Bitwa o żepę "Floryda II" 28-08-10

Imprezy ogólnopolskie, wyjazdy, itp.

Bitwa o żepę "Floryda II" 28-08-10

Postprzez Sylwester » 4 sie 2010, o 23:29

Po upadku enklawy, Bośniakom, którzy szukali schronienia przy głównej kwaterze UNPROFOR w Potocari (niewielkim mieście oddalonym o około 5 km od Srebrenicy), gen. Guma Jebankowić który, sfingował swoją śmierć, zaproponował ewakuację z enklawy. Mężczyzn w wieku od 15 do 65 lat rozdzielono od kobiet, dzieci i osób starszych i wywieziono w nieznanym kierunku. Po zajęciu miasta gen. Guma Jebankowić kilkakrotnie spotykał się z dowódcą UNPROFOR by ustalić szczegóły porozumienia. Holenderski dowódca domagał się zapewnienia natychmiastowego dostępu UNHCR do uchodźców, ewakuacji rannych z enklawy oraz informacji dotyczących miejsca pobytu ewakuowanych mężczyzn. Żądania te nie zostały spełnione. W tym samym czasie serbscy żołnierze przeprowadzali na rozkaz swojego dowódcy masowe egzekucje ewakuowanych Bośniaków. Mordowali także tych, którzy nie zgodzili się na ewakuację i wyruszyli pieszo do oddalonej ok. 50 km Tuzli, gdzie znajdowała się baza ONZ i obozy dla uchodźców. Ciała bestialsko zamordowanych Bośniaków zakopywano w masowych grobach. Gdy Serbowie zaatakowali drugą „strefę bezpieczeństwa” Żepę, a relacje z wydarzeń w enklawie zaczęły obiegać świat, 21 lipca 1995 roku w Londynie odbyło się spotkanie przedstawicieli społeczności międzynarodowej. Na spotkaniu podjęto decyzję m.in. o użyciu sił powietrznych na pozycje Serbów. Naloty te były początkiem końca wojny w Bośni i Hercegowinie. Napięcia pomiędzy Serbami i Albańczykami zamieszkującymi Kosowo, prowincję Serbii, trwały od wieków. W 1989 roku, Federalna Republika Jugosławii zniosła autonomię w Kosowie, co spowodowało natychmiastowy bojkot wszelkich instytucji serbskich przez Albańczyków (stanowiących ponad 90 % ludności). Podczas rozpadu Jugosławii, w 1991 roku kosowscy Albańczycy zażądali niepodległości prowincji. W przeprowadzonym referendum w tej sprawie, większość obywateli opowiedziała się za niepodległością. Odbyły się wybory, w których wybrany został prezydent i parlament. Nowych władz nie uznała Serbia. Doprowadziło to do wybuchu walk w 1998 roku. Władze w Belgradzie, z prezydentem na czele, przeprowadzały masowe wysiedlenia Albańczyków, mimo sprzeciwu społeczności międzynarodowej. W wyniku tego, około 850,000 uchodźców z Kosowa szukało schronienia głównie w Albanii i Macedonii, gdzie pomoc zapewniały im UNHCR wraz z innymi organizacjami humanitarnymi. By dostarczyć potrzebne produkty do zamkniętych enklaw, gdzie dotarcie pomocy było znacznie utrudnione przez Serbów, stosowano tzw. „zrzuty”. Dziś siły UNPROFOR starają się zatrzymać ekspansję Serbów i ochronić obozy uchodźców albańskich przed losem jaki spotkał Serbów pozostałych w Kosovie, ciągle nie posiadając mandatu na użycie broni, dzięki zgodzie na użycie nalotów i organizacji zrzutów otrzymali poważny argument siłowy. Czy wystarczy by nie powtórzyła się tragedia Srebrenicy ?

Źródło:

http://www.unic.un.org.pl/jugoslawia/in ... d=rola_onz


Miejsce rozgrywki:

Poligon 25 BKPow w Glinniku koło Tomaszowa Mazowieckiego popularnie zwany „Floryda” w dniach 28 sierpnia od godziny 10.00 grupy chcące się ufortyfikować mile widziane już dzień wcześniej czyli 27 sierpnia
Dostępny parking przed jednostką i w uliczce w kierunku poligonu.

Wyposażenie specjalne każdego gracza:

1 linka około 1,5-2 metry z dwoma karabińczykami
2 Staza taktyczna (improwizowana z kawałka taśmy parcianej i ściągacza, może być trok parciany od plecaka)
3 opatrunek osobisty
4 czerwona szmata.

Medyk :

Plecak medyczny z własnym wyposażeniem, organizator zapewni jeden plecak medyczny na stronę konfliktu.
Pytania wyposażenia plecaka w sposób symulacyjny na mail:

mswsylwester@wp.pl

System trafień

- ograniczenie siły karabinów: do 450 fps km i pm, bez limitu karabiny snajperskie, do 500 fps ckm
- Pożądane podejście teatralne do odgrywania roli trafionego/rannego
- Cicha śmierć przy podejściu bezpośrednim, hasłem „cicha śmierć”
- Każde trafienie sygnalizować krzykiem „dostałem”, „medyk”, wyciągnąć czerwoną szmatę zapamiętać miejsce trafienia i położyć się na ziemi
- Każdy trafiony musi zostać odciągnięty za aktualną linię ognia lub inną osłonę (tak aby strona przeciwna nie strzelała do rannych)
- trafionym jest również osoba w pobliżu której (około 3 metrów) wybucha mina bez odłamków rażących. Granaty uczestników powinny razić odłamkami.

Udzielanie pomocy:

- Każdy może transportować rannego do punktu zbornego (CCP) gdzie już musi działać medyk
Każdy uczestnik wykonuje:
- transportujemy w pozycji leżącej metodami transportowymi z wykorzystaniem liny, uchwytu transportowego, chwytów ewakuacyjnych, płacht.
- Każdy trafiony musi zostać opatrzony w czasie około 5 min poprzez założenie symulowanej opaski uciskowej ( również improwizowanej) i/lub opatrunku w miejscu trafienia

W CCP Działa medyk który wykonuje:

- usunięcie opaski uciskowej
- rozbiera z ekwipunku
- wykonuje badanie rannego
- zabezpiecza opatrunkami właściwymi do miejsca trafienia
- zabezpiecza ortopedycznie ranna kończynę, (szynami Kramera, Sam-splint, środkami improwizowanymi)
- segregację rannych do ewakuacji

Może, ale nie musi wykonać:

-założyć drogę dożylną i podłączyć płyny (zestawy ćwiczebne z: wenflonu bez igły, okleina, zestawu do przetoczeń i butelki płynu)
- zabezpieczyć ortopedycznie odcinek szyjny kręgosłupa jeśli uważa za potrzebne
- Zabezpieczyć rany klatki piersiowej opatrunkiem wentylowym
- Odbarczyć odmę poprzez zaznaczenie markerem miejsca wkłucia igły

Po dotarciu rannego do szpitala polowego w bazie ranny rozbiera się z opatrunków przygotowuje je do ponownego użycia i oddaje medykowi, ubiera się w swój ekwipunek bojowy i pozostaje w bazie, aż do złożenia nowego oddziału któremu dowódca strony wyda zadanie bojowe

- Wskazana i mile widziana bardziej zaawansowana opieka medyczna dla rannych w szpitalu polowym.

Lokalizację punktu zbornego rannych (CCP) określa dowódca oddziału w miejscu dla niego dogodnym i możliwym dotarcia transportu ewakuacji medycznej

Jeńcy

Jeńcami stają się uczestnicy którzy:

- pozostali nieewakuowani przez swoją stronę rozgrywki
- unikają „śmierci” na polu walki poddając się w obliczu przeważających sił przeciwnika.
- zostali ujęci przez zaskoczenie reagując na hasło „ rzuć broń”

Postępowanie z jeńcami:

- muszą zostać rozbrojeni i przeszukani
- przeszukanie – słowne wg zadanych konkretnych pytań o środki bojowe i akcesoria osobiste lub o przedmioty w wskazanych przez pytającego miejscach wyposażenia ( obowiązuje uczciwość w odpowiedzi ), ujawnione środki walki i akcesoria podczas przeszukania są wyłączone z gry do czasu uzyskania wolności przez jeńca – przedmioty i miejsca nie uwzględnione w pytaniach nadal biorą udział w grze i mogą być użyte podczas prób ucieczki do której jeniec ma niezbywalne prawo.
-Konkwiskata – opatrunki osobiste, mapy, kody i inne akcesoria dedykowane przez orga.
-Krępowanie - mogą zostać skrepowani poprzez założenie kajdanek lub wiązanie ( brak zgody na skrepowanie oznacza rezygnację z prób ucieczki)
- Skrępowanie jeńca nie uniemożliwia jego ucieczki.
- Jeniec odzyskuje pełną zdolność bojową tylko w przypadku dotarcia do swojej bazy, a do tego czasu używa tylko nie wykrytych akcesoriów

Negocjacje

- prowadzone przez oddział oznaczony białą flagą, lub droga radiową przez dowódców stron
- oddział negocjujący nie jest „kuloodporny”
- Negocjacje mogą być prowadzone w każdej sprawie tak samo w kwestii uwalniania lub wymiany jeńców, jak i wywierania nacisków na elementy scenariuszowe, polityczne zdobywanie obiektów strategicznych.

Zasady specjalne:

- W przypadku zaistnienia sytuacji nie do rozstrzygnięcia zgodnie z zasadami trafień np. wybicie wszystkich uczestników potyczki po obu stronach bez możliwości ewakuacji, ranni po czasie 20 min oczekiwania na rozwiązanie sytuacji, umierają i oznaczeni czerwona szmatą schodzą do swojego szpitala w bazie.
- Naloty prowadzące przez siły UN mogą być organizowane raz na godzinę na punkt widoczny z bazy komunikacyjnej. O wezwaniu nalotu na zlokalizowany cel informowany jest organizator, który poleci wycofanie wojsk z danego rejonu siłom serbskim do szpitala.

Zasady bezpieczeństwa

- Każdy uczestnik w zabawie przez cały czas jej trwania używa zabezpieczenia oczu właściwymi do tego celu okularami lub goglami, oraz chroni twarz maską
- Zabrania się strzelania do pojazdów i śmigłowców w pobliżu terenu zabawy
- W przypadku wystąpienia prawdziwego urazu lub innych obrażeń należy przetransportować poszkodowanego do rozwiniętego punktu medycznego lub wezwać pomoc telefonując na numer alarmowy dostępny na miejscu zabawy.
- Każdy uczestnik posiada oświadczenie ASG zgodne ze wzorem
- Każdy uczestnik przestrzega Prawa ASG
- Krępowanie, obszukiwanie, zakładanie staz w każdej chwili ma zostać przerwane jeśli uczestnik zgłosi w związku z tym dyskomfort, należy przywrócić stan dogodny dla uczestnika, czego konsekwencje w grze zostały przewidziane.

Pirotechnika

Dozwolona i mile widziana w granicach rozsądku.
Miny posiadają ładunek hukowy bez rażących odłamków, oczekujemy iż granaty uczestników będą razić odłamkami, a ich trafienie będzie jednoznaczne, zgodnie z zasadami.

Organizacja Baz

Liczymy na inwencję uczestników która wesprzemy w granicach naszych możliwości, dozwolone jest stawianie worów, kopanie transzei , cokolwiek przyjdzie do głowy.

Łączność

Zapewnimy telefony polowe i centralki z kablami, wskazana łączność radiowa z oddziałami specjalnymi i operacyjnymi.

Ustalimy częstotliwości dla stron konfliktu.

Dokładne rozkazy w formacie OPORD dostaną dowódcy stron i na odprawie przed akcją wyznaczą zadania siłom sobie
podległym.

GŁÓWNE CELE SERBÓW

Zająć 3 punkty strategiczne, przełamać obronę UN, uniemożliwić wezwanie nalotów i namierzania celów, zniszczyć obóz uchodźców albańskich

GŁÓWNE CELE UN

Zabezpieczyć Łączność i wodę dla obozu uchodźców, zabezpieczyć swoją bazę, przygotować do działania stację komunikacyjną i prowadzić naloty na pozycje serbskie. Nie angażować się zbrojnie w konflikt, jedynie przy bezpośredniej napaści na siły UN.

http://www.youtube.com/watch?v=sLCix0FFsrE
Ostatnio edytowano 5 sie 2010, o 18:44 przez Sylwester, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Sylwester
 
Posty: 331
Dołączył(a): 27 lis 2009, o 09:23
Lokalizacja: Łódź
White Cross: MSW ZPS
Na starym Warriorze od: 0

Re: Bitwa o żepę "Floryda II" 28-08-10

Postprzez Xasistis » 4 sie 2010, o 23:59

Nie przegiąłeś z Demonami Wojny?
Popraw link do unic.u... :)
Impreza dwudniowa? Kiedy się kończy?

Pytania męczące (bo ludzie lubią powergaming, itp.):
- Każdy trafiony musi zostać odciągnięty za aktualną linię ognia lub inną osłonę (tak aby strona przeciwna nie strzelała do rannych)
Obowiązkowo? Aktualną w chwili otrzymania postrzału czy w chwili podjęcia decyzji o odciągnięciu przez odciągającego?
- Każdy może transportować rannego do punktu zbornego (CCP)
Absolutnie każdy? Nawet ranny?
- transportujemy w pozycji leżącej metodami transportowymi z wykorzystaniem liny, uchwytu transportowego, chwytów ewakuacyjnych, płacht
Nie powinno to zależeć od rodzaju postrzału?
- Każdy trafiony musi zostać opatrzony w czasie około 5 min poprzez (...)
Nie zdefiniowano kto może a kto nie opatrzyć trafionego, ergo trafiony w domysle może opatrzyć sam siebie.
- Odbarczyć odmę poprzez zaznaczenie markerem miejsca wkłucia igły
Może skombinuj okrągłe plastry/nalepki bo nie każdy da sobie mazać bo klacie, czy też co bardziej wstydliwi, po mundurze.

Zapodaj odnośniki do oświadczenia i do prawa, żeby uniknąć niejednoznaczności.
Jak z zapleczem sanitarno, żywieniowo, logistycznym?
Rangers! Lead the way!
Avatar użytkownika
Xasistis
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 paź 2009, o 21:17
Lokalizacja: Rangerbertów
White Cross: Ranger Unit
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Bitwa o żepę "Floryda II" 28-08-10

Postprzez Sylwester » 5 sie 2010, o 05:30

Xasistis nie wymyślaj problemów gdzie ich niema :) , trochę myślenia i na praktycznie wszystkie pytania sam sobie odpowiesz, wydaje mi się, że wyrażam się bardzo jasno, zasady zapracowały na poprzedniej edycji teraz też zapracują. Trochę dystansu, rozluźnij się :) , ale co tam no dobra:

1 jak napisałem za aktualną linię ognia- jaśniej się nieda ma być tak odciągniety, abyś się za rannym nie chował i zmuszał biedaka do zbierania razów
2 Każdy znaczy każdy, ale jeśli jestes ranny bedziesz się sam odciągał?? Każdy ranny kładzie się na ziemi ze szmatą czerwoną.
3 rodzaj ewakuacji nie zależy od rany tylko sytuacji taktycznej i tego co mamy pod ręką.
4 każdy może założyc stazę i opatrunek czyli opatruje każdy wolny człowiek, medyk działa w CCP chyba też dość jasne
5 plasterki to koszty a impra nie zarabia, kropka mazakiem nie zabije, czasem się trzeba i tak umyć.

Impreza jest jedniodniowa, jedynie dla osób którę chcą budować kampy może być liczona na dwa dni, będa namioty NS, warunki poligonowo-surwiwalowe, wyżywienie we własnym zakresie. Impreza zakończy się wieczorem 28-08.
Obrazek
Avatar użytkownika
Sylwester
 
Posty: 331
Dołączył(a): 27 lis 2009, o 09:23
Lokalizacja: Łódź
White Cross: MSW ZPS
Na starym Warriorze od: 0

Re: Bitwa o żepę "Floryda II" 28-08-10

Postprzez gumka » 5 sie 2010, o 06:04

Sylwek, Gdzie zapisy i jaka forma ?
Marpat'a używaj zgodnie z jego przeznaczeniem - do "roboty", a lans zostaw ... onanistom
Jestem członkiem ASGeG ze wsi Warszawa, jestem dykciarzem, noszę marpata, mam gdzies kto wygrał, szpadelek pożyczam i nie boję się Go użyć ;)
Avatar użytkownika
gumka
 
Posty: 168
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 13:01
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: ASGeG
Na starym Warriorze od: 0

Re: Bitwa o żepę "Floryda II" 28-08-10

Postprzez Maciuś » 5 sie 2010, o 06:53

Sylwester napisał(a):
- Cicha śmierć przy podejściu bezpośrednim, hasłem „cicha śmierć”
- Każde trafienie sygnalizować krzykiem „dostałem”, „medyk”, wyciągnąć czerwoną szmatę zapamiętać miejsce trafienia i położyć się na ziemi

1.Hmm... Ta cicha śmierć,wcale nie bedzie taka cicha ,skoro ofiara ma sygnalizować krzykiem zgon.
2. W świetle zasad, zgon natychmiastowy nie istnieje? Zawsze trzeba odleżeć te 20 min? A co dalej robić po odleżeniu swego? Nie czepiam sie. Chce mieć jasność w temacie zgonu:)
Avatar użytkownika
Maciuś
 
Posty: 244
Dołączył(a): 3 gru 2009, o 22:17
Lokalizacja: W-wa
White Cross: 6th
Na starym Warriorze od: 2008

Re: Bitwa o żepę "Floryda II" 28-08-10

Postprzez Xasistis » 5 sie 2010, o 13:03

Spoko Sylwek ja to pojmuję.
Chcę się upewnić, by ci nieliczni wyłączający w sobie common sense nie przeszli w powergaming mode stosując zasady dosłownie.

O Maciuś, świetny przykład.
Normalnie każdy jest w stanie odróżnić postrzał od deklaracji "cichej śmierci", prawda? Ale czy aby na pewno każdy?
Rangers! Lead the way!
Avatar użytkownika
Xasistis
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 paź 2009, o 21:17
Lokalizacja: Rangerbertów
White Cross: Ranger Unit
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Bitwa o żepę "Floryda II" 28-08-10

Postprzez Sylwester » 5 sie 2010, o 18:13

No cóż nie wszystko da się, opisac zasadami, bardzo tak samo jak poprzednio liczę na inicjatywę i rozsądek graczy. Teraz powinienem się zastanawiac czy "cicha śmierć" istnieje jeśli dziabniety nożem przeciwnik może otworzyć jape z okrzykiem np. "AAAUUU". Ciekawy problem, nie chcę go jednak rozsądzać, w praktyce i tak by nie wyszło wycięcie w pień całego zwartego oddziału nożem. Pozostańmy przy zwyczajowym załatwianiu tego typu zdarzeń.

Pierwsze zgłoszenia:

Lista:
UN
1.
2.
3.
4.
5...

Serbia
1. ASGeG - ok 5 szt ( + ew przyjaciele ok 5/10 szt )
2.rafik
3.Zajcu
4.Pietras
5.Złe Misie - ok 6 osób
6.
7...
Obrazek
Avatar użytkownika
Sylwester
 
Posty: 331
Dołączył(a): 27 lis 2009, o 09:23
Lokalizacja: Łódź
White Cross: MSW ZPS
Na starym Warriorze od: 0

Re: Bitwa o żepę "Floryda II" 28-08-10

Postprzez gumka » 12 sie 2010, o 04:41

Jak narazie Serbia wolna od ... "najeźców" z ONZ :)
Marpat'a używaj zgodnie z jego przeznaczeniem - do "roboty", a lans zostaw ... onanistom
Jestem członkiem ASGeG ze wsi Warszawa, jestem dykciarzem, noszę marpata, mam gdzies kto wygrał, szpadelek pożyczam i nie boję się Go użyć ;)
Avatar użytkownika
gumka
 
Posty: 168
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 13:01
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: ASGeG
Na starym Warriorze od: 0

Re: Bitwa o żepę "Floryda II" 28-08-10

Postprzez Sylwester » 16 sie 2010, o 14:08

Już nie !!! hehehe :)

Lista:
UN
1. CaptSten ( takie troszkę samobójstwo xD )
2. Pucu B3
3. RECON (stan osobowy jeszcze nie znany, ale gdzieś 5-6 osób uda się wyciągnąć)
4. SOAT (~6 osób)
5.

Serbia
1. ASGeG - ok 5 szt ( + ew przyjaciele ok 5/10 szt )
2. rafik
3. Zajcu
4. Pietras
5. Złe Misie - ok 6 osób
6. O.S.O.K - ok 6 osób
7.
8.
Obrazek
Avatar użytkownika
Sylwester
 
Posty: 331
Dołączył(a): 27 lis 2009, o 09:23
Lokalizacja: Łódź
White Cross: MSW ZPS
Na starym Warriorze od: 0

Re: Bitwa o żepę "Floryda II" 28-08-10

Postprzez Valhalla » 16 sie 2010, o 21:33

Ciekawa opcja, zobaczę czy uda mi się zebrać kilka osób, jeśli tak to pewnie się pojawimy w liczbie 4-5
Valhalla
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 sie 2010, o 21:23
Na starym Warriorze od: 0

Re: Bitwa o żepę "Floryda II" 28-08-10

Postprzez Sylwester » 2 wrz 2010, o 21:08

http://picasaweb.google.pl/sylwester122277/FlorydaII#

foty z tej akcji jak będę miał moment zmontuje jakis filmik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Sylwester
 
Posty: 331
Dołączył(a): 27 lis 2009, o 09:23
Lokalizacja: Łódź
White Cross: MSW ZPS
Na starym Warriorze od: 0


Powrót do Imprezy krajowe i zagraniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości