Zimna wojna
Jest rok 1962. Trwa zimna wojna i wyścig zbrojeń. Oba mocarstwa są przerażone szybkością konstruowania nowych technologii wojskowych oraz ich skutecznością. Wywiad amerykański donosi o próbach na poligonie oddalonym 100 km od Moskwy. Według relacji agentów Rosja osiągnęła najwyższy poziom skuteczności obrony rakietowej. Dla Stanów zjednoczonych oznacza to tylko jedno. Rosja stała się potęgą nuklearną bez możliwości wystrzelenia w jej stronę rakiet balistycznych z głowicami nuklearnymi, a co za tym idzie – stała się niezniszczalna. Nie trzeba się długo domyślać jaki będzie następny krok komunistycznej Rosji. W Pentagonie zapanował strach i przerażenie, najwyższe dowództwo zdawało sobie sprawę, że obiekty militarne pójdą na pierwszy ogień. Niestety sytuacja się pogarszała z każdym dniem. Najnowsze telegramy spływające zza oceanu informowały najwyższe dowództwa, że Rosja od niedawna jest w posiadaniu rakiet tak silnych że aby zniszczyć Stany Zjednoczone potrzeba ich zaledwie 8. W Pentagonie natychmiast zapada decyzja. Trzeba wysłać do krajów sojuszniczych samoloty ze specjalnymi oddziałami komandosów. Muszą się oni przedostać na tereny Związku Radzieckiego, zdobyć plany tych rakiet i zniszczyć je. Ponadto muszą oni wysadzić fabrykę tych rakiet. Zadanie jest bardzo ciężkie. Jeżeli Rosja zorientuje się, że na ich terenie są komandosi, może wystrzelić rakiety, natomiast jeżeli komandosom uda się wykonać zadanie, wówczas stany będą potęgą, której nic nie zagraża.
Zadania będą podzielone na 3 etapy.
Amerykanie
1 . Zdobycie map które pomogą dostać się do celów oraz planów rakiet(budynek)
2. Zniszczenie fabryki rakiet(podziemia)
3. Zniszczenie wojskowej bazy rakietowej (teren otwarty)
Amerykanie nie będą musieli wykonać na początku zadania numer 1 – czyli przejąć mapy i planów(bez tego nie będą wiedzieli gdzie znajduje się fabryka rakiet oraz wojskowa baza rakietowa) uda im się to jednak po wysłaniu patroli zwiadowczych, tu decyzja o możliwości wykonania zadania pozostaje w gestii dowódcy. Muszą to jednak zrobić niezauważenie i niezwykle cicho. W przeciwnym wypadku Rosjanie wezwą posiłki i będą mieli dostatecznie czasu aby przygotować obronę a nawet kontratak.
Rosjanie (mają do dyspozycji samochód wojskowy Star, który pomoże im się przemieszczać)
Rosjanie mają za zadanie obronę punktów. Mają przewagę dzięki temu, że wszystkie 3 punkty czyli budynek, podziemia i otwarty teren sprzyjają obronie. Nie wiedzą jednak gdzie zaatakują Amerykanie. Możliwości jest wiele albo poszczególne punkty w różnej konfiguracji, albo zaskoczą Rosjan i uderzą na wszystkie 3 w jednym momencie. Dlatego Rosjanie muszą być przygotowani. Zalecane jest aby każdego punktu broniły patrole i w razie zauważenia zagrożenia jak najszybciej alarmowały oraz wzywały posiłki - dlatego Rosjanie muszą być przygotowani do szybkiego przemieszczania się między bazami w celu pomocy wzywającym posiłki. Nie mogą jednak zostawić żadnego z punktów bez opieki.
Na wykonanie zadania przewidywany jest czas 1h15 min. Istnieje możliwość przedłużenia przez organizatora czasu gry o kolejne 15 min jeżeli wymiana ognia jest dość intensywna a żeby nie kończyć rozgrywki w kulminacyjnym momencie, albo jeżeli sytuacja na froncie będzie niepewna.
Rozgrywkę wygrywają :
Amerykanie : jeżeli zajmą wszystkie 3 punkty(alternatywnie 2)
Rosjanie : jeżeli Wszyscy Amerykanie zginą(alternatywnie 75% graczy)
Ilość respów będzie podana na miejscu w zależności od uczestników.
Scenariusz jest tak skonstruowany, że nie ma on ścisłych punktów. Zależało nam na tym aby uniknąć sytuacji, że wszyscy wszystko wiedzą i siedzą przyczajeni w oknach i drzwiach w oczekiwaniu na atak. Tutaj żołnierze Rosyjscy są podzieleni na 3 drużyny i obsadzeni w 3 punktach. Muszą się przemieszczać i wzywać posiłki, jednocześnie broniąc wszystkich punktów na raz, Amerykanie muszą wykazać się sprawnością i szybkością . Scenariusz jest możliwie jak najbardziej zbliżony do prawdziwego ataku dywersyjnego i chcielibyśmy aby dowództwo i żołnierze tak do tego podeszli. Wymaga on kreatywności i pomysłowości dowódców obu drużyn, nie jest reżyserowany i może się tu wydarzyć wszystko tak samo jak na prawdziwym polu walki - przechwytywanie jeńców, wyciąganie od nich informacji itp.
1.Bart G.O.T.
2.Kulik G.O.T.
3.Remek G.O.T.
4.Nath RB
5.Wojtas
6.zakuty
7.Lord_T_von_P
8.Burzmaster ARM
9.Koperiasz ARM
10.Głozu ARM
11.Simon ARM
12.Piter ARM