ASG w wersji HARD
Napisane: 3 sty 2012, o 11:17
Rozmawiając ostatnio o symulacji działań wojennych doszliśmy zbiorowo (znaczy się w zbiorze 3 osobowym) do wniosku, że wszystkie zasady i limity są fajne na strzelankach weekendowych i kompletnie niefajne w symulacjach. Gracze nie odczuwają strachu, bo nie ma zagrożenia a ból spowodowany postrzałem jest niewielki. Stąd propozycja stworzenia regulaminu w wersji HARD.
Czym miało by się to różnić? Ano na dzień dobry na podwyższeniu limitu fpsów i zniesieniu niektórych ograniczeń.
Podstawową różnicą jest jednak to, że zabezpieczenia siebie przed obrażeniami spoczywa CAŁKOWICIE na graczu. Każdy musi sobie zapewnić taki zakres ochrony, by obrażenia jakich dozna w czasie walki były przez niego akceptowane.
CO było by wolno:
- FPSy - max 800fpsów.
- Nie ma minimalnych odległości strzału.
- Można strzelać wystawiając samą replikę.
- Walka wręcz jest dozwolona w szczególności wolno łapać za replikę i uderzać.
- Dopuszczone jest użycie gumowych noży treningowych i tylko one umożliwiają zadanie knifekilla
- Wolno używać drutu kolczastego i ostrzowego.
- Dozwolone jest użycie gazów obezwładniających na bazie gazu pieprzowego.
- Wszelkie zapory i umocnienia wolno skutecznie niszczyć
- Wolno zabierać sprzęt i wyposażenie trupom i jeńcom z wyjątkiem wyposażenia ochrony osobistej (gogle, maska p-gaz, osłona twarzy itp)
Czego nie było by wolno:
- Uderzać przedmiotami innymi niż gumowe, treningowe noże.
- W walce wręcz nie wolno używać również garot pasków ani innych przedmiotów niebezpiecznych
- Używać ładunków wybuchowych do fizycznego niszczenia zapór i umocnień
- Używać kulek innych niż kompozytowe
- Nie wolno niszczyć fizycznie sprzętu i wyposażenia graczy. Jeśli np. nie zabieramy trupowi broni a nie chcemy, żeby była ona użyta przez kogoś innego, deklarujemy jej zniszczenia. Deklaracja musi dotyczyć każdego niszczonego egzemplarza sprzętu i wyposażenia.
Obowiązkowe wyposażenie:
- Okulary lub gogle balistyczne i tylko balistyczne
- Pomarańczowa kamizelka odblaskowa (do oznaczenia trupa)
- W grach nocnych migająca, czerwona lub pomarańczowa lampka (do oznaczenia trupa, stałe światło nie działa)
Wyposażenie bardzo zalecane:
- Osłona twarzy
- Suspensoria
- Maski p-gaz z działającym filtrem
- Chusteczka dekontaminacyjna znosząca działanie gazu pieprzowego
Poziom wirtualizacji gry:
- Zapory, umocnienia i budynki można niszczyć pozorowanymi ładunkami wybuchowymi na bazie petard, pod warunkiem, że ich masa i kubatura będą zgodne z realnymi ładunkami
- Magazynki ładujemy limitowaną ilością kulek wynoszącą dwukrotną liczbę amunicji w realnym odpowiedniku
- Kulki przenosimy w magazynkach
- Luzem, do doładowania możemy mieć tylko drugie tyle kulek co w magazynkach
- Można zabierać amunicję od kolegów lub zabierać ją trupom. Amunicję zabraną używamy tylko jeśli była by zgodna z naszą, zakładając warunki realne. Amunicję odbieramy fizycznie. Nie dopuszczalne jest ładowanie własnych kulek w ilości jaką możemy odebrać trupowi lub otrzymać od kolegi.
- Do ustalenia poziomu obrażeń używamy kart CCS lub podobnego systemu
- Opatrywanie ran odbywa się na bazie CCSa lub podobnego systemu (np. Red System)
- Trupy, jeśli nie są już potrzebne w grze, mogą zejść z pola gry po założeniu kamizelki odblaskowej
- W ramach jednej gry, nie ma respów.
- W walce wręcz, za wyeliminowanego z gry uważa się gracza który się poddał mówiąc poddaję się, lub klepiąc ręką w ziemię. Gracz, który wygra ma natychmiast zaprzestać walki a jeśli potrzeba udzielić pomocy przegranemu.
- Jeniec, jeśli ma być skrępowany to musi być skrępowany. Jeniec może dać słowo, że nie będzie uciekał lub, że nie będzie uwalniał się z więzów założonych celowo w sposób gorszy niż było by to zrobione normalnie. Słowo to jest obowiązujące i nie może zostać złamane. Nie zwalnia to jednak krępującego z zademonstrowania, że ma możliwość właściwego skrępowania jeńca. Inaczej mówiąc krępujący musi mieć techniczną możliwość skrępowania jeńca i musi ją udowodnić poprzez skrępowanie.
Inne zasady:
- Jeśli zabrałeś coś trupowi lub jeńcowi, jesteś za to odpowiedzialny. Uszkodzenia, awarie itp zabierający winien usunąć niezwłocznie, na własny koszt w wybranym przez poszkodowanego serwisie. Przedmioty zagubione muszą być odkupione.
- Głos decydujący co do stanu zabranego sprzętu ma poszkodowany.
- Stan sprzętu musi zostać potwierdzony przy jego odbiorze. Późniejsze reklamacje nie będą uznawane. Jeśli nie jest to możliwe (np padły bateria i nie można przestrzelać repliki) sprzęt należy przekazać do wybranego serwisu w celu stwierdzenia jego stanu.
- Organizator może przed grą wyznaczyć listę serwisów, w których będą dokonywane naprawy. Jeśli taka lista została utworzona poszkodowany może wybrać dowolną firmę spośród występujących na liście.
- Każdy element wyposażenia i broni powinien być wyraźnie oznaczony, by nie było wątpliwości kto jest jego właścicielem.
- Minimalny wiek uczestników to 18 lat, bez wyjątków.
Kary:
- Zasady walki mają być twarde, ale uczciwe. Za nieprzestrzeganie zasad a w szczególności za nieprzestrzeganie zasad walki wręcz karą jest ban na minimum 2 miesiące a w sytuacjach szczególnych ban dożywotni.
Pozostaje jeszcze kwestia przesłuchań, czytaj tortur, która zostaje nierozstrzygnięta.
To z grubsza było by na tyle. Wiem, że w świecie bezbolesnej wojny, zasady opisane powyżej mogą wydać się absurdalne, ale pomyślcie, to co hamuje ludzi przed działaniem jest strach. Strach przed bólem, śmiercią, kalectwem. W ASG tego nie ma. Oberwanie kulką boli tyle co użądlenie pszczoły z tym, że ból szybko przechodzi.
Ludzie dążą do sytuacji, do której nigdy by nie dopuścili, gdyby wynikiem było coś więcej niż konieczność zejścia do respa. Z drugiej strony powyższe zasady, mimo, że są bardziej bolesne grożą co najwyżej sporymi sińcami, czy niewielkimi obrażeniami, przy których takie sporty jak chociażby piłka ręczna są sportami brutalnymi. O boksie nawet nie wspominam. Warto również zauważyć, że gra na tych zasadach nie jest obowiązkowa. Jest cała masa imprez na zasadach strzelankowych, na które można się wybrać i tłuc się z kolegami do upadłego nie narażając się na uszczerbek na zdrowiu.
Czym miało by się to różnić? Ano na dzień dobry na podwyższeniu limitu fpsów i zniesieniu niektórych ograniczeń.
Podstawową różnicą jest jednak to, że zabezpieczenia siebie przed obrażeniami spoczywa CAŁKOWICIE na graczu. Każdy musi sobie zapewnić taki zakres ochrony, by obrażenia jakich dozna w czasie walki były przez niego akceptowane.
CO było by wolno:
- FPSy - max 800fpsów.
- Nie ma minimalnych odległości strzału.
- Można strzelać wystawiając samą replikę.
- Walka wręcz jest dozwolona w szczególności wolno łapać za replikę i uderzać.
- Dopuszczone jest użycie gumowych noży treningowych i tylko one umożliwiają zadanie knifekilla
- Wolno używać drutu kolczastego i ostrzowego.
- Dozwolone jest użycie gazów obezwładniających na bazie gazu pieprzowego.
- Wszelkie zapory i umocnienia wolno skutecznie niszczyć
- Wolno zabierać sprzęt i wyposażenie trupom i jeńcom z wyjątkiem wyposażenia ochrony osobistej (gogle, maska p-gaz, osłona twarzy itp)
Czego nie było by wolno:
- Uderzać przedmiotami innymi niż gumowe, treningowe noże.
- W walce wręcz nie wolno używać również garot pasków ani innych przedmiotów niebezpiecznych
- Używać ładunków wybuchowych do fizycznego niszczenia zapór i umocnień
- Używać kulek innych niż kompozytowe
- Nie wolno niszczyć fizycznie sprzętu i wyposażenia graczy. Jeśli np. nie zabieramy trupowi broni a nie chcemy, żeby była ona użyta przez kogoś innego, deklarujemy jej zniszczenia. Deklaracja musi dotyczyć każdego niszczonego egzemplarza sprzętu i wyposażenia.
Obowiązkowe wyposażenie:
- Okulary lub gogle balistyczne i tylko balistyczne
- Pomarańczowa kamizelka odblaskowa (do oznaczenia trupa)
- W grach nocnych migająca, czerwona lub pomarańczowa lampka (do oznaczenia trupa, stałe światło nie działa)
Wyposażenie bardzo zalecane:
- Osłona twarzy
- Suspensoria
- Maski p-gaz z działającym filtrem
- Chusteczka dekontaminacyjna znosząca działanie gazu pieprzowego
Poziom wirtualizacji gry:
- Zapory, umocnienia i budynki można niszczyć pozorowanymi ładunkami wybuchowymi na bazie petard, pod warunkiem, że ich masa i kubatura będą zgodne z realnymi ładunkami
- Magazynki ładujemy limitowaną ilością kulek wynoszącą dwukrotną liczbę amunicji w realnym odpowiedniku
- Kulki przenosimy w magazynkach
- Luzem, do doładowania możemy mieć tylko drugie tyle kulek co w magazynkach
- Można zabierać amunicję od kolegów lub zabierać ją trupom. Amunicję zabraną używamy tylko jeśli była by zgodna z naszą, zakładając warunki realne. Amunicję odbieramy fizycznie. Nie dopuszczalne jest ładowanie własnych kulek w ilości jaką możemy odebrać trupowi lub otrzymać od kolegi.
- Do ustalenia poziomu obrażeń używamy kart CCS lub podobnego systemu
- Opatrywanie ran odbywa się na bazie CCSa lub podobnego systemu (np. Red System)
- Trupy, jeśli nie są już potrzebne w grze, mogą zejść z pola gry po założeniu kamizelki odblaskowej
- W ramach jednej gry, nie ma respów.
- W walce wręcz, za wyeliminowanego z gry uważa się gracza który się poddał mówiąc poddaję się, lub klepiąc ręką w ziemię. Gracz, który wygra ma natychmiast zaprzestać walki a jeśli potrzeba udzielić pomocy przegranemu.
- Jeniec, jeśli ma być skrępowany to musi być skrępowany. Jeniec może dać słowo, że nie będzie uciekał lub, że nie będzie uwalniał się z więzów założonych celowo w sposób gorszy niż było by to zrobione normalnie. Słowo to jest obowiązujące i nie może zostać złamane. Nie zwalnia to jednak krępującego z zademonstrowania, że ma możliwość właściwego skrępowania jeńca. Inaczej mówiąc krępujący musi mieć techniczną możliwość skrępowania jeńca i musi ją udowodnić poprzez skrępowanie.
Inne zasady:
- Jeśli zabrałeś coś trupowi lub jeńcowi, jesteś za to odpowiedzialny. Uszkodzenia, awarie itp zabierający winien usunąć niezwłocznie, na własny koszt w wybranym przez poszkodowanego serwisie. Przedmioty zagubione muszą być odkupione.
- Głos decydujący co do stanu zabranego sprzętu ma poszkodowany.
- Stan sprzętu musi zostać potwierdzony przy jego odbiorze. Późniejsze reklamacje nie będą uznawane. Jeśli nie jest to możliwe (np padły bateria i nie można przestrzelać repliki) sprzęt należy przekazać do wybranego serwisu w celu stwierdzenia jego stanu.
- Organizator może przed grą wyznaczyć listę serwisów, w których będą dokonywane naprawy. Jeśli taka lista została utworzona poszkodowany może wybrać dowolną firmę spośród występujących na liście.
- Każdy element wyposażenia i broni powinien być wyraźnie oznaczony, by nie było wątpliwości kto jest jego właścicielem.
- Minimalny wiek uczestników to 18 lat, bez wyjątków.
Kary:
- Zasady walki mają być twarde, ale uczciwe. Za nieprzestrzeganie zasad a w szczególności za nieprzestrzeganie zasad walki wręcz karą jest ban na minimum 2 miesiące a w sytuacjach szczególnych ban dożywotni.
Pozostaje jeszcze kwestia przesłuchań, czytaj tortur, która zostaje nierozstrzygnięta.
To z grubsza było by na tyle. Wiem, że w świecie bezbolesnej wojny, zasady opisane powyżej mogą wydać się absurdalne, ale pomyślcie, to co hamuje ludzi przed działaniem jest strach. Strach przed bólem, śmiercią, kalectwem. W ASG tego nie ma. Oberwanie kulką boli tyle co użądlenie pszczoły z tym, że ból szybko przechodzi.
Ludzie dążą do sytuacji, do której nigdy by nie dopuścili, gdyby wynikiem było coś więcej niż konieczność zejścia do respa. Z drugiej strony powyższe zasady, mimo, że są bardziej bolesne grożą co najwyżej sporymi sińcami, czy niewielkimi obrażeniami, przy których takie sporty jak chociażby piłka ręczna są sportami brutalnymi. O boksie nawet nie wspominam. Warto również zauważyć, że gra na tych zasadach nie jest obowiązkowa. Jest cała masa imprez na zasadach strzelankowych, na które można się wybrać i tłuc się z kolegami do upadłego nie narażając się na uszczerbek na zdrowiu.