Bomba w górę! Już jest! Kolejna edycja LARP-a ASH w Polsce! Chcesz poczuć niesamowity klimat II wojny światowej na angielskiej prowincji? Chcesz być świadkiem i uczestnikiem wydarzeń, o których oficjalna historia milczy, a które mogły zmienić bieg historii? Chciałbyś spróbować ASH, ale nie wiesz i się boisz? Jeżeli tak, to ta gra jest właśnie dla Ciebie.
Wprowadzenie:
Churchill to człowiek wielkich przymiotów i przy tym całkowicie nieobliczalny. On stanowi duszę angielskiego ataku... – Joseph Goebbels, 1943 r.
Od chwili objęcia fotela premiera w 1940 r. Winston Churchill stanowił ikonę brytyjskiego oporu. Inspirował do działania nie tylko Brytyjczyków, ale też resztę wolnego świata. Adolf Hitler uważał go za swojego największego przeciwnika. Był przekonany, że usunięcie Churchilla otworzy drogę do negocjacji pokojowych z Wielką Brytanią i zakończy wojnę na zachodzie.
Podobnego zdania był Reichsfuhrer SS Heinrich Himmler. Kiedy w dniu 12 września 1943 r. niemieccy spadochroniarze uwolnili z aresztu Benito Mussoliniego, Himmler wezwał generała Kurta Studenta – dowódcę niemieckich wojsk powietrznodesantowych i zaproponował mu jeszcze bardziej brawurową operację – porwanie premiera Wielkiej Brytanii.
Rozpoczęły się intensywne przygotowania do akcji, która mogła odmienić losy wojny.
Dnia 28 października 1943 r. do stacji nasłuchu radiowego na ostatnim piętrze Głównego Urzędu Bezpieczeństwa Rzeszy w Berlinie dotarł zaszyfrowany komunikat o treści "Orzeł wylądował”…
Miejsce: Wola Wodyńska k. Warszawy, znany już CRM Camp Wola:
https://www.google.p...972!4d22.024403
Data: sobota-niedziela, 16-17 czerwca 2018 r.
Czas: 20-2 i 10-15.
Wiek: min. 18 lat.
Wpisowe: 60 PLN.
Kworum: do dnia 31 maja 2018 r. musimy zebrać minimum 40 graczy zapisanych I OPŁACONYCH. Bez tego nie domkniemy budżetu (a koszty w stosunku do zeszłego roku wzrosły) i nie zrealizujemy wszystkich wątków.
Ograniczenia co do replik i ich mocy oraz amunicji:
-wszystkie repliki niehistoryczne z wyłączeniem replik KMów strzelają tylko ogniem pojedynczym,
-broń wsparcia strzela z obsadą strzelec + amunicyjny i tylko z postawy leżąc bądź opierając dwunóg o ścianę, worek, etc.
-limit FPS: 450 (pistolety maszynowe i karabiny szturmowe), 550 FPS (karabiny maszynowe i snajperskie).
-każdy uczestnik może posiadać przy sobie 300 szt. amunicji. Doładowanie tylko w punkcie powrotu do gry.
- (dotyczy replik strzelających serią) na część nocną należy posiadać tracera na lufie symulującego błysk wystrzału, jeśli się go nie posiada, należy przywiązać do lufy światło chemiczne. Podczas przemieszczania się można je zasłaniać, ale podczas strzelania musi być odsłonięte.
Pirotechnika: używamy z głową, obowiązuje okrzyk "GRANAT!" Granaty maksymalnie K206.
Trochę bezpieczeństwa: w sytuacji bliskiego spotkania III stopnia można wezwać przeciwnika do poddania się. Osoba, która się poddała udaje się do punktu powrotu do gry (resp).
Niszczenie obiektów: do obiektu należy przykleić taśmą ładunek wybuchowy otrzymany od organizatora. Po zdetonowaniu obiektu należy nakleić na nim kartkę z napisem „Obiekt zniszczony”.
Łączność: FRS/PMR za pośrednictwem radiooperatorów - 1 na oddział. Po ustrzeleniu RTO oddział traci łączność do momentu ponownego wejścia RTO do gry.
Powrót do gry: każdy gracz musi mieć przy sobie opatrunek lub bandaż. Po postrzale ranny krzyczy „Dostałem!”, oznacza się czerwoną szmatą (lub czerwonym światłem w nocy) i czeka na opatrzenie przez kolegę. Po opatrzeniu (czyli solidnym owinięciu za pomocą całego bandaża miejsca postrzału) wraca do gry.
W przypadku drugiego postrzału gracz udaje się do punktu powrotu do gry. Do gry wracamy po pełnym kwadransie czyli np. 22:00, 22:15, 22:30, etc. Nawet jeżeli ktoś trafił do punktu powrotu do gry o np. 22:13 to wraca o 22:15.
Drugim sposobem jest zebranie w punkcie 3 osób, które wracają natychmiast. Nie chcemy żeby zwłaszcza nocą gracze poruszali się samotnie po bądź co bądź rozległym terenie.
Stylizacja:
Niemcy:
-głównie spadochroniarze, Brandenburczycy oraz formacje Waffen SS,
IRA - stylizowane ciuchy cywilne - szczegóły w informacji zwrotnej
Alianci:
-Amerykanie – spadochroniarze i piechota,
Brytyjczycy:
- głównie komandosi i piechota,
- Home Guard – stylizowane ciuchy cywilne (np. marynarki, kaszkiety) i opaska HG
- Scotland Yard (ochrona premiera) – stylizowane ciuchy cywilne (np. trencze, kapelusze), bez opaski.
Jako, że gra jest pomyślana w konwencji LARP-a nie może zabraknąć postaci fabularnych, które będą miały kluczowe znaczenie dla przebiegu gry. Tym razem scenariusz bazuje w głównej mierze na wydarzeniach z filmów "Orzeł wylądował" i "Igła", ale też dociekliwi znajdą w fabule odniesienia do "Kapitana Ameryki", "Parszywej dwunastki", a nawet przygód Herculesa Poirot czy "Wojny światów". Duże pole do popisu będą mieli zwłaszcza fabularni oraz gracze w stylizacji cywilnej, bo zarówno Scotland Yard, Home Guard, jak też IRA będzie miało co robić, zarówno w nocy jak też w dzień. Od ich działań de facto zależy, która strona wygra.
Cele będzie można osiągnąć nie tylko poprzez brutalną siłę (ale miłośnicy strzelania będą mieli co robić), lecz także podstęp, przekupstwo, szantaż, handel i manipulacje.
Liczę na Waszą inwencję. Co nie jest zakazane - jest dozwolone.
Postaci fabularne:
Winston Churchill – premier Wielkiej Brytanii (w tej roli Proboszcz).
Generał Bernard Montgomery – dowódca brytyjskiej 8 Armii (w tej roli Vlad).
Generał Percy Hobart– konstruktor uzbrojenia i komendant stacji eksperymentalnej w Porton Down (w tej roli Cortes).
Profesor James Grey– brytyjski naukowiec i konstruktor maszyn bojowych.
Doktor Abraham Erskine – amerykański naukowiec niemieckiego pochodzenia, fizyk i biochemik.
Margaret „Peggy” Carter – agentka brytyjskiego wywiadu oddelegowana do współpracy z Amerykanami.
Pułkownik Kurt Steiner – dowódca Kampfgruppe „Adler”
Henry Faber – właściciel pubu w Studley Constable, twórca lokalnego oddziału Home Guard.
Nadinspektor James Japp – oficer Scotland Yardu mianowany szefem ochrony premiera.
Major John Reisman– komendant obozu szkoleniowego i więzienia wojskowego Baskerville.
Zapisy: na adres poczty elektronicznej domin007@poczta.onet.pl. W tytule maila proszę wpisać "Orzeł wylądował" - zapisy, zaś w treści proszę o podanie imienia, nazwiska, numeru PESEL i wybranej frakcji/postaci fabularnej. W potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia uczestnik otrzyma numer konta do przelewu wpisowego.
Co oferujemy? Możliwość wzięcia udziału w kolejnej grze LARP w realiach II wojny światowej, na legalnym terenie. Wpisowe obejmuje koszt wynajmu terenu, koszt wynajmu pojazdów, koszt noclegu w koszarowcu, coś do zjedzenia na koniec imprezy, etc.