9 Kompania. 14 VIII 2010 - SD

Bardziej skomplikowane scenariusze, wymagające nakładów lub rezerwacji terenu, zazwyczaj otwarte.

9 Kompania. 14 VIII 2010 - SD

Postprzez Goorock » 8 lip 2010, o 09:16

Panie i Panowie, jeśli nie macie zastrzeżeń, to pozwolę sobie zaproponować wam scenariusz gry zorganizowanej, otwartej dla udziału teamów i osób niezrzeszonych.
Obrazek

Nazwa "9 Kompania".
Termin 14 VIII 2010
Miejsce - Poligon SD (Dzięki uprzejmości Fundacji E.H.O) (szczegóły dojazdu patrz na dole postu)
Czas gry 1000-1330. Brama miejscówki będzie otwarta dla graczy o 0800 do 1000. Po czym do 1330 dostęp będzie utrudniony i tylko na kontakt tel. z organizatorem.
Odprawa odbędzie się o 1000. O 1015 9. Kompania wejdzie na teren, 1030 Modżahedini, 1045 wejdzie 13. Batalion

Impreza integracyjna, grill od 1330 + projekcja filmu 9 kompania ok godz. 1500.

ZAŁOŻENIA OGÓLNE.
Początek roku 1988. Północy Afganistan. W ramach operacji „Magistrala” Armia Sowiecka (CA) wycofuje Kontyngent Ograniczony z Afganistanu.
Kluczowe wzgórze 3234 panujące nad drogą prowadzącą ze środkowego Afganistanu do granicy z ZSRR jest obsadzone przez nielicznych spadochroniarzy z 9. kompanii 345. samodzielnego pułku powietrzno-desantowego. Prawie wszystkie oddziały CA są już wycofane na północ, do Sowieckiego Sojuzu.
Ale 9. kompania osaczona przez modżahedinów na przeklętym wzgórzu ciągle nie dostaje rozkazu o wycofaniu się. Czyżby została zapomniana? Zresztą nawet gdyby dostali rozkaz, to i tak są zablokowani przez oddziały modżaheddinów panujących w okolicy. Jedyną nadzieją jest ostatnia sowiecka jednostka znajdująca się w pobliskim mieście Kunduz. To 13. Batalion strzelców zmotoryzowanych który jako ostatni będzie wycofywany z Afganistanu. Wzgórze 3234 leży na drodze z Kunduz do granicy sowieckiej.
Czy przyjdą posiłki, żeby odblokować desantników? Czy zostaną zatrzymane przez bojowników islamskich? Czy desantnicy utrzymają się na wzgórzu zanim przyjdą posiłki?
Tylko dwie rzeczy są pewne – desant nie odda swojego życia za taniochę a modżahedini są zmotywowani by zemścić się na ostatnich sowietach za lata okupacji ich kraju.

MIEJSCE, FORMALNOŚCI.
Impreza się odbędzie na zamkniętej miejscówce SD którą opiekuje Fundacja E.H.O. Wstęp jest płatny 10 zł od osoby.
Przy wjeździe na teren będzie znajdował się punkt rejestracyjny na którym każdy uczestnik wypełni "Oświadczenie o przyjęciu ryzyka i zwolnieniu z odpowiedzialności" po czym wpłaci 10 zł i będzie mógł skierować się na wskazany parking. Najpierw Parking 1, po jego wypełnieniu Parking 2.
Teren SD podzielony na IN GAME i OFF GAME. Podział jest na mapie i w terenie.

PODZIAŁ MUNDUROWY.
CA (WDW i Piechota)
Obrazek
Obrazek

Mundury rosyjskie, białoruskie, sowieckie, polskie, niemieckie, fińskie, duńskie i inne europejskie. Kamizelki współczesne zostawiamy w domu. Zabieramy pasy z ładownicami, lifcziki, staniki, pasoszelki, zostawiamy współczesne kamizelki modułowe.
Mile widziana jest stylizacja. Np u desantników mile widziany beret błękitny )

CA zostanie podzielona na dwie części.
1. 9. Kompania, mundury sowieckie historyczne i mundury rosyjskie
2. 13. batalion strzelców. Reszta mundurów - fleki, polskie, fińskie etc.

Modżahedini
Obrazek
Obrazek
Obrazek

1. Góra (bluza, koszula, koszulka) w kolorach czarnym, brązowym, zielonym, piaskowym etc.
2. Dół, mile widziane kolory tak jak i góra, ale dopuszczalne są spodnie mundurowe dowolne. Również we współczesnych w kamuflażach US, FR, UK i ND.
Dodatkowo mile widziany jest jeden element arabski – arafatka, galabija, pakol, tiurban. Wystarczy arafatka.

Najemnicy.
Dowolne mundury amerykańskie w tym współczesne, ale bez współczesnych kamizelek, cirrasów it.d. Mile widziana jest stylizacja na najemnika.

Oporządzenie - obydwie strony oporządzenie historyczne albo stylizowane - czyli pasoszelki, staniki, chest rigi i temu podobne zabieramy a Cirasy i kamizelki modularne w domu zostawiamy.

ZADANIA OGÓLNE.

CA:
1. 9. kompania. Wejść na teren o godz. 1015. Zorganizowac pozycje obronne na Wzgórzu 3234. Utrzymać wzgórze 3234 do godz. 1330
2. 13. Batalion. Wejść na teren o godz. 1030. Przeprowadzić konwój z amunicją i posiłkami z bazy z KundUzie do wzgórza 3234. Utrzymać wzgórze do 1330

MODŻAHEDINI
1. Wejść na teren o godz. 1030. Zdobyć wzgórze i utrzymać go do godz. 1330
2. Uniemożliwić przeprowadzenie konwoju sowieckiego z bazy w Kunduzie do wzgórza.
NAJEMNICY
1. Wejść na teren o godz. 1030. Wspierać Modżahedinów w wykonywaniu ich zadań.

DOWODZENIE
CA - 9. Kompania, dowodzi najstarszy, najbardziej doświadczony żołnierz, 13. Batalion, dowodzi oficer z jednego z zorganizowanych teamów
MODŻAHEDINI - brak dowódcy głownego. Grupami mogą dowodzić samozwańczy komendańci polowi, watażkowi plemienni i przywódcy religijni.
NAJEMNICY - dowodzi najsilniejszy i największy )

ORGANIZACJA STRON.

CA.
Siły Armii Sowieckiej są podzielone na dwa oddziały
1. 9. Kompania Wojsk Powietrznodesantowych (10-12 os.) rozlokowana na wzgórzu 3234 (Płutonówka) powinna utrzymać wzgórze od godz. 1015 do godz. 1330
2. 1. Batalion strzelców zmotoryzowanych rozlokowany w bazie CA w Kunduzie (resp zaznaczony na mapie)

Modżahedzini i Najemnicy
Od godz. 1030 do godz. 1130 mogą działać tylko i wyłącznie w grupach maksymalnie 5 os. z uwagi na brak zgody wśród dowódców polowych.
Respować się można po 1, 2, 3, 4, 5 (respuje moderator)
Po godz. 1130 mogą połączyć wszystkie siły w jedną pięść.

ZASADY RESPOWANIA OGÓLNE
Każda ze stron będzie miała ograniczoną pulę respów. (proponuję po 300 każdy). Respować będą moderatorzy a ilość wychodzących z respa będzie rejestrowana przez moderatora w odpowiedniej tabeli.

Wyjątek stanowiliby obrońcy Wzgórza, których liczba byłaby niewielka - ok. 10-12 os. Po pierwszym trafieniu należy zejść do wyznaczonego respa 9. kompanii (w środku Wzgórza) i następnie natychmiast wrócić na pozycję.

Po drugim trafieniu gracz schodzi na respa ogólnego CA i następnie ma prawo respować się jak reszta graczy.

ZASADY DOT. REPLIK I AMUNICJI
Dopuszczalna jest dowolna ilość magazynków real, low i mid cap. i magazynki hi cap w ilości maksymalnej 2 szt.
Doładowywanie się tylko na respie.
Początkowa załoga wzgórza stanowi wyjątek i mogą się oni doładowywać na miejscu - w swoim bunkrze. Po śmierci i zejściu ze wzgórza kontynuują grę i doładowywać się mogą tylko na respach.
Karabiny maszynowe 1szt./10 os. Dopuszczalne są repliki karabinów maszynowych lub inne repliki oznakowane przez moderatora zieloną taśmą. Ograniczenie amunicji – 3000 w dowolnych magazynkach. Doładowanie na respie.
Moździerze. Dopuszczalne są dowolnej konstrukcji miotające granaty/miny lub inne pociski zgodne z zasadami WW2. Załoga moździerzu powinna składać się z minimum 3 os. Wymagany będzie 1 strzał testowy przed rozpoczęciem gry.

OPTYKA
Zakaz używania optycznych przyrządów celowniczych. Wyjątek stanowią repliki karabinów snajperskich i repliki w których optyka jest zamontowana na stałe.

ŁĄCZNOŚĆ
1 radio na 10 os.

MAPA
Duża rozdzielczość
Obrazek
Średnia rozdzielczość
Obrazek

DOJAZD

Dojazd od metra centrum tramwajem 78 a później 220 i trochę z buta. Lub umawiajcie się na ostatnim przystanku tramwaju. Przy starcie o 0800 na miejscu o 0900.
http://jakdojade.pl?fn=przyst.%20CENTRU ... true&aro=1
Autem z A do B
http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s ... a+(Centrum)&daddr=Nieznana+droga&geocode=Faz2HAMd2pxAASl9f84H88weRzGRv7gCvjjCQw%3BFfNyHQMdGIY-AQ&hl=pl&mra=mr&sll=52.253605,20.896082&sspn=0.038461,0.077162&ie=UTF8&ll=52.253605,20.882521&spn=0.038461,0.077162&t=h&z=14
i dalej kilkaset metrów, zaznaczyłem to na tym schemacie
Obrazek

Informacje o scenariuszu uzupełniam w tym poście.

Gra będzie otwarta, zorganizowana i moderowana! Organizatorzy Goorock, Oberst.

Oczywiście przypominam o zasadach imprez zorganizowanych:
viewtopic.php?f=11&t=1432
Ostatnio edytowano 13 sie 2010, o 15:20 przez Goorock, łącznie edytowano 58 razy
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Moloh » 8 lip 2010, o 09:34

Pomysł się podoba, a lepszego miejsca (z uwagi na istniejące fortyfikacje) chyba nie znajdziemy. Optuję za 28 sierpnia - symboliczne pożegnanie wakacji, wiele osób zdąży wrócić z wyjazdów. Przełom lipca i sierpnia to bodajże najgorętszy okres urlopowy.
Avatar użytkownika
Moloh
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Na starym Warriorze od: 2009

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez heavenly » 8 lip 2010, o 10:14

Pomysł znakomity. Równiez optuję za 28 lub nawet 29.08 - niech to będzie duża imprezka żegnająca wakacje.
Co do podziału mundurowego - DPM przesunąłbym do strony mudżahedinów i raczej poprosił o porządną stylizację, a nie mundur amerykański z elementem arabskim.
Potrzebujesz jakiejś przeróbki elektrycznej w replice czy radiu? Zajrzyj tutaj: viewtopic.php?f=155&t=6267
Avatar użytkownika
heavenly
 
Posty: 611
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:34
Lokalizacja: Warszawa Praga
White Cross: ASG Fatah
Na starym Warriorze od: 0

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Goorock » 8 lip 2010, o 11:09

Ok, może i macie racje - zrobić dużą imprezę na koniec wakacji. Im bliżej września tym większa frekwencja, ale ja mogę zroganizować grę i wcześniej.
Ws stylizacji. Będzie wymagana tylko częściowa stylizacja - kto chce stylizuje się kompletnie, reszta - częsciowo. Tak jak było na TET tylko teraz USmani bedą szperać w poszukiwaniu czarnych koszul a zamiast kapeluszy ryżowych pójdą arafatki :)
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez heavenly » 8 lip 2010, o 12:06

Jak znam życie to strona amerykańska wpadnie w cirrasach i innych cudach balistycznych, z arafatką na głowie;-))
Potrzebujesz jakiejś przeróbki elektrycznej w replice czy radiu? Zajrzyj tutaj: viewtopic.php?f=155&t=6267
Avatar użytkownika
heavenly
 
Posty: 611
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:34
Lokalizacja: Warszawa Praga
White Cross: ASG Fatah
Na starym Warriorze od: 0

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Arrow » 8 lip 2010, o 13:26

Jeśli mogę coś zaproponować, to może strona CA miałaby mundury zbliżone kolorystycznie do stosowanych w tym okresie przez armię czerwoną, czyli coyote, wszelakie pustynne, mc oraz oczywiście koszerne.
Mudżahedini mieliby za to dowolne zielone z jakimś dodatkiem w innym kolorze.
Dałoby to możliwość podziału graczy w inny sposób niż tradycyjny US-RS, a tym samym zapoznania w walce nowych kolegów, oraz wytworzyłoby przewagę liczebną po stronie Mudżahedinów.
Arrow
 
Posty: 597
Dołączył(a): 9 wrz 2009, o 13:17
Lokalizacja: Osowiec
Na starym Warriorze od: 0

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez heavenly » 8 lip 2010, o 13:46

Arrow napisał(a):Jeśli mogę coś zaproponować, to może strona CA miałaby mundury zbliżone kolorystycznie do stosowanych w tym okresie przez armię czerwoną, czyli coyote, wszelakie pustynne, mc oraz oczywiście koszerne.
Mudżahedini mieliby za to dowolne zielone z jakimś dodatkiem w innym kolorze.
Dałoby to możliwość podziału graczy w inny sposób niż tradycyjny US-RS, a tym samym zapoznania w walce nowych kolegów, oraz wytworzyłoby przewagę liczebną po stronie Mudżahedinów.


Zdecydowanie optuję ze zakazem marpatów wogóle. Podejdzmy do tematu podobnie jak na TET - taki mundur wtedy nie istniał i już. Podobnie kolimatory i inne zakrzywiacze czasoprzestrzeni;-)

Ja bym wogóle po stronie CA dopuścił tylko mundury rosyjskie, duńskie, fińskie i niemieckie - wszystko pozostałe do mudżahedinów. Mudżahedini - tylko gacie mundurowe, reszta ma być stylizowana. Czyli w uproszczeniu cywilna bluza i arafatka. Zakaz cirrasów i innych kamizelek - tylko chestrigi, bandoliery i inne worki na magi.
Potrzebujesz jakiejś przeróbki elektrycznej w replice czy radiu? Zajrzyj tutaj: viewtopic.php?f=155&t=6267
Avatar użytkownika
heavenly
 
Posty: 611
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:34
Lokalizacja: Warszawa Praga
White Cross: ASG Fatah
Na starym Warriorze od: 0

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Goorock » 8 lip 2010, o 14:09

Proponujecie sensowne rozwiązania. Zmieniam opis podziału mundurowego. Pamiętajcie też o tym, że niema zbyt duzo os. posiadających rosyjskie mundury. Nie mam również zastrzeżeń wobec spodni w marpacie/multicamie taksama jak i ruskich we współczesnych mindurach.
Modżahedini mogą mieć tylko spodnie mundurowe - górą jednokolorowa - czarna, zielona, brązowa wojskowa lub cywilna.
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez heavenly » 8 lip 2010, o 14:22

Goorock napisał(a):Proponujecie sensowne rozwiązania. Zmieniam opis podziału mundurowego. Pamiętajcie też o tym, że niema zbyt duzo os. posiadających rosyjskie mundury. Nie mam również zastrzeżeń wobec spodni w marpacie/multicamie taksama jak i ruskich we współczesnych mindurach.
Modżahedini mogą mieć tylko spodnie mundurowe - górą jednokolorowa - czarna, zielona, brązowa wojskowa lub cywilna.


To popraw pierwszy post. Rosysjkich i okołorosyjskich mundurów jest sporo wbrew pozorom. Jak do tego dojdą duńskie/fińskie/niemieckie - to sił CA nie braknie. Reszta, czyli wszelkie US, polskie, DPM i co tam jeszcze - sciąga bluzę i montuje coś cywilnego, na to arafatka czy pakol i Afgańczyk jak złoto.
Potrzebujesz jakiejś przeróbki elektrycznej w replice czy radiu? Zajrzyj tutaj: viewtopic.php?f=155&t=6267
Avatar użytkownika
heavenly
 
Posty: 611
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:34
Lokalizacja: Warszawa Praga
White Cross: ASG Fatah
Na starym Warriorze od: 0

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Goorock » 8 lip 2010, o 14:30

Na starcie CA będzie podzielone na obrońców i posiłki, które będą się przebijać do wzgóza, więc nie możemy dać mudżahedinom powalającej przewagi. Optuje za tym by polskie mundury zostawić po ruskiej stronie.
Arrow - pomysł z piaskowe/koyote - ruscy, zielony/czarny modżahedini jest ciekawy, ale może być trudny w realizacji. Nie chcę zmuszać ludzi kupować dodatkowe mundury a takie wymaganie zmniejszy frekwencję. Edit 1. posta
Ostatnio edytowano 8 lip 2010, o 14:40 przez Goorock, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez heavenly » 8 lip 2010, o 14:39

Goorock napisał(a):Na starcie CA będzie podzielone na obrońców i posiłki, które będą się przebijać do wzgóza, więc nie możemy dać mudżahedinom powalającej przewagi. Optuje za tym by polskie mundury zostawić po ruskiej stronie.


A może po prostu zrobić zapisy do konkretnej strony? Wtedy będzie widać jaki jest układ sił bez kombinacji;-) A siły mudżahedinów można respami regulować.
Potrzebujesz jakiejś przeróbki elektrycznej w replice czy radiu? Zajrzyj tutaj: viewtopic.php?f=155&t=6267
Avatar użytkownika
heavenly
 
Posty: 611
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:34
Lokalizacja: Warszawa Praga
White Cross: ASG Fatah
Na starym Warriorze od: 0

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Goorock » 8 lip 2010, o 14:45

Zrobimy zapisy, ale najpierw okreslmy się z datą. Na razie najbardziej prawdopodobną jest 28 sierpnia (sobota). Daję czas na wypowiadanie się ws terminu do poniedziałku 12 lipca. Ws regulowania ilości modżahedinów proponowałbym, żeby w fazie początkowej mogli oni działać maks. w grupach 5 os. Taksamo i z respem - wychodzić po 3, 4 lub 5 os. Przyczym oni jak i obrońcy wzgórza weszliby w teren wcześniej a odsiecz sowiecka musiałaby przedzierać się przez całe N2 spod bramy południowej nacierająć na siły islamistów zajmujące teren cały, ale rozproszone w niewielkich grupach. Od momentu kiedy ta odsiecz (choć 1 żołnierz) dotrałaby do Wzgórza (Plutonówki) lub po godz. 11.30 Modżahedini mogliby już połączyć siły i działać w dowolnych co do wielkości grupach. Przebieg obserowałby 1 lub 2 moderatorów.
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez heavenly » 8 lip 2010, o 17:46

No to jest ciekawa koncepcja. Masz rację że powinni po partyzancku szarpać kolumnę z odsieczą, która to musi przemieszczać się dostojnie drogą. Trzeba wyknuć jakiś patent na to aby kolumna była opancerzona w jakiś sposób częściowo - bo inaczej zostanie wycięta po 40 metrach w pień;-)
Potrzebujesz jakiejś przeróbki elektrycznej w replice czy radiu? Zajrzyj tutaj: viewtopic.php?f=155&t=6267
Avatar użytkownika
heavenly
 
Posty: 611
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:34
Lokalizacja: Warszawa Praga
White Cross: ASG Fatah
Na starym Warriorze od: 0

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Goorock » 8 lip 2010, o 18:09

Właśnie drogą powinna iść ruska kolumna. To będzie realistyczne. Jakiś jeden pojazd by się przydał choćby i prowizoryczny.
Są opcje - np. mudżahedini mogą w terenie mieć ograniczoną ilość oddziałów powiedzmy tylko dwa oddziały po 5 os. które zrobią zasadzkę na drodze kolumny. Też odda realizm. Reszta znajduje się w kwadracie Wzgórza.
Rozpatruję również opcję zagania tego na SD.
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Xasistis » 8 lip 2010, o 18:56

Goorock, może masz inne hi-cap'y ale w standardowych, po wysypaniu wszystkich oprócz tych w prowadnicy, nie wiem czy nawet jedną kulkę wystrzelisz, bo nie będzie następnych, które przepychają te z prowadnicy do komory.

W kwestii umundurowania - mudżachedinom w przypadku braku orginalnych elementów, w najgorszym przypadku wystarczy jakiekolwiek prześcieradło z wyciętą dziurą + ewentualnie arafatka na głowę.
Taki ubiór definitywnie odcina się od każdego munduru, wiec oprządzenie mogłoby pozostać. No może faktycznie z wyłączeniem plate-carrierów.
Rangers! Lead the way!
Avatar użytkownika
Xasistis
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 paź 2009, o 21:17
Lokalizacja: Rangerbertów
White Cross: Ranger Unit
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Goorock » 8 lip 2010, o 19:08

Mam hi capy Boyi w których po wysypaniu zostaje kilkadziesiąt kulek. Tę kwestię z hi capami jeszcze rozważyć warto, może zostawimy same milsimowe magi.
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez cukier » 11 lip 2010, o 23:52

czy planujemy zmieniać / modernizować / naprawiać coś w umocnieniach na N2 ? Gdybyśmy grali w ostatni weekend sierpnia to można by tydzień wcześniej pomyśleć o jakimś dodatkowym okopie, czy podniesieniu umocnień w najsłabszym punkcie ? - jak organizator wyrazi chęć to mogę się stawić z łopatą, siekierą i workami - przydałoby się oczywiście jeszcze kilka osób do pomocy. :) Można by też przygotować kilka punktów przy drodze (zwalony pień drzewa / worki z piaskiem) dla mudżahedinów, żeby idącym z odsieczą nie było za łatwo ?

czy broniący się desant będzie się leczył sam czy przewiduje się jakiegoś etatowego medyka ? Jakieś bandaże, opatrunki ? Można pomyśleć o zorganizowaniu jakiegoś punktu opatrunkowego ? :)
Avatar użytkownika
cukier
 
Posty: 125
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 18:54
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Na starym Warriorze od: 0

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Wokash » 12 lip 2010, o 06:25

No i zapowiada się kolejna impreza z klimatem. Jak tylko będzie termin postaram się wrzucić ją do kalendarza TG i Brytoli (ciekawe jak tym razem RIR zrobi żeby być po przeciwnej stronie... [emot]).
Na razie jedna rada/uwaga.
Wywal hicapy albo zostaw je tak jak na TET czyli jako magi do RKMów.
Dlaczego?
Ponieważ tak załadowany magazynek nie wystrzeli więcej niż 5-6 kulek. Chyba, że ktoś będzie strzelał do góry kołami?
Gdzie tu klimat i fun?
Ano chyba nigdzie...
Jakoś nie wierzę, że człowiek przez dwa miechy nie uzbiera kasy na 2-3 magi albo nie pożyczy od kogoś...
Jeśli hicapy to najwyżej jak wspomniałem do RKMów (ale całe załadowane) patent sprawdzony na wielu imprezach...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Python » 12 lip 2010, o 07:43

Jeśli druga połowa sierpnia, to wpisuję się jako "Rusek" :-)
Python
.
 
Posty: 3912
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 07:52
Lokalizacja: Furious Creepy Strangler
White Cross: FCS
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Dalej » 12 lip 2010, o 07:52

Ale wiecie że potem jest impreza integracyjna i kto nie zostanie ten pipa? :)
Avatar użytkownika
Dalej
Administrator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 08:15
White Cross: Weekend Warriors
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Victor » 12 lip 2010, o 08:11

Ja ruski! Jak integracyjna to zabieram wodę mocy.
Avatar użytkownika
Victor
 
Posty: 1068
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 09:21
Lokalizacja: Otwock
White Cross: AIM/ JS 1410
Na starym Warriorze od: 0

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Wokash » 12 lip 2010, o 08:22

Python napisał(a):Jeśli druga połowa sierpnia, to wpisuję się jako "Rusek" :-)


No to będzie spora impreza... nie dość, że można strzelać do Rusków to jeszcze do Pythona...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. Sierpień 2010.

Postprzez Python » 12 lip 2010, o 09:03

Ustaw się w kolejce :-P
Python
.
 
Posty: 3912
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 07:52
Lokalizacja: Furious Creepy Strangler
White Cross: FCS
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. 28 VIII 2010.

Postprzez Goorock » 12 lip 2010, o 12:26

Dozwolone będą same milsimowe magi. Hi capy tylko dla kaemów. Mechanikę i zadania wymyslam, opisuję. Jeśli chodzi o wzmocnienia, to większych prac bym nie organizował. Wystarczy, że podreperujemy to co jest.
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. 28 VIII 2010.

Postprzez Dalej » 12 lip 2010, o 12:32

Czekaj czekaj czekaj, powolutku. To ma być gra dla wszystkich, jebanka z klimatem, ze scenariuszem, a nie milsim. Nie możemy wycinać ludzi którzy mają replikę z jednym hicapem.
Pamiętaj że po grze jest impreza integracyjna :)
Avatar użytkownika
Dalej
Administrator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 08:15
White Cross: Weekend Warriors
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. 28 VIII 2010.

Postprzez Goorock » 12 lip 2010, o 12:46

Słuchacie, ja nie mogę pod każdego organizować grę. Najpierw napisałem, że hi cap do kilkudziesięciu kulek - niedobrze. Zmieniłem - hi capy nie wolno, tez źle ) Teraz hi capy wolno ale do 70 kulek. Szukajmy kompromis! Jestem za częścią integracyjną, ale nie biorę się za jej organizację, bo będę organizował sam scenariusz.
Ostatnio edytowano 12 lip 2010, o 12:54 przez Goorock, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. 28 VIII 2010.

Postprzez Dalej » 12 lip 2010, o 12:50

Spokojnie.

Pomysł z klimatem a'la 9 ROTA jest zajebisty bo idealne pasuje do lata i ufortyfikowanej górki - test z tej soboty był b. udany.
Może nawet na imprezie zrobimy kino z tym filmem :)

Ale scenariusz musi być dla wszystkich. Daj mi to na spokojnie przeanalizować. Mamy jeszcze dużo czasu.
Avatar użytkownika
Dalej
Administrator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 08:15
White Cross: Weekend Warriors
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. 28 VIII 2010.

Postprzez Goorock » 12 lip 2010, o 12:56

Gra będzie otwarta, ale zorganizowana. Nie chcę pozwalać na normalne hi capy, żeby uniknać sieczki. Kto ma 1 hi cap, to ma czas, żeby dokupić kilka magów low/mid cap. Jeżeli nie kupią, to można będzie używać hi capów załadowanych tylko do 70 kulek.
Załozyłem wątek z zapisami. Chciałbym miec orientację ilu będzie chętnych, czy mamy obydwie strony. Później, bliżej imprezy, każda strona okresliłaby się z dowódcami i podziałem.

EDIT: i jeszcze sprawa z ostatniej chwili. Zwrócił sie do mnie SCE Siedlce. Organizują na miejscówce gdzie był Afgaraq 6 grę Pola śmierci również w dniu 28 sierpnia. Nie mogą przenieść, czy przychylamy się i przenosimy 9 kompanie na inny termin np. 21 sierpnia (sobota)? Czy są inne propozycje?
Ostatnio edytowano 12 lip 2010, o 13:10 przez Goorock, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. 28 VIII 2010.

Postprzez Wokash » 12 lip 2010, o 13:06

Nie ja organizuje i nie ja podejmę decyzję.
Z resztą będę starał się pojawić na imprezie niezależnie od tej decyzji.
Ale Dalej tendencja do używania real/low/mid capów na imprezach organizowanych jest zauważalna.
lowcapy nie mają nic wspólnego z milsimiem. Magazynki na mniej niż 500 kulek budują klimat. Bo nic tak nie buduje klimatu oblężonej twierdzy jak topniejące magazynki... zapytaj chłopaków, w odciętych stanowiskach na TET...
Nie wiem czy gość w cirasie z magiem na 4000 kulek do Mki buduje tak samo klimat jak ktoś z 5 magami po 100 jak dla mnie nie...

Edit:
Goorock mnie wyprzedził...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. 28 VIII 2010.

Postprzez Dalej » 12 lip 2010, o 13:11

Wiem jaki to jest zajebisty klimat kiedy się ma n-capy i trzeba je zmieniać pod ogniem.

Nieprawdą jednak jest że hicap to jakaś super kosiarka. Bo to jest gówienko które daje ci długą serię a potem musisz długo turlać dropsa. A po paru turlnięciach musisz wsypywać świeże kulki. Więc nie demonizujcie hi-capów. A ta akurat gra ma być dla wszystkich.
Avatar użytkownika
Dalej
Administrator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 08:15
White Cross: Weekend Warriors
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. 28 VIII 2010.

Postprzez Goorock » 12 lip 2010, o 13:13

Więc proszę bardzo - można hi cap, ale do 70 szt. Czyli gra dla wszystkich. Co z terminem robimy? Patrz mój poprzedni post.
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. 28 VIII 2010.

Postprzez Dalej » 12 lip 2010, o 13:15

Spokojnie.

Mamy czas.
Avatar użytkownika
Dalej
Administrator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 08:15
White Cross: Weekend Warriors
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. 28 VIII 2010.

Postprzez Wokash » 12 lip 2010, o 13:23

Jak dla mnie oba terminy mają charakter czysto abstrakcyjny z tej odległości i mogą być oba.

Dalej ale jeśli ktoś nie ba rady kilku magów skombinować, to równię nie da rady skombinować arafatki i raptem może się okazać, że klimatu też nie skombinował... [emot]... ATSD jestem całkiem w tej kwestii spokojny tylko mi się jedna opcja bardziej podoba niż druga.
Przypadek mieszany te może być...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Goorock » 12 lip 2010, o 13:44

zmieniłem termin na 21 sierpnia z uwagi na unikniecie kolizji z imprezą SCE Siedlce.
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Dalej » 12 lip 2010, o 13:54

Data ta nie jest dla mnie w żaden sposób wiążąca jeżeli, tak jak się wstępnie umówiłem, ta gra zorganizowana ma być połączona z Imprezą Integracyjną.
Avatar użytkownika
Dalej
Administrator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 08:15
White Cross: Weekend Warriors
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Goorock » 12 lip 2010, o 13:57

Wpisałem do 14 gra a po niej integracja, grill i projekcja filmu. Data może ulec zmianie, to jasne, ale wolałbym w drugiej połowie sierpnia.
Ostatnio edytowano 12 lip 2010, o 14:58 przez Goorock, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Vlad » 12 lip 2010, o 14:40

Dalej ale jeśli ktoś nie ba rady kilku magów skombinować, to równię nie da rady skombinować arafatki i raptem może się okazać, że klimatu też nie skombinował... [emot]...


Zawsze jestem za ograniczeniami w amunicji bo psuje klimat ktoś z kosiarką. Co innego broń wsparcia podpisuję się za low, mid. Nie omieszkam także nawiedzić imprezy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Vlad
.
 
Posty: 1131
Dołączył(a): 17 sie 2009, o 21:26
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards/Red Towers
Na starym Warriorze od: 0

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Cezar » 12 lip 2010, o 14:49

Jaki są zasady dla Moździerzy i RPG (RPG - podobnych) ?
Dumnie przynależał do: SoF, Platoon, RU, TG, 10th, Coyotes
Avatar użytkownika
Cezar
.
 
Posty: 314
Dołączył(a): 10 sie 2009, o 08:06
Lokalizacja: Coyotes/TG/10th
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Swierzy » 12 lip 2010, o 15:01

... i respowania.
Napalm sticks to kids
Avatar użytkownika
Swierzy
.
 
Posty: 732
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 09:49
Lokalizacja: Piaseczno / San Jose
White Cross: 10th Mtn
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Goorock » 12 lip 2010, o 15:13

Cezar napisał(a):Jaki są zasady dla Moździerzy i RPG (RPG - podobnych) ?

Hmm..dobre pytanie. Nie myślałem o tym, ale jeżeli macie rzeczywiste działające mozdzierze/rpg, to potrzebne są zasady użytkowania ich. Jakieś propozycje?

Respowanie:
Chciałbym zaproponować dla obydwu stron ograniczoną pulę respów wg mechaniki stosowanej przez TG (Vlad, Wokash) na grze Operacja Merkur. Dowódca każdej ze stron dysponowałby możliwością respowania ograniczonej liczby osób. Np. 300 os. Modżahedini i 200 os. CA (to tylko na rybę).
Ilość wychodzących z respa byłaby rejestrowana przez moderatora w odpowiedniej tabeli.

Wyjątek stanowiliby obrońcy Wzgórza, których liczba byłaby niewielka - ok. 10-15 os. Oni mieliby ograniczoną liczbę respów. Np. 1 resp na miejscu (czyli dwa życia). Po pierwszym trafieniu delikwent wschodził by do punktu w środku Wzgórza - respa.
(patrz zdjęcie http://picasaweb.google.com/kaczanowski ... 6766640386)
Następnie, natychmiastowo mógłby wrócić do walki. Po drugim trafieniu schodzi na normalnego respa i kontynuuje walkę jak reszta. Ten mechanizm sprawdził się na ostatniej sobotniej strzelance.
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Wokash » 12 lip 2010, o 15:14

Cezar napisał(a):Jaki są zasady dla Moździerzy i RPG (RPG - podobnych) ?


Swierzy napisał(a):... i respowania.


No nie mówicie, że macie zamiar biegać z wrzaskiem Allach Akbar... bo jak będziecie walczyć o order Je-lenia to będzie mi przykro...

Edit:
Przy naszym obecnym rozwoju i poziomie chęci realnego życia moździerze moderowane wydają się najrozsądniejszym pomysłem... warto zobaczyć mechanikę 10th na Młocie Thora 2 (tak wiem mil sim ale zasady moździerza były dość uniwersalne).
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Cezar » 12 lip 2010, o 15:24

No nie mówicie, że macie zamiar biegać z wrzaskiem Allach Akbar... bo jak będziecie walczyć o order Je-lenia to będzie mi przykro...


Powiedzmy, że jako cywili doradcy do spraw rozwoju regionalnego. Tylko jeszcze termin, wiesz jest tyle regionów wymagających doradztwa, że trudno być wszędzie ;)
Dumnie przynależał do: SoF, Platoon, RU, TG, 10th, Coyotes
Avatar użytkownika
Cezar
.
 
Posty: 314
Dołączył(a): 10 sie 2009, o 08:06
Lokalizacja: Coyotes/TG/10th
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Wokash » 12 lip 2010, o 15:28

Hm... no tak... cywilni doradcy do spraw rozsady to faktycznie są nam potrzebni... [emot]
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Cezar » 12 lip 2010, o 15:34

Wokash napisał(a):Hm... no tak... cywilni doradcy do spraw rozsady to faktycznie są nam potrzebni... [emot]


Jak każdej młodej demokracji ;) :) będziemy promować uprawę grochu i demonstrować jego nowoczesne metody siania, bardzo spektakularny pokaz, gwarantuję ;)
Dumnie przynależał do: SoF, Platoon, RU, TG, 10th, Coyotes
Avatar użytkownika
Cezar
.
 
Posty: 314
Dołączył(a): 10 sie 2009, o 08:06
Lokalizacja: Coyotes/TG/10th
Na starym Warriorze od: 2005

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Mariusz (BRT) » 21 lip 2010, o 07:46

Proszę - jeśli ustalono w końcu datę na 21 sierpnia, to nie zmieniajmy jej już. Nie tylko ja muszę planować kilka tygodni naprzód udział w imprezach :(
Avatar użytkownika
Mariusz (BRT)
.
 
Posty: 284
Dołączył(a): 4 wrz 2009, o 13:41
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: BRT
Na starym Warriorze od: 0

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Goorock » 21 lip 2010, o 10:44

Ok, nie mam zamiaru zmieniać daty. Odbędzie się ona od dziś równo za miesiąc.
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Mariusz (BRT) » 21 lip 2010, o 12:09

Dzięki BRT się stawi w ilości co namniej 2 szt.
Avatar użytkownika
Mariusz (BRT)
.
 
Posty: 284
Dołączył(a): 4 wrz 2009, o 13:41
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: BRT
Na starym Warriorze od: 0

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Goorock » 22 lip 2010, o 22:57

Aktualizacja 1. postu. Zadania, zasady broni, respów i garść innych informacji.
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Goorock » 26 lip 2010, o 01:13

Czy są zastrzeżenia co do terminu 21 VIII? Jeszcze jest szansa na ew. przeniesienie z uwagi na kolizję ze Zlotem w Bornem.
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: 9 Kompania. 21 VIII 2010.

Postprzez Dalej » 26 lip 2010, o 06:34

Ja bym wolał wcześniej. Nie zabrałem się jeszcze za Imprezę Pijacką, może zintegrowaną z Pchlim Nicniesprzedałem Targiem, ale wolał bym ją nie pod sam koniec sierpnia. :-)
Avatar użytkownika
Dalej
Administrator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 08:15
White Cross: Weekend Warriors
Na starym Warriorze od: 2005

Następna strona

Powrót do Gry zorganizowane

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości