Ardeny 1944 - 8 XII 2018 r., Karolew k. Łodzi

Imprezy ogólnopolskie, wyjazdy, itp.

Ardeny 1944 - 8 XII 2018 r., Karolew k. Łodzi

Postprzez Olsen » 25 paź 2018, o 08:11

Zapraszamy Kolegów z Mazowsza do odwiedzin w Łodzi!

Musi nam się udać! To ostatnia szansa by Niemcy wyszły z tej wojny z twarzą... - marszałek Walter Model do podpułkownika Friedricha von der Heydte na temat ofensywy w Ardenach.

Bomba w górę! Po ponad 5 latach od ostatniej "Bitwy o Ardeny" temat operacji Herbstnebel wraca do kalendarza gier w Łódzkiem.

Chcesz zobaczyć czym jest ASH? Chcesz poczuć klimat walk z II wojny światowej? Chcesz wziąć udział w grze opartej o wydarzenia, które mogły zmienić bieg historii? jeżeli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałeś tak - ta impreza jest właśnie dla Ciebie! Nie przejmuj się tym, że nie masz drugowojennego munduru albo repliki - mamy na to rozwiązanie.

Miejsce: GSMC, czyli znany i lubiany Karolew k. Aleksandrowa Łódzkiego:

https://www.google.pl/maps/place/GO+Sys ... 19.2444313

Data: sobota, 8 grudnia 2018 r.

Czas: 8-15. Początek strzelania o 9.

Wiek: min. 18 lat.

Wpisowe: 35 PLN/os. na opłacenie terenu. W ramach wpisowego jest dostęp do ogrzewanych pomieszczeń, kawa/herbata, micha grochówy na koniec, ubezpieczenie i zapewne jakiś pojazd.

UWAGA! Gra odbędzie się jeżeli zbierze się minimum 40 opłaconych graczy do dnia 30 listopada do godz. 24:00.

Zapisy: na adres poczty elektronicznej domin007@poczta.onet.pl. W zgłoszeniu podajemy ksywkę, stronę i oddział do którego chcemy się zapisać. W odpowiedzi gracz otrzyma dane do przelewu wpisowego.

Ograniczenia co do replik i ich mocy oraz amunicji:

- limity FPS: 450 - pistolety maszynowe/karabiny szturmowe; 550 - karabiny wsparcia i czterotakty.
- repliki niehistoryczne grają na następujących warunkach:
Replika musi być osłonięta w taki sposób by nie można było rozpoznać współczesnego wyglądu np. siatka maskująca , szmaty, sznurki. Replika taka strzela tylko ogniem pojedynczym i gra jako karabin samopowtarzalny. Obowiązuje limit kulek po 20 szt. BB na magazynek (typu Realcap. Lowcap, lub Midcap). Nie dopuszczamy magazynków Hicap (chyba, że nie ma na do danej repliki rynku magazynków typu Lowcap, wtedy replika taka może operować z 1 magazynkiem typu Hicap załadowanym maksymalnie 300 BB). M14 i wszelkiej maści kałasznikowy są traktowane jako repliki niehistoryczne.
- broń wsparcia KM (historyczna i niehistoryczna): strzela z obsadą strzelec + amunicyjny i tylko z postawy leżąc bądź opierając dwunóg o worek, etc.
Ilość amunicji i doładowanie

- Każdy uczestnik może posiadać przy sobie 300 szt. amunicji w magazynkach typu Realcap. Lowcap, lub Midcap. Nie dopuszczamy magazynków Hicap (chyba, że nie ma na do danej repliki rynku magazynków typu Lowcap, wtedy replika taka może operować z 1 magazynkiem typu Hicap załadowanym maksymalnie 300 BB).
- Doładowanie jest możliwe tylko w punkcie powrotu do gry.

Pirotechnika: używamy z głową, obowiązuje okrzyk "GRANAT!" Granaty max K206.

Zasady powrotu do gry:
W każdym oddziale znajduje się sanitariusz (wyznacza dowódca - mile widziani ochotnicy).

Po trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! oznacza się czerwoną szmatką i czeka na sanitariusza. Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy.

Po dotarciu do rannego sanitariusza, ranny rzuca kostką - wynik oznacza:
1 – 3 – rana lekka, medyk opatruje rannego zakładając bandaż w miejscu trafienia;
4 – 5 – rana ciężka, medyk musi podać rannemu morfinę (strzał z pustej strzykawki), zdezynfekować ranę zasypką sulfonamidową i założyć bandaż w miejscu trafienia);
6 – zabity w akcji – gracz udaje się do punktu powrotu do gry, gdzie spędza 5 minut.
Drugie trafienie osoby już opatrzonej przez sanitariusza oznacza zgon i powrót na respa, gdzie gracz spędza 5 minut.
Po zajęciu kolejnych miejscowości przesunięciu ulegają punkty opatrunkowe - gracze wracają do gry w nowych punktach, lecz dołączają do swoich poprzednich oddziałów. Przykładowo: jeżeli polegnie ktoś ze 101 DPD to po powrocie do gry wraca on na pozycje 101 DPD, a nie 99 DP czy XXX Korpusu.

Saperzy:
W każdym oddziale znajduje się dwuosobowy patrol saperski (wyznaczony przez dowódcę - mile widziani ochotnicy). Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w polach minowych, zaporach przeciwczołgowych i zasiekach, niszczenia i napraw mostów.
a) Pola minowe: zakopane miny, celem rozminowania, należy sprawdzić ścieżkę, usunąć ewentualne miny i oznaczyć ścieżkę. Przejście jest dozwolone tylko po wyznaczonej ścieżce.
b) Zapory przeciwczołgowe: ustawione na drogach. Należy je wysadzić w powietrze. Po detonacji podłożonego ładunku (dostarczony przez organizatora) można je odsunąć z drogi.
c) Zasieki: wykonane ze sznurka. Nie można przez nie przeskakiwać, rzucać się na nie, odchylać kijem, etc. Należy przeciąć sznur i wyznaczyć ścieżkę, po której gracze mogą przejść dalej.
d) Mosty: zniszczenie mostu następuje po detonacji podłożonego przez saperów ładunku wybuchowego. Następnie saperzy zawiązują w poprzek przejścia na obu końcach mostu biało-czerwoną taśmę, tak żeby zablokowała przejście.
Naprawa mostu następuje poprzez usunięcie taśmy z obu końców mostu.

Łączność:
Radiowa, za pośrednictwem PMR/GMRS.
W każdym oddziale znajduje się radiooperator (wyznacza dowódca - mile widziani ochotnicy), który powinien być wyposażony w radio - wystylizowaną plecakówkę (gracze ogarniają temat we własnym zakresie). Dodatkowo RTO wraz z dowódcą oddziału wyposażony będzie w książkę szyfrów, która zawiera hasła wywoławcze oddziałów.
Obie strony będą miały osobno wyznaczone kanały do łączności ze sztabem oraz między sobą. Będą jednak mogły się nawzajem podsłuchiwać.

Order of battle i stylizacja:

Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują.

By zachęcić Kolegów nie dysponujących umundurowaniem drugowojennym celowo obniżyliśmy wymogi stylizacji. Każdy na pewno ma w szafie zalegające mundury w których zaczynał przygodę z airsoftem. Teraz jest okazja by dać im drugie życie! Dopuszczamy użycie pojedynczych elementów umundurowania we współczesnych kamuflażach: DPM, M90, Alpentarn, Flecktarn, Partizan/Toćka. Co do wyposażenia - minimum to pasoszelki (obojętne w jakim kamuflażu). Żadnych kamizelek czy innych plate carrierów. Pasoszelki. Dla Niemców najlepiej skórzane, dla Aliantów - parciane.

Niemcy:
1) 1 Dywizja Pancerna SS Leibstandarte SS Adolf Hitler (stylizacja na oddziały Waffen SS),
2) Dywizja Pancerna Panzer Lehr (stylizacja na oddziały niemieckich wojsk lądowych
3) Kampfgruppe Heydte (stylizacja na spadochroniarzy i żołnierzy Luftwaffe),
4) 212 Dywizja Grenadierów Ludowych (stylizacja niemiecka z użyciem elementów w kamuflażu Flecktarn, Alpentarn, Partizan/Toćka). Jeżeli decydujesz się na użycie np. kurtki we Flecku to postaraj się o gładkie szare lub zielone spodnie. Na głowę feldmycka lub hełmy stylizowane.


Alianci:
1) 99 Dywizja Piechoty Checkerboard (stylizacja na amerykańską piechotę),
2) 4 Dywizja Piechoty Ivy (stylizacja amerykańska a la Wietnam, ale także z użyciem zwykłych, gładkich oliwkowych mundurów). Wystarczy nawet płaszcz WP. Na głowę stalak WP z siatką (w tym wypadku siatka wymagana) albo jeep cap/furażerka i pasoszelki.
3) 101 Dywizja Powietrznodesantowa Screaming Eagles (stylizacja na amerykańskich spadochroniarzy),
4) XXX Korpus (stylizacja na oddziały brytyjskie: piechota, pancerniacy, spadochroniarze, w tym z użyciem kamuflaży DPM i M90). Jeżeli decydujesz się na DPM to postaraj się o gładkie oliwkowe lub brązowe spodnie i bordowy beret, jeżeli na M90 to o czarny beret - odpowiednio dla spadochroniarzy i jednostek zwiadu.

Jeżeli znajdą się chętni do gry w stylizacji cywilnej - partyzanckiej to też będą mile widziani. W zależności od układu sił zagrają jako Volkssturm lub 5 batalion Fizylierów Belgijskich. Obie strony mogą też używać kamuflaży zimowych.

To chyba tyle na początek. Właściwa dyskusja toczy się w temacie na podforum drugowojennym na WMASG:
http://forum.wmasg.com/topic/167386-ard ... ksandrowa-

Tam też zamieszczane będą wszystkie aktualizacje. Liczę, że rozgrywka ta będzie dobrym miejscem spotkania świata "modern warfare" z "historykami" i lepszego poznania się oraz po prostu - dobrą grą. Do zobaczenia!
Zawsze jest pora na herbatę i ciastka.
Avatar użytkownika
Olsen
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2 paź 2011, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa/Zduńska Wola
White Cross: Operacje Połączone
Na starym Warriorze od: 0

Re: Ardeny 1944 - 8 XII 2018 r., Karolew k. Łodzi

Postprzez Olsen » 11 gru 2018, o 10:40

I już po grze.
Było nas ładne 54 osoby. Zarówno weterani ASH na poziomie rekonstrukcyjnym jak też nowi gracze, wykorzystujący elementy współczesne (DPM-y, M90, flecki). Wszyscy jednak się dobrze bawili i po 6 godzinach intensywnej rozgrywki wrócili do domów z uśmiechami na twarzach.
Garść zdjęć z imprezy: http://wmasg.com/pl/forum?wmasgURL=http ... B3dzkiego/
Zawsze jest pora na herbatę i ciastka.
Avatar użytkownika
Olsen
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2 paź 2011, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa/Zduńska Wola
White Cross: Operacje Połączone
Na starym Warriorze od: 0


Powrót do Imprezy krajowe i zagraniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości