Goorock napisał(a):dla początkujących rozwijających niemieckie SPG. Po StPz II (III tier) jest Grille (IV tier) , ale on ma gorsze parametry - słabsze opancerzenie, niższą prędkość i ma wyższy profil. Warto go researchnąć, ale nie kupować. Będziesz musiał walczyć z SPG o gorszych parametrach niż StPz II z czołgami o większych tierach.
Nie zgadzam się, bo:
1. Długa 150-ka odkrywana na Grille (150 sFH 13/L17) ma znacznie wiekszy zasieg i Grille siega prawie na cała mapę czego SturmPanzerze nie mozna powiedzieć
2. Długa 150-ka zadaje podad dwukrotnie wiekszy damage (680 vs 300), dzieki czemu dostaje się więcej expa na grę
3. Grille przydaje się do grania w kompanii średniej.
4. Opancerzenie i predkość ma znaczenie drugorzędne dla arty, najwazniejsze są prametry przenoszonego działa: damage, penetracja, ROF
5. Bycie wrzucanym w wysokie tiery artylerią jest bardzo korzystne. Wolne, ciezkie czołgi sa łatwe do trafienia a dmg zadawany czołgom wysokich tierów liczy się w dwójnasób i owocuje olbrzymim expem przy dobrej grze.
Ogólnie polecam jak najbardziej kupienie sobie Grilla, zamontowanie nań Rammera, Gun Laying Drive i siatki. Gra Grillem sprawia duzo satysfakcji, długa 150ka pozwala przygotowac się i nauczyć dobrze do pełenienia roli artylerzysty w wyższych tierach. Zanim nie wynajdziemy Hummela (ponad 42 tysie expa) bedziemy mieli sporo doświadczenia, dobrze wyszkolona załogę, która wraz z modułami przeniesiemy do Hummela. Jedne z niewielu wad Griile'a to niewielki kat ruchu lufy i mała ilość pocisków (tylko 18) co powoduje, że niejeden raz zanim zkończyłem nią bitwę miałem zero ammo i jechałem na skauta dla pozostałej arty.
@Zielu - to ekstra, będę miał z kim pojeździć i poćwiczyć ten czołg. Zasadniczo nauczyłem sie by (na razie) traktowac go jak meda. Dołaczam do ekipy szybkich medów i wspomagam ich z drugiej linii. Wymaksuj działo: penetracja stocka to porażka.