Strzelanka scenariuszowa
"Las Hürtgen Pożeracz Ludzi" FABUŁA - oparta na kanwie walk między oddziałami amerykańskimi i niemieckimi w czasie drugiej wojny światowej w okresie od 13 września 1944 do 10 lutego 1945, w lesie Hurtgen, na granicy niemiecko-belgijskiej.
Była to najdłuższa bitwa armii amerykańskiej w jej historii.
Amerykańskie dowództwo zamierzało wykorzystać sukces lądowania w Normandii i szybko przełamać graniczną obronę niemiecką na linii Zygfryda, po czym wedrzeć się na terytorium Niemiec. W tym celu wysłano w to miejsce kilka dywizji, jednak w trudnym terenie przewaga ilościowa wojsk amerykańskich została w dużym stopniu zneutralizowana i Niemcy zdołali powstrzymać postępy wojsk alianckich przez kilka miesięcy, posługując się stosunkowo niewielkimi siłami i dobrze ulokowaną artylerią.
W czasie bezpośrednich walk straty amerykańskie wyniosły 24 tys. zabitych i rannych oraz 9 tys. żołnierzy wyeliminowanych przez choroby i od "przyjacielskiego" ognia. Niemcy stracili ok. 12 tys. zabitych i rannych. W bitwie brały udział niektóre jednostki lądujące wcześniej na plaży Omaha - ich żołnierze twierdzili, że bitwa była znacznie bardziej krwawa niż desant w Normandii. Ernest Hemingway porównał ją nawet z bitwą o Paschendale z okresu pierwszej wojny światowej.
ORGANIZACJA - idąc za radą kolegów do zabawy zapraszam zorganizowane teamy i wolnych strzelców, którzy zostaną do tych teamów na czas scenariusza włączeni i podporządkowani dowództwu.
MIEJSCE - Radiówek TERMIN - 28.11 START - 10.00 można i należy być wcześniej, odprawić się, zarejestrować teamy, oznaczyć km i snajperów i zająć pozycje wyjściowe
REJESTRACJA - Bunkier Główny od 9.30 (dowódcy meldują swoje teamy i pobierają stosowne oznaczenia dla Km i snajp.
ODPRAWA - Bunier Główny 9.45
ZAŁOŻENIA - Niemcy przygotują w lesie kilka linii obronnych. Alianci mają za zadanie je przełamać w określonym czasie. Dodatkowo Alianci muszą przez całą grę utrzymać magazyn.
Dopuszczone piro, także miny (r-rażenia 3m).
OGRANICZENIA -
1. Jeden snajper na team (>450 fps). Snajper to wszystko (prócz repliki km) powyżej 450 fps - tylko singiel.
2. Trzech dowódców. Po ich zejściu - oddział wraca do respa
3. Jeden km na team - full auto kaemiści moga mieć dowolną liczbę magów (km będa oznaczone). Reszta singiel. Repliki historyczne mają bonus - strzelają tak jak oryginały i nie liczą sie do limitów na team. Czyli jak Niemcy przyniosą 6 replik MG - to mogą w jednym teamie wystawić wszystkie i jechać cały czas auto. Przypominam, że team niemiecki to 8 osób, aliancki 10
4. Można mieć max 2 hi-capy. Pozostałych magów dowolna ilość
5. Doładowywanie magów - tylko w respie
6. Tylko jedna osoba w teamie może mieć radio
7. Wszyscy bawią się dobrze i dbają o dobra zabawe innych, pełne fairplay
1 drużyna=1 dowódca + 2 zastępców + 1 Km (może być "mianowany" na km karabin z hi capem) + 1 snajper + 1 radio. Poza km i replikami historycznymi wszyscy "jadą" na singlu. Dopuścimy prawdziwe repliki km - czyli jeżeli team ma 2 prawdziwe km (ale nie km z "mianowania") to będzie mógł ich używać. To nagroda za bieganie z 8 kg żelastwa
Grają tylko teamy, wchodzą do akcji w sposób zorganizowany i zwarty - tak też za każdym razem wychodzą z respa. Team ma dowódcę i 2 zastępców -
gdy wszyscy 3 giną - resztki teamu wracają do respa. Polegli czekają na resztę swojej drużyny.
Minimalny team po str US - 10 osób. Po str niemieckiej 8 osób. Strony mogą (i powinny) tworzyć swoje sztaby i koordynować akcję. Teamy powinny przybrać jednolitą nazwę i (zalecane) jednolite umundurowanie oraz oznaczenia (choćby z papieru).
Umundurowanie - Niemcy wyłącznie fleck lub historyczne
Alianci - dowolne, ale z prośbą o stylizację na US. Nie umundurowani nie grają.
W
miarę możliwości rezygnujemy z cirrasów, lunet, kolimatorów na broni i innych niezgodnych z epoką elementów
"Las Hurtgen ? To okryty lodową skorupą moloch, nienasycony pożeracz ludzi"
Gen. James M.Gavin, dowódca amerykańskiej 82 DPD Zapisy (będą aktualizowane):
nazwa teamu/dowódca/camo/liczba żołnierzy
Niezrzeszeni - powinni zgłosić sie do wybranego teamu na prv - dowódca dopisze, albo nie ( proszę o bezproblemowe przyjmowanie). Ważne - w teamach ujednolicone camo/oznaczenia teamu (mogą być prowizoryczne)
NIEMCY:
Libertadores/Nestor/fleck/2 osoby
KAOS/Criss2002/Fleck + rekonstrucja/ 6 osób
Revolta/Jahos/flrck/6 osób
Germania 44/Arnold Hartmann/Waffen-SS/2 osób
Czorny kot/Goorock/różne niemieckie historyczne/10 osób
FCS/PYTHON/niemieckie historyczne i podobne/6
Szwadron C/Stan/fleck/-6 osób
AIM 1/Kosu/fleck/ 8 osób
AIM 2/Kamyk/fleck/ 8 osób
dalej 1
Razem 55 Niemców. ALIANCI:
Tower Guards + Red Coats/Vlad/dpm/12 osób
1 SCOTS/Adamonzo/DPM/10 osób.
Fatah/Rocker/rus/14 osób
CLST500 + BOPE/oliv + woodland/8 osób
Snieżnyj bars/Ciężki/fińskie camo/10 osób
FAB/Habib/wodland/12 osób
10th Mountain /Swierzy/woodland/10 osób
BOFH/Ralpphi/Woodland/9 osób
UT/RoobaK/panteraPL/5 osób (na razie)
49th RS/Janek/WD/4
RAVENS/Anakin /wodland/ 4 osoby + JS2305 Cienie/InseCt /woodland/ 2 osoby - 6
66th /Majster/woodland&IIWW/10 osób
RIR/Fenris/dpm/ 3
EJW + 86th/Major/woodland/ 9 os + 5 chłopaków z Zielonki/woodland/marpat. - 14
GH Razwiedka-Zaporożec/Kamil/2 os
Adwt/lolo/2 osoby
Razem:
ALIANCI 137 osóbmapa na Hurtgen jest tu:
[img=http://img109.imageshack.us/img109/9717/maparadw6edited1.th.jpg]legenda:
Żółte linie ograniczają teren gry ( w terenie będa to żółte sznurki)
US startuje z niebieskich Respów A i B
Niemcy startują z czerwonych A i B
Główne zadania Aliantów:
1. Zniszczenie stanowisk artyleri niemieckiej (urwanie luf)
2. Zdobycie sztabu niemieckiego (zabrać friesbiee)
3. Obrona magazynu Alianckiego (zabrać friesbiee)
Zadania Niemców:
1. zdobycie magazynu Alianckiego (trzeba zabrać friesbiee które będzie w środku)
2. obrona stanowisk artylerii
3. obrona sztabu
Każde zadanie jest punktowane i każde ma konsekwencje w walce.
- Zniszczenie stanowisk artylerii powoduje przeniesienie respów US w pkt C i D oraz obu respów niemieckich w pkt C.
- Zdobycie /utrata magazynu eliminuje US resp D
Gdyby jakaś ochrona się przpętała - to grzecznie skierować do mnie (orgów) - mamy dla nich wziątki