Strona 1 z 1

REGULAMIN OTWARTYCH STRZELANEK OGÓLNOMAZOWIECKICH

PostNapisane: 15 paź 2009, o 17:41
przez Dalej
ZASADY OTWARTYCH STRZELANEK AIRSOFTOWYCH NA MAZOWSZU ORGANIZOWANYCH PRZEZ NASZĄ SPOŁECZNOŚĆ”.


Struktura dokumentu:

1. Wstęp

2. Zasady Nadrzędne

3. Bezpieczeństwo - Zasady
  • Bezpieczeństwo - Dobre Rady
4. Repliki i Amunicja - Zasady Ogólne
  • Repliki i Amunicja - Zasady dla graczy z podkręconymi replikami (powyżej 350fps)
  • Repliki i Amunicja - Dobre Rady
5. Pirotechnika - Zasady
  • Granaty
  • Inne artykuły pirotechniczne
6. Gra - Zasady
  • Gra - Dobre Rady
  • Walki na bliskich dystansach i w budynkach (CQB) - Zasady
  • Walki na bliskich dystansach i w budynkach (CQB) - Dobre Rady
  • Gry Nocne - Zasady
7. Zachowanie trupów - Zasady
  • Zachowanie trupów - Dobre Rady
• Pozostałe Dobre Rady




- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -



1. Wstęp

Airsoft (zwany również ASG) jest sportem, i jak każdy sport, musi mieć jasno określone reguły.

Ze względu na swoją specyfikę, (min. brak wyraźnych śladów trafienia, ryzyko uszkodzeń ciała) wymaga od uczestników honorowego zachowania, bezwzględnej uczciwości i żelaznego przestrzegania zasad.

Poniższe zasady zostały opracowane na przestrzeni wielu lat przez najbardziej doświadczonych graczy i zostały sprawdzone na setkach strzelanek,
zlotów i scenariuszy, są również odpowiedzią na sytuacje i wypadki które na przestrzeni lat zdarzyły się, choć nie powinny.

Łamanie poniższych zasad może skutkować usunięciem danej osoby/grupy osób z terenu gry, oraz czasowy lub permanentny ban na grach i imprezach organizowanych przez:
Dzikkiego, KNJ, MASH, Tower Guards, Pythona, Ranger Unit, Zaporożca, Pluton Inżynieryjny.

Jeśli jeszcze jakiś organizator imprez ASGowych chce się przyłączyć do bana proszę o PW do Dzikkiego. Ze swojej strony wszystkim Orgom oferujemy wzajemność u uznawaniu banów.

Oprócz Zasad dopisaliśmy garść Porad, które przydadzą się każdemu graczowi rozpoczynającemu swoją przygodę z Airsoftem.


2. Zasady Nadrzędne

Mottem przewodnim jest:

NAJPIERW MYŚL - POTEM STRZELAJ.


Żadne zasady nie zastąpią używania mózgu. Pamiętaj, Airsoft to sport ekstremalny. Swoją bezmyślnością możesz zrobić dużą krzywdę innym.
Najważniejsze jest bezpieczeństwo, graczy oraz ciebie.

Najważniejszą zasadą jest:

NIGDY NIE ZDEJMUJ OCHRONY OCZU NA TERENIE GRY.


Zasada ta dotyczy wszystkich osób przebywających na terenie gry podczas jej trwania.
Zarówno graczy, jak i osoby towarzyszące, np. fotografików, koordynatorów, reporterów itd.
W przypadku zauważenia na terenie gry osób cywilnych bez ochrony oczu lub spoza środowiska ASG (spacerowicze, grzybiarze itp),
gra zostaje zamrożona do momentu opuszczenia przez nie terenu.


3. Bezpieczeństwo - Zasady

3.1 Twoja ochrona oczu musi dobrze zasłaniać oczy, pewnie się trzymać, i wytrzymywać strzał o sile minimum 500FPS z przyłożenia.
Jeśli nie jesteś pewien czy twoja ochrona oczu się nadaje, poproś przed grą doświadczonego gracza o sprawdzenie.

3.2 Możesz zostać poproszony o pokazanie swojej ochrony oczu przez innych graczy. Jeśli odmówisz, lub jeśli ochrona oczu
okaże się niewystarczająca, lub zostanie uszkodzona przez kulki, nie możesz brać udziału w grze.

Rykoszet też ma dużą moc, a oko to tylko kawałek galaretki. Miały miejsce wypadki po których w szpitalu lądowali ludzie, którzy dostali w oko rykoszetem.
Dlatego:

3.3 Nie strzelaj, nie ustawiaj hop-up'u, nie „sprawdzaj” swojej repliki poza terenem gry, w pobliżu samochodów, lub osób bez osłony oczu.
Możesz to zrobić po wejściu na teren gry.

3.4 Osoby będące pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających nie mogą grać. Mogą zrobić krzywdę sobie lub komuś innemu.

• Bezpieczeństwo - Dobre Rady

• Palec kładź na spuście dopiero gdy zamierzasz strzelać. We wszystkich innych okolicznościach trzymaj palec na osłonie spustu. Po więcej informacji wpisz w Google „trigger discipline”.

• Jeśli używasz okularów, kup takie które które zasłaniają oczy nie tylko z przodu, ale również z boku, od dołu i od góry.
Zdarzały się obrażenia powstałe na skutek przedostania się kulki pod/obok szybki okularów.


4. Repliki i Amunicja - Zasady

4.1 Przy replikach o mocy powyżej 450 fps można strzelać tylko ogniem pojedynczym.

4.2 Z repliki o mocy powyżej 350 fps nie wolno strzelać w budynkach.

4.3 Maksymalna moc repliki podczas gry to 600 fps.

4.4 Wszystkie prędkości dotyczą pomiarów na kulkach 0,2 grama.

4.5 Nie wolno korzystać z kulek metalowych, metalizowanych oraz o wadze powyżej 0,36 grama, oraz kulek BBB Max 0.27g firmy Bioval.

4.6 Na dystansach bliskich nie strzelamy z replik, których prędkość wylotowa na kulkach 0.20 wynosi 440-450 fps'ów.
Trafienie można równie dobrze zasygnalizować, mówiąc danej osobie "Dostałeś". W miarę możliwości, należy strzelać w tułów.

Repliki i Amunicja - Zasady dla graczy z podkręconymi replikami (powyżej 350fps)

4.7 Jeżeli masz replikę z mocą powyżej 350fps, używaj jej ze szczególną rozwagą.

4.8 Jeżeli twoja replika ma powyżej 450fps, strzelaj tylko ogniem pojedynczym, tylko na duże odległości.

• Repliki i Amunicja - Dobre Rady

• Jeżeli zbyt blisko ciebie pojawi się gracz, wycofaj się, użyj dodatkowej (słabszej) broni jeśli ją posiadasz. W ostateczności - daj się zastrzelić.

• Strzelaj strzałami pojedynczymi zamiast serią. Poćwiczysz celność. Strzelanie serią ma sens dopiero, gdy cel znajduje się na granicy zasięgu i nasze kulki docierają tam lobem, czyli lecą „po łuku”.


5. Pirotechnika - Zasady

Granaty

5.1 Granaty mogą być wykonane tylko na bazie petard K206 (teren otwarty) i K204 (budynki). Można też używać polskich granatów „Granat rozpryskowy GR-2”

5.2 Rzut należy zasygnalizować krzykiem „Granat!”.

5.3 Jedyne petardy dopuszczane do samodzielnej produkcji granatów ASG to:
- do budynków max K0204 (Tropic) (SuperPower)
- do lasu max K0206 (Tropic) (SuperPower)

Jednocześnie przypominamy że zakazane jest używanie petard SP1001 "korsarek" do produkcji granatów ASG z tego powodu, że ostatnio zrobiły się jeszcze silniejsze przez co zagrażają zdrowiu "maniakom ASG".

Inne artykuły pirotechniczne

5.4 Pozostałe środki piro można stosować tylko za zgodą organizatorów. Można ją otrzymać przed grą. Może być konieczny będzie egzemplarz testowy.

5.5 Na wielu miejscówkach jest całkowity zakaz używania jakiejkolwiek pirotechniki. Sprawdź to na forum lub przed rozpoczęciem gry.

5.6 Na zarośniętych miejscówkach nie wolno używać pirotechniki podczas trwania suchych dni, gdy można spowodować pożar. Zazwyczaj jest to ustalane przed grą, na forum lub na miejscu.


6. Gra - Zasady

6.1 Osoba trafiona wraca na respa - po szczegóły jak to robić poprawnie zajrzyj do „zasady zachowania trupów.”

6.2 Terminatorstwo, czyli nagminne, rozmyślne nie przyznawanie się do trafień będzie surowo karane.
Wszelkie spory dotyczące terminatorstwa rozwiązujemy na miejscu. Jeżeli jesteś przekonany że ktoś terminatoruje, wyjaśnij to z nim od razu.
Nie bój się konfrontacji z terminatorem, inni gracze wstawią się za tobą. Pamiętaj jednak, że czasami można kulki nie poczuć/nie usłyszeć.

6.3 Nie obrażaj innych graczy.

6.4 Trafienie w broń eliminuje broń. Możesz wtedy sięgnąć po drugą (np pistolet), lub udać się na respawn, skąd powrócisz z działającą bronią.

6.5 Osoba którą trafiłeś ma prawo znać twój nick.

6.6 Osoba którą trafiłeś ma prawo obejrzeć/przestrzelić twoją replikę jeśli o to poprosi.

6.7 Wandalizm jest całkowicie zakazany.


• Gra - Dobre Rady

• Jeśli wydaje ci się że dostałeś, ale nie jesteś pewny, nie zastanawiaj się zbyt długo. Czasami lepiej nie mieć pewności i zejść z pola niż zostać posądzony o terminatorstwo.
Czasami nie widać, kto strzelał i z jakiego miejsca. Jeśli granat wybuchnie obok ciebie to przyznaj się, mimo iż nie poczułeś kulki. Mogły odbić się od część munduru lub oporządzenia.

• Nie każdy strzał musi być celny. Krzycząc i wyzywają innych graczy psujesz zabawę. Zwracaj uwagę osobie trafionej tylko gdy masz 100% że dostała.
Pamiętaj, że osoba ubrana grubiej, w kamizelce itp może nie poczuć trafienia, szczególnie gdy się porusza. Jeśli ktoś dalej się nie przyznaje zwróć mu uwagę w przerwie, pod koniec gry lub w innej dogodnej sytuacji. Zawsze, jeśli taka opcja istnieje, możesz zwrócić się do organizatora.

• Nie celuj specjalnie w głowę.
Jeśli zostałeś trafiony w głowę pamiętaj, że nie zawsze ktoś chciał w nią trafić, może była to jedyna część ciała, którą wystawiałeś.



Walka na bliskich dystansach i w budynkach (CQB) - Zasady

6.8 Nie strzelaj z broni upgreadowanej (powyżej 350fps).
Jeśli chcesz wchodzić do budynków, miejsc, gdzie operowanie repliką zmusza do strzałów na bliskim dystansie, noś broń boczną, np. pistolet, lub drugą replikę o prędkości wylotowej nie większej niż 350fps.


• Walka na bliskich dystansach i w budynkach (CQB) - Dobre Rady

• Nie celuj specjalnie w głowę.
W scenariuszach, które odbywają się w budynkach lub w ciemności, postrzał w głowę jest zdecydowanie łatwiejszy. Dla własnego bezpieczeństwa noś wtedy ochronę twarzy. W budynkach czasami postrzał w głowę jest nieuchronny - nie miej wtedy pretensji, że skoro tylko ją było widać pojawiającą się (np na schodach), to w nią dostałeś.

• W sytuacji, gdy możesz kogoś trafić z bardzo bliska bez wystawiania się na ryzyko trafienia (np, ktoś stoi do ciebie plecami lub cię nie widzi),
zamiast strzelać powiedz „dostałeś”. Oszczędzisz mu bólu a sam nie zdradzisz swojej pozycji.
• Jeśli musisz, lub powiedzenie komuś że dostał jest niemożliwe, strzel jedną kulką w korpus (najlepiej w kamizelkę lub inną część oporządzenia).

• Staraj się nie strzelać serią. Jedna - trzy kulki działają tak samo. Jeśli już musisz strzelać serią (np. do biegnącego celu) staraj się trafiać w korpus lub nogę unikając strzałów w górną część ciała.


Rozgrywki nocne - Zasady

6.9 Podczas gier nocnych wszędzie obowiązują „zasady walki na bliskich odległościach i w budynkach” i są rygorystycznie przestrzegane.

6.10 Maksymalna moc repliki podczas nocnych gier to 350fps.

6.11 Strzelać wolno wyłącznie ogniem pojedynczym.

6.12 Rolę czerwonej szmaty u „trupów” spełnia czerwona lampka umieszczona w widocznym miejscu.
Dobrze w tej roli spisują się lampki rowerowe.

od dnia 24 sierpnia 2012 r.:
6.12 Rolę oznaczenia u „trupów” spełnia czerwona lampka umieszczona w widocznym miejscu
(dobrze w tej roli spisują się lampki rowerowe).


7. Zachowanie trupów - Zasady

Jeśli gracz został trafiony:

7.1 Krzyczy „dostałem!”.

7.2 Wyciąga czerwony materiał i umieszcza go w widocznym miejscu.

od dnia 24 sierpnia 2012 r.:
7.2 Wyciąga i zakłada pomarańczową odblaskową kamizelkę.


7.3 Schodzi na respawn w sposób nie kolidujący z grą pozostałych graczy, najprostszą drogą.
Nie wolno wędrować, ani tym bardziej „zwiedzać”. Zwiedzanie, czyli sprawdzanie pozycji przeciwnika, będzie stanowczo karane.

7.4 „Trup” nie ma prawa rozmawiać z „żywymi” graczami żadnej z drużyn, dopóki nie dotrze na respa.
Jeśli „Trup” złamie milczenie, osoba do której się odezwał zostaje trupem i też wraca na respa.

• Zachowanie trupów - Dobre Rady

• Jeśli mimo przyznania się do trafienia nadal zaliczasz kulki, nie obrażaj strzelającego. Mógł cię nie usłyszeć lub nie zauważyć.
Mógł też strzelać do graczy znajdujących się obok ciebie.

• Jeśli zaraz za tobą są inni gracze, padnij na ziemię lub oddal się jak najszybciej. Nie bądź „żywą tarczą”.

• Jeśli twoja „szmata” jest mało widoczna lub umieszczona w słabo widocznym miejscu, nie krzycz na '”żywych” graczy gdy cię ostrzelają. Mają prawo wziąć cię za żywego, nawet jeśli nonszalancko spacerujesz drogą na respa.


• Pozostałe Dobre Rady

• Kup sobie name-tag, czyli plakietkę/naszywkę, z ksywą pod którą jesteś znany w środowisku ASG. Nie bądź anonimowy. Z czasem mogą stać się obowiązkowe, ze względu na coraz częstsze wypadki oraz malejącą liczbę darmowych miejscówek.

• Nie obrażaj innych graczy. Kwasy się zdarzają, emocje uderzają do głowy, trafienie boli, ale nie pozwól by emocje zepsuły grę tobie i innym.

• Udając się na grę nie noś repliki na wierzchu. Nieś ją np. w torbie, by nie budzić niepotrzebnej sensacji.

• Nie strzelaj w szyby, lampy, itd. Wandalizm jest absolutnie zakazany.
Pomijając względy bezpieczeństwa, wszyscy powinniśmy pracować na pozytywny odbiór Airsoftu, a wandalizm w tym nie pomaga. Pamiętaj że absolutna większość miejscówek wbrew pozorom ma właściciela.

• Jednym z celów Weekend-Warriors jest promowanie pozytywnego wizerunku naszego sportu. Osoby z premedytacją działające na szkodę wizerunku Weekend-Warriors lub Airsoftu będą uznawane za sabotażystów i permanentnie usuwane ze środowiska.
Po prostu nie pozwolimy takim osobom niszczyć naszego sportu.
W wielu krajach politykierzy próbują zbijać polityczny kapitał robiąc nagonki na Airsoft, a środki masowego przekazu chętnie im w tym pomagają, bo sianie paniki i histerii zwiększa oglądalność.
Zakazali go w Niemczech, w Holandii, prawie udało im się w UK, Próbują w Portugalii. Pewnego dnia na pewno spróbują w Polsce, dlatego obowiązkiem każdego odpowiedzialnego gracza jest budowanie pozytywnego wizerunku Airsoftu, który zaprocentuje w przyszłości.

• Nie obrażaj ludzi ze Służb. Weekend-Warriors ma pozytywne stosunki z Policją i innymi służbami, więc jeśli lubisz pisać po ścianach HWDP, dla własnego dobra lepiej nie pojawiaj się na naszych strzelankach.

• Szanujmy miejscówki. Ciekawych miejsc, gdzie możemy za darmo się strzelać jest coraz mniej, a nawet te, wbrew pozorom, mają właścicieli.

• „Stok Mazowiecki” to sarkastyczny żart z przesadnego „wyścigu zbrojeń” za coraz mocniejszymi replikami. Nie traktuj go poważnie. Gdy ktoś mówi że ma „stok mazowiecki” nie traktuj tego jak komplement.

• Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z Airsoftem, kup replikę o mocy maks. 350fps.
Niedawno 350fps było uznawane za bardzo mocne, wcale nie potrzebujesz więcej by się dobrze bawić.


.