Strona 1 z 1

Pomiar FPS

PostNapisane: 1 lut 2016, o 19:59
przez Pi White
Bez zbędnych ceregieli, od zawsze w regulaminie podajemy zasady bezpieczeństwa jako wynik FPS ( mierzony na kulkach o masie 0,20g). Pomiar taki często obarczony jest błędem ze względu na dość mocne które potrafią podawać dość dziwne wyniki przy pomiarach na kulkach 0,20 g. proponuje zatem zastąpić przepis mówiący o pomiarach w FPS na pomiar wyrażony w J. Wynik takiego pomiaru jest całkowicie wiarygodny dodatkowo nie wymaga używania kulek o masie 0,20g zastępując je kulkami używanymi przez danego gracza. I tak wyglądała by sprawa ewentualnych limitów:
Repliki CQB max 1,14J
Replika szturmowa max 1,88J
Replika singiel max 3,34J
Jaka jest Wasza opinia na ten temat ?

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 2 lut 2016, o 07:16
przez glock_45
Fizyki nie oszukasz ;) jak dla mnie uproszczenie sprawy w bardzo dobrym kierunku, przy czym nie odchodziłbym całkiem od V0 w fps-ach - można podawać równolegle, bo jakoś "te całe fpsy" przylgnęły do środowiska, a i zaraz będzie ból :3: że ktoś nie wiedział jak przeliczyć :P tak samo jak nadal "nie wszyscy wiedzą" że limity w fps są podawane dla kulek 0,2 g - ale idea słuszna :D

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 18 lut 2016, o 11:57
przez Chaota
Snajperki i gazówki najczęściej nie mają takiego spadku FPS przy ciężkich kulkach jak AEG-i.
Zmierzysz gościowi 600fps a w praniu na kulkach 0,43 będzie miał energii jak przy 700fps+

Chciałbym aby była w końcu odpowiedź czy zaplombowany mancraft gra czy nie, bo jak widzę polarstar lejący kulkami jak z węża ogrodowego jest ok.

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 18 lut 2016, o 13:38
przez Pi White
Temat mancraft ów jest zamknięty i w tym wątku poruszać go nie planujemy. Właśnie ze względu na błędy w pomiarach przy różnej wadze kulek, pomiary będą się odnosić do wartości J

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 22 lut 2016, o 20:23
przez loony90
swietny pomysl, gdyby ktos nie wiedzial jak przeliczyc sluze uprzejmie
http://www.kpasg.net/showthread.php?p=219944
ale tak na serio to nie spotkalem sie jeszcze zeby bylo mierzone na spotkaniach WW

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 23 lut 2016, o 07:09
przez glock_45
Jako obligo może i się tego nie robi, ale na Janówku w listopadzie kilka osób skorzystało z chrono, przy czym wszyscy na ochotnika bo majstrowaliśmy przy replikach ;) z tego co wiem White ma zawsze chrono w bagażniku.

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 23 lut 2016, o 10:33
przez Pi White
Owszem chronologicznie zawsze jest, owszem bywało iż chronowalismy wszystkie repliki na WW

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 10 mar 2016, o 09:36
przez Chaota
Żeby nie było że zawsze tylko marudzę, coś nawet zrobiłem.
Wygląda kiepsko bo na tyle Dalej pozwala (nie wiem czym mu xls podpadł)

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 10 mar 2016, o 20:20
przez glock_45
:lubie:

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 22 sie 2016, o 12:15
przez Czarny
Ja wiem ze dawno temu/ nieprawda i nekro, łopata się należy ale warto wspomnieć o tym aby Org w przypadku wątpliwości chronował replikę jegomości na najcięższych kulkach jakie znajdzie (np 0.40).

Już wyjaśniam:

Każdy system w ASG posiada daną dla siebie wydajność powietrzną (w skrócie ile powietrza potrafi sprężyć) w przypadku lekkich kulek jak 0.20g mogą one zostać za szybko wypchnięte z repliki, reszta powietrza się rozejdzie i wynik będzie przekłamany. W przypadku cięższych kulek kulka większą ilość czasu się rozpędza i przez to powietrze dłużej na nią działa co skutkuje większą ilością FPS.

Nie zakładam ze jest to nieuczciwość ludzka, może być tak że ludzie nie mają pojęcia o tym zjawisku. W USA określa się to Joule Creeperem, gdzie po chronowaniu repliki na 0.20 ktoś zmienia kulki na cięższe i osiąga większą energię.

Tu macie topic.

http://www.airsoftsociety.com/forums/f1 ... ed-123903/

Tabelka nadal będzie pomocna bo po ilości J od razu będzie widać na kulkach 0.40 ile delikwent miałby mocy na 0.20.

Dla przykładu ktoś zmierzył na forum WMASGu moc, a kłóciłem się z nim zażarcie że głupoty gada, a to ja nie miałem racji ;)
Well G-96 na GG:
- na kulkach 0,20 537 FPS co daje 2,68J
- na kulkach 0.43 424 FPS co daje 3,59J ----> co daje na 0.20 ponad 600 FPSów.

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 22 sie 2016, o 12:48
przez skiba777
Czarny napisał(a):Ja wiem ze dawno temu/ nieprawda i nekro, łopata się należy ale warto wspomnieć o tym aby Org w przypadku wątpliwości chronował replikę jegomości na najcięższych kulkach jakie znajdzie (np 0.40).

Już wyjaśniam:

Każdy system w ASG posiada daną dla siebie wydajność powietrzną (w skrócie ile powietrza potrafi sprężyć) w przypadku lekkich kulek jak 0.20g mogą one zostać za szybko wypchnięte z repliki, reszta powietrza się rozejdzie i wynik będzie przekłamany. W przypadku cięższych kulek kulka większą ilość czasu się rozpędza i przez to powietrze dłużej na nią działa co skutkuje większą ilością FPS.

Nie zakładam ze jest to nieuczciwość ludzka, może być tak że ludzie nie mają pojęcia o tym zjawisku. W USA określa się to Joule Creeperem, gdzie po chronowaniu repliki na 0.20 ktoś zmienia kulki na cięższe i osiąga większą energię.

Tu macie topic.

http://www.airsoftsociety.com/forums/f1 ... ed-123903/

Tabelka nadal będzie pomocna bo po ilości J od razu będzie widać na kulkach 0.40 ile delikwent miałby mocy na 0.20.

Dla przykładu ktoś zmierzył na forum WMASGu moc, a kłóciłem się z nim zażarcie że głupoty gada, a to ja nie miałem racji ;)
Well G-96 na GG:
- na kulkach 0,20 537 FPS co daje 2,68J
- na kulkach 0.43 424 FPS co daje 3,59J ----> co daje na 0.20 ponad 600 FPSów.


AEGów to nie dotyczy. Jak ktoś nieznajomy z HPA biega to można by sprawdzać.

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 22 sie 2016, o 13:08
przez Pi White
Tak to problem replik GG i HPA przy AEGu te różnice są minimalne

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 22 sie 2016, o 14:38
przez Czarny
W niektórych AEGach także się zdarza, pytanie jak szczelny masz system i jak długa masz lufę. Ważne jednak aby zawsze brać to pod uwagę.

Inny miły człowiek podał dane:
SR25 CA AEG
550 fps na 0,20g, czyli 2,81J
465 fps na 0,36g, czyli 3,63J

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 22 sie 2016, o 16:13
przez Pi White
Czarny herezia w AEGu lufa nie wpływa na energię. ( długość lufy) Inaczej ma to się w replikach gazowych.

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 22 sie 2016, o 17:22
przez skiba777
Pi White napisał(a):Czarny herezia w AEGu lufa nie wpływa na energię. ( długość lufy) Inaczej ma to się w replikach gazowych.


A jeśli masz typ 0 założony do krótkiej lufy? Przy lekkiej kulce powietrze nie zdąży się dobrze sprężyć i szybko ją wypchnie. Przy ciężkiej może uzyskać większą energię z uwagi na dłuższy czas przebywania w lufie. W teorii chyba by się zgadzało?

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 22 sie 2016, o 17:26
przez Pi White
Ta różnica była by niedostrzegalna:)

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 22 sie 2016, o 20:53
przez Czarny
No ja patrzę na wynik pomiarów w tym AEGu, no da się nie stwierdzić faktu że energię ma większą tylko przez zmianę wagi kulki, a zgodnie z tabelką powinien mieć stałą nie ? bo AEG ma stałą ilość powietrza. Coś mnie tu niegra a z tym co piszą chłopaki w USA to może być we wszystkich systemach coby się zgadzało.

Ja tam się do mojego chrono zaopatrzę w kuleczki 0.40 właśnie do takich pomiarów. Jak mi się jakiś milusiński będzie podejrzanie zachowywał to będę mieć 100% pewności że jego replika ma taką a nie inną moc prawda ?
Nawet jeśli AEGów to nie dotyczy (a śmiem twierdzić ze dotyczy, taki będę ) to na pewno nie zaszkodzi, a nosić kulki różne do pomiarów mocy repliki to bzdura zwyczajnie i tyle. Będą jedne i zawsze maksimum skuteczności :)

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 22 sie 2016, o 21:44
przez skiba777
"The reason I bring this up is because, while Joule creep isn't as prevalent in AEGs with cylinders that restrict the maximum volume of air, it is much more common in HPA (or even GBBR) setups due to the abundance of air/gas volume coming from your tank (or gas reservoir)."

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 22 sie 2016, o 21:55
przez Czarny
skiba777 napisał(a):"The reason I bring this up is because, while Joule creep isn't as prevalent in AEGs with cylinders that restrict the maximum volume of air, it is much more common in HPA (or even GBBR) setups due to the abundance of air/gas volume coming from your tank (or gas reservoir)."


Słowo "prevalent" ---> przeważający, powszechnie występujący, rozpowszechniony.

Więc AEGów też dotyczy. Dzięki za wklejenie tego Skiba :)

Re: Pomiar FPS

PostNapisane: 27 sie 2016, o 19:42
przez Chaota
Snajperki AEG też mają ten problem, przynajmniej moje

A tutaj rozwiązanie problemu regulatora:
http://www.thingiverse.com/thing:1734806