeniu moderatorom i uzyskaniu od nich akceptacji, prywatnych pojazdów.

2. Właściciele pojazdów muszą liczyć sie z tym że ich pojazdy przemieszczają się po airsoftowym polu gry, a więc można do nich strzelać, rzucać granatami, ect. Są świadomi, że pojazd może zostać uszkodzony i nie będą obciążali odpowiedzialnością za taką szkodę innych graczy.

3. Pojazdy dziela się na pojazdy lekkie i pojazdy opancerzone. Pojazdy lekkie to wszelkie samochody cywilne, jeepy etc. Pojazdy opancerzone to wojskowe traposrtery opancerzone np. SKOT, BRDM.

4. Pojazd lekki porusza się po polu gry z otwartymi szybami z prędkością nie większą niż 30 km/h. Pojazd ciężki porusza się po polu gry z zamkniętymi włazami i klapami z prędkością nie większą niż 30 km/h.

5. Można prowadzić ogień z pojazdu lekkiego, przez okna, z paki, dachu itd. Trafienie z samochodu skutkuje tak jak każde inne trafienie opisane na zasadach ogólnych. Z pojazdu opancerzonego nie można prowadzić ognia.

6. Można prowadzić ogień do pojazdu lekkiego. Trafienie osób jadących samochodem skutkuje tak jak każde inne trafienie opisane na zasadach ogólnych.

7. Trafienie kierowcy skutkuje zatrzymaniem pojazdu. Pojazd może ruszyć dopiero po
a) uleczeniu kierowcy na zasadach ogólnych,
b) zmianie kierowcy na inną "zdrową" osobę.

8. Pojazdy lekkie można niszczyć granatami rozpryskowymi. Za zniszczony uznajemy pojazd w ktorym granat wybuchnie pod lub w okolicy 1 metra od pojazdu. Kierowca uznany jest za martwego. Przypominamy o używaniu piro dopuszczonego do gry. Atest własnego piro polega na rzuceniu sobie granatu pod swoje własne nogi.

9. Pojazdy lekkie można niszczyć wyrzutniami TOW-o, LAW-o i RPG-o podobnymi, opartymi na zasadzie odpalenia rakiety "świstaka". Za zniszczony uznajemy pojazd trafiony przez rakietkę. Minimalna odległość strzału to 15 m. Przypominam o przedgrowym atestowaniu wyrzutni u moderatorów. Atest polega na odpaleniu świstaka i trafienie twórcy w zadek z odległości 15 m

10. Pozostałe osoby jadące pojazdem nie są trafione! Mogą wysiąść z pojazdu i prowadzić dalszą walkę na zwykłych zasadach.

10. Po ustaniu walk w bezpośrednim sąsiedztwie pojazdu kierowca odprowadza zniszczony poajzd na respa. Pojazd respuje się przez godzinę.

11. Pojazdów pancernych nie da się zniszczyć. Natomiast można ostrzeliwać osoby opuszczające pojazd podczas desantu.

11. Osoby jadące samochodem na pace, dachu, relingach i innych nie przystosowanych zwyczajowo do przewozu ludzi miejscach powinny zabepieczyć sie przed wypadkiem. Robia to na własną odpowiedzialność!

Sugestia aby osoby które chcą przeprowadzić atak pojazdem zabierały z sobą moda, który jakby co wyjaśni kwestie sporne. Nie jest to jednak wymóg - pojazdów używamy nie od dziś, a na Afgaraqi jeżdżą ludzie rozsądni.

W tym roku nie ma zmachowców!
BLACKWATER OPERATOR TATO
Obrazek
Avatar użytkownika
Tato
.
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 21 sie 2009, o 21:35
Lokalizacja: Wawa
White Cross: Blackwater
Na starym Warriorze od: 0

Re: Questy fabularne/Jak wygrać/Regulamin gry

Postprzez Wokash » 1 cze 2011, o 16:30

Tato napisał(a):- VIPa zawsze i każdy może wziąć do niewoli, nawet jeżeli jest cywilem.


Czy to znaczy, że innych cywili nie można brać do niewoli?
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Questy fabularne/Jak wygrać/Regulamin gry

Postprzez Tato » 1 cze 2011, o 22:55

O ktos przeczytał! :shock:
Odpowiedź: można.
BLACKWATER OPERATOR TATO
Obrazek
Avatar użytkownika
Tato
.
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 21 sie 2009, o 21:35
Lokalizacja: Wawa
White Cross: Blackwater
Na starym Warriorze od: 0

Re: Questy fabularne/Jak wygrać/Regulamin gry

Postprzez Wokash » 1 cze 2011, o 23:02

Ale jakby co nie ja... Robal... szykuje się larp prawniczy... :mad:
Czy będą dodatkowe punkty za załamanie psychiczne przeciwnika na tle mechaniki?
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Questy fabularne/Jak wygrać/Regulamin gry

Postprzez EPSTEIN » 2 cze 2011, o 09:22

z tego co przeczytałem, radia są zabronione...
ale....krótkofalówki były używane przez Niemców podczas II Wojny Światowej.
Przez Polaków również, nadano za ich pomocą komunikat o kapitulacji Warszawy....więc może....? :)
Find Them / Fix Them / Flank Them / Finish Them
Avatar użytkownika
EPSTEIN
 
Posty: 119
Dołączył(a): 3 lut 2011, o 08:48
Lokalizacja: Żyrardów
White Cross: BlackField / 1KPU
Na starym Warriorze od: 2009

Re: Questy fabularne/Jak wygrać/Regulamin gry

Postprzez Fenrir » 2 cze 2011, o 09:58

:tato: dopuść krótkofalówki - waga i rozmiar zgodny z historycznymi z okresu :D
Avatar użytkownika
Fenrir
.
 
Posty: 1349
Dołączył(a): 19 sie 2009, o 12:37
Lokalizacja: Wwa
White Cross: Fierce Crafty Stealth
Na starym Warriorze od: 0

Re: Questy fabularne/Jak wygrać/Regulamin gry

Postprzez Tato » 2 cze 2011, o 12:53

Proszę bardzo. Jakby ktos nie miał krótkofalówki repliki zgodnej z oryginałem, to (podobnie jak balistykę w CCS) może sobie dorzucić 20kg cegieł do swojego Midlanda lub Motorolki i niech hasa. :P
BLACKWATER OPERATOR TATO
Obrazek
Avatar użytkownika
Tato
.
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 21 sie 2009, o 21:35
Lokalizacja: Wawa
White Cross: Blackwater
Na starym Warriorze od: 0


Powrót do Afgaraq

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości