Witajcie przyjaciele!
Jestem zaszczycony móc zaprosić Was na pierwszą (po długiej przerwie) otwartą strzelankę organizowaną przez B^2.
MIEJSCE, DATA i CZAS:Miejsce: Mokry Ług
Data: 23 Lipiec 2011
Plan czasowy gry:
9.30 Zbiórka - Beton Platz
9.45 Rozpoczęcie odprawy i wytłumaczenie zasad.
10.00 Wymarsz na pozycje.
10.10 Rozpoczęcie rozgrywki.
O co w tym wszystkim chodzi?Dla co poniektórych z Was "Szturm w trybie zdobywcy" może się z czymś kojarzyć - i słusznie z Battlefield'em. Drużyna B2 postarała się zaadoptować tą formę rozgrywki do wymogów ASG. Dokładniej jest to podwójny szturm w trybie zdobywcy, bo każda ze stron będzie atakować. Postaram się w krótki i mam nadzieję zrozumiały sposób przedstawić o co w tym wszystkim będzie chodzić.
Na terenie Mokrego Ługu będzie wyznaczonych 5 punktów (w miarę możliwości w linii prostej), o które będą się bić uczestnicy rozgrywki. Najprawdopodobniej będzie to:
1) Zniszczony budynek. To jest Stały Resp i punk startowy (SR)
2) Bunkier - Punkt Odrodzeń (PO)
3) Beton Platz (PO)
4) Wzgórze za skrzyżowaniem (obok bagno, a z drugiej strony droga) (PO)
5) Punkt 5 w odległości równej do punktu 4 jak 1 do 2. To jest Stały Resp i punk startowy (SR)
Punkt 1 oraz 5 będą punktami bazowymi dla dwóch stron, z których będą wychodzić gracze. Następnie każda ze stron będzie musiała przejąć każdy następny punkt w linii prostej (kolejno) czyli np. 5 -> 4 -> 3 -> 2 oraz 1 -> 2 -> 3 -> 4. Jak zauważyliście punkty SR są nie do zdobycia.
Rozgrywka:Na terenie gry będą 3 osoby prowadzące rozgrywkę, które będą pilnowały przejmowania punktów. Na początku rundy każda strona wychodzi ze swojego SR i idzie na najbliższy punkt (PO), aby go przejąć. Razem z rozpoczęciem gry z każdego SR wychodzi 1 Org dedykowany dla każdej ze stron, który nieśpiesznym krokiem kieruje się do najbliższego neutralnego PO. Drużyna musi przejąć ten punkt, a następnie skierować się na następny i go przejąć. Po przejęciu pierwszego neutralnego PO pojawi się taka sytuacja, że każda ze stron będzie miała po 2 punkty - 1 Stały Resp oraz 1 PO. Punkty muszą być przejmowane w kolejności. W tym momencie można odradzać się na PO co ustaloną liczbę graczy lub o określonych godzinach (to się ustali w zależności od frekwencji) natomiast na SR można się respić co 1 osobę - czyli wchodzisz i schodzisz. Czyli innymi słowy najdalszy zdobyty PO jest tymczasowym respem. Oczywiście możliwość respowania ustala ORG przydzielony do konkretnej strony (nie ma orga = nie ma respa). Co dalej w tej sytuacji pomiędzy dwoma zdobytymi punktami pojawia się 1 neutralny punkt, o który obie strony się biją. Gdy jedna ze stron go przejmie to druga automatycznie traci najbliższy swój tymczasowy Punkt Odrodzeń. W tym momencie ORG'owie przemieszczają się na inne punkty. W ten sposób przejmujemy następne punkty, aż do uniemożliwienia przeciwnikowi odradzania się. Natomiast, gdy neutralny punkt o który toczą się walki znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie do SR (czyli punkt 2 lub 4) to już nie ma możliwości odradzania się co 1 osobę na SR. Wtedy ORG przechodzi na SR, a odradzanie jest 2 razy częstsze niż u strony atakującej. Np. na PO odrodzenie następuje co 10 osób lub co 5 min to w tym momencie odrodzenie następuje co 5 osób lub co 2.5 minuty. Może pojawić się też problem po przejęciu środkowego punktu 3. Bo na następnym punkcie, który staje się w tym momencie neutralnym był resp strony przeciwnej, więc teoretycznie mogą oni go przejąć "z marszu". Otóż nie. Po zajęciu pozycji przez orga zostanie odliczone 15min., aby strona atakująca mogła mieć szansę wyczyścić ten punkt z obrońców.
Brzmi skomplikowanie? - Owszem, ale rozgrywka jest prosta jak budowa cepa.
FAQ:Ile trwa przejęcie punktu?- Będzie ustalone w zależności od liczby graczy biorących udział w rozgrywce czyli od 90 do 120 sekund.
Jak wygląda przejęcie punktów?- Gracz/Gracze przejmujący punkt muszą położyć rękę na ramieniu Orga. Punkty przejmujemy w kolejności!
Czy gracz przejmujący może w tym momencie strzelać?- Nie. Gracz który przejmuje jest wyłączony z rozgrywki. Nie może strzelać, leczyć, wyciągać broni, chodzić, czołgać się itp. Podjęcie jakiejkolwiek akcji przez gracza/graczy przejmującego powoduje przerwanie odliczania.
Czy można przyśpieszyć odliczanie?- Tak. Można przejmować w większą ilość osób niż 1. Każdy dodatkowy gracz przejmujący redukuje odliczanie o 10sekund, jednak nie więcej niż 30 sekund. Czyli maksymalnie 4 przejmujących.
Jak można przerwać odliczanie?- Wystarczy trafić dowolną osobę przejmującą.
Ale neutralny punkt jest tam, gdzie oni mieli wcześniej resp, czyli oni do od razu przejmą! To nie ma sensu!- Owszem nie ma do momentu jak wprowadzimy pewien okres czasu po jakim można przejąć punkt neutralny po zmianie jego lokalizacji. Czyli został punkt przejęty Neutralny org sobie poszedł i zajął nowy punkt i od tego momentu odczekuje 15min. i po tym okresie czasu można przejąc nowy punkt. Daje to możliwość stronie atakującej na wyparcie z punktu ludzi, którzy wcześniej mieli na nim resp. Natomiast respić się można od razu po przybyciu orga-matki (respującego) na miejsce. Jeśli się nie chce czekać na orga to gracz wraca na SR.
A co, gdy któraś strona przejmie krańcowe PO (najbliższe do SR)? Przecież obie strony będą się respić sobie pod nosem!- Jeśli któraś ze stron dopuści do przejęcia krańcowego PO - przegrywa. Znaczy, że nie jest się w stanie obronić i jest znacznie słabsza.
Respy.- Resp na PO co 2, 3, 4, 5 osób - zależy od frekwencji. Na PO wypuszczać graczy s powrotem do gry będzie ORG . Na SR - co 1.
Czy są Medycy i jak leczą?Tak. Gdy ktoś dostanie, staje się rannym może leżeć jak długo chce i uważa za stosowne jednak nie mniej niż te przysłowiowe 30sek., aby nie przeszkadzać w ewentualnej potyczce. Leczy
tylko medyk. Leczenie rannych odbywa się poprzez obandażowanie rannego pełnym bandażem tak, aby nie spadł.
Można wyleczyć tylko raz. Medyk nie ma bandaża? Trudno nie leczy -
NIE MA LECZENIA "UCISKOWEGO". Przypada 1 Medyk na 10 graczy. Dopuszczalne jest noszenie ze sobą bandaża przez gracza, który nie jest medykiem, ale nie więcej niż jednego.
Jaki podział?- Taśmowy.
Jaki teren rozgrywki?Zabronione jest wchodzenie do bunkra. Poza tym to brak ograniczeń terenowych. Punkty trzeba zdobywać w odpowiedniej kolejności.
Czy możecie wrzucić mapę terenu rozgrywki?Proszę uprzejmie:
Blokowanie PO i SR.Bezwzględnie zabronione jest blokowanie respów. Strzelanie z i do respa. Gracze zobowiązani są do umożliwienia swobodnego wyjścia osobom wychodzącym z respów. W przypadku zablokowania respa przez jakiegoś gracza zostaje on wysłany przez orga na SR. Plus daje mały bonus graczom na respie (np. nie muszą czekać do pełnej godziny) lub przeciwna drużyna dostaje karę (np. wydłużony resp o X osób lub minut).
Czy można używać pirotechniki:Nie. Pirotechnika jest zabroniona.
Znaczniki trafień:Wymagana jest odblaskowa kamizelka lub czerwona szmata o wymiarach minimum 30cm na 30cm. Jeśli ktoś ma mniejszą będzie mógł kupić na miejscu lub nie bierze udziału w rozgrywce. Każda trafiona osoba zobowiązana jest do WYRAŹNEGO oznaczenia się poprzez założenie kamizelki lub założenie szmaty na głowę. Zdejmowania szmat jest zabronione do momentu odrodzenia oraz gracz musi zakomunikować trafienie.
Co z kwasami?:Wyjaśniamy na miejscu, niedociągnięcia organizacyjne na forum. Przypominam, że
TRUPY NIE GADAJĄ!!!Jak z komunikacją?:Używamy PMR więc kanały:
1 - Kanał informacyjno-orgowski. Na nim będzie prowadzona komunikacja między organizatorami. Będą podawane komunikaty odnośnie zdobytych punktów, czasów jaki pozostał do zdobycia/odblokowania punktu i że punkt zaczął być przejmowany. (Oraz oczywiście inne informacje dla graczy)
2, 3, 4 - Kanały dla USA
5, 6, 7 - Kanały dla Reszty Świata.
Podsłuchiwanie oraz zagłuszanie zabronione.Czy trzeba coś zapłacić za wejście?Nie, impreza jest otwarta i darmowa dla wszystkich graczy spełniających warunki uczestnictwa (oprócz użytkowników zbanowanych).
Czy można brać jeńców lub przeszukiwać rannych?Nie. Nie ma takiej potrzeby. Wszystko jest jawne i ogólnie dostępne, w grze nie występują żadne przedmioty.
Ile trwa impreza?Planujemy, aby impreza skończyła się koło 15. Oczywiście można wyjść wcześniej, jednak proszę o poinformowanie, któregoś z organizatorów, abyśmy mogli z balansować drużyny.
Jak pisałem, będzie możliwość kupienia rzeczy na miejscu, cennik kształtuje się następująco:Czerwona szmata 20szt.:
1zł.Butelka wody 0.7l 8szt.:
1.5zł.Bandaż 20szt.:
1zł.Do tego będzie 16 darmowych map do rozdania. Po 8 na stronę.
Zasady:Jeśli nie powiedziano inaczej zasady strzelania obowiązują zgodnie z forum: asg.qdre.pl -
http://www.asg.qrde.pl/forum/announces/regulamin-strzelanek-asg-warszawa-t2939.htmlGracze niepełnoletni 16+ do 18 rok użycia, wymagana jest pisemna zgoda rodziców. Gracze niepełnoletni, których podania zostały zaakceptowane i wymienione na powyższej stronie
http://www.asg.qrde.pl/forum/ogloszenia/niepe-noletni-t125.html mogą wejść za okazaniem ważnego dokumentu tożsamości (np. legitymacji). Jednak pomimo tego prosimy o zabranie ze sobą zgody opiekunów (lub opiekuna - hehe).
Graczy 18+ zapraszamy z dokumentami tożsamości w celu weryfikacji wieku. Brak weryfikacji = brak udziału w imprezie.
Graczy poniżej 16 rok życia zapraszamy w roli fotografów lub obserwatorów - wymagana ochrona oczu oraz odblaskowa kamizelka.
Dopuszczalna moc replik:
0*-450fps* - Full auto.
451*-600fps* - Single.
* - moc mierzona na kulkach o wadze 0.2 grama.
(Nie wykluczamy wyrywkowego sprawdzania mocy replik.)APEL:W związku z plagą komarów i kleszczy apelujemy, abyście zaopatrzyli się w OFF'y, AUTANY i inne im podobne substancje.
Dodatkowo nie wykluczamy upałów, dlatego niech każdy gracz przyniesie ze sobą chociaż 0.5l wody. Będzie możliwość kupienia od nas wody - za dodatkową opłatą.
Prosilibyśmy o granie fair-play. Nie krzyczenie "K! Ch! Dostałeś w tych krzakach". O uznawanie zasady "dostałeś" i nie kłócenie się o dystans - graczu uznaj, że przeciwnik nie chciał zrobić Ci krzywdy i dlatego powiedział "dostałeś" z tych 10m. Oraz rozwiązywanie sporów w miarę w swoim zakresie - zejście obu graczy w jednym momencie w ramach "ugody" to nic złego, a na koniec przybicie sobie przysłowiowej "piątki". Oraz o niestrzelanie serią, gdy nie jest to potrzebne (na małych dystansach).
Mam prośbę dla Wszystkich ludzi, którzy korzystają z Mokrego Ługu. Patrzcie gdzie się kładziecie! W środę 13 Lipca byliśmy tam na treningu i przede mną zaczęła pełznąć ziemia. Po dokładniejszym przyjrzeniu się stwierdziłem, że jest to wąż. Ewidentnie gad chciał się ze mną bić, bo przyjął pozycję ofensywną, więc czym szybciej wycofałem się na dogodniejsze pozycje ogniowe. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić czy to był zwykły zaskroniec czy może jakaś żmija, ale mimo wszystko prosiłbym o uwagę.
Jeśli macie jeszcze jakieś pytania i sugestie to bardzo chętnie wysłuchamy oraz zapraszam w imieniu grupy B2 do zapisania się na listę (prosimy o w nawiasie wpisywanie rodzaju munduru):
Organizatorzy:Organizatorzy:
1. Jarmen Kell [B2]
2. Dechowsky [B2]
3. Koza [B2]
Fotografowie: PROSZĘ NIE MĘCZYĆ FOTOGRAFÓW O ZDJĘCIA, BĘDĄ JAK ZAMIESZCZĄ NA FORUM!
1. MARO
2. Koval
Uczestnicy:
USA:
1.Oli na 75% (woodland)
2.Znajoma Oliego też na 75%(woodland)
3.Drachal (sześcio kolor)
4. nozyk (woodland) (z tego co widzę, to zapowiada się dynamiczna rozgrywka..., aczkolwiek nie uda się uniknąć pojedynków na zasiegi.)
5. Unit (marpat o ile dotrze do mnie cały sprzęt. Jeżeli nie to idę do reszty świata.)
6. Dziki (marpat)
7. Ad4m 50% ( Marpat Desert )
8. Bejker 50% ( Marpat Desert )
9. Nelson (Woodland) 70% -chyba że wyjadę:(
10.Aikon [3fr] (marpat)
11.Symek (MC)
12. Modzel
13. Julek(ACU)
14. Kasper
15. Adrian
16. Gliniarz (Multi)
17. Arekcore
18. Kaszyn
19. GhostDog 1
20. GhostDog 2
21. GhostDog 3
22. adiim
23. InseCt
24. Cobretti
25. JAH'u
26. Drak (wdl)
27.Neo (marpat)
Reszta Świata:
1. mejt ( WZ.93 )
2. Johny-13 (fleck)
3.baum(WZ. 93)
4.cube(WZ.93)
5.Duli(WZ.93)
6.Tantal (flecktarn)
7.maniek zabujec(WZ.93)
8. Wojak (wz.93 chyba że przyjdzie cadpat )
9. Mamut (fleck)
10. Oko (wz. 93)
11. Goorock (białoruska cyfra)
12. Paweł (rosyjska cyfra)
13. Number47
14. Klimek (wz.93)
15. Kiwi (wz.93)
16. Kiwi 2 (wz.93)
17. Ilgaz (fleck)
18. Yesabel (cyfrowa flora?)
19. ogurki (Bierozka/Cyfrowa flora)
20. Ptoku (wz.93)
21. Mysza