Bitwa o Overloon 1944 - 24 VIII, Rosanów k. Łodzi ASH

Imprezy ogólnopolskie, wyjazdy, itp.

Bitwa o Overloon 1944 - 24 VIII, Rosanów k. Łodzi ASH

Postprzez Olsen » 27 maja 2013, o 10:44

Witam szanownych Kolegów.

Serdecznie zapraszam na drugą grę stricte ASH w Łódzkiem. Tym razem za punkt wyjścia posłuży bitwa o Overloon w Holandii, która miała miejsce we wrześniu/październiku 1944 r.

Wprowadzenie:
Jedynym rezultatem operacji Market-Garden okazał się długi na 60 kilometrów wyłom biegnący od granicy belgijsko-holenderskiej do Dolnego Renu.
Siły niemieckie usiłowały zlikwidować ten wyłom wyprowadzając natarcia z przyczółka położonego na zachodnim brzegu Mozy, w pobliżu miasteczka Venlo.
Siły amerykańskie i brytyjskie by zabezpieczyć wyłom musiały zlikwidować przyczółek niemiecki w Venlo. Plan aliancki uwzględniający trudne warunki terenowe zakładał przeprowadzenie ataku z północy. Pierwszym celem było opanowanie miasteczka Overloon...


Miejsce: Rosanów k. Łodzi http://www.zumi.pl/namapie.html?qt=&loc ... 3&scale=12

Data: 24 sierpnia 2013 r.
Czas: 8-15. Początek strzelania o 10.
Wiek: min. 18 lat

Ograniczenia co do replik i ich mocy oraz amunicji:
-wszystkie repliki niehistoryczne z wyłączeniem replik KMów strzelają tylko singlem;
-broń wsparcia strzela z obsadą strzelec+amunicyjny i tylko z postawy leżąc bądź opierając dwunóg o ścianę, worek, etc.
-historyki singiel + full auto
-we wnętrzach max 350 FPS
-na zewnątrz max 450 FPS
-każdy uczestnik może posiadać przy sobie 500 szt. amunicji. Doładowanie tylko na respie bądź w formie pożyczenia amunicji od rannych/trupów.
-repliki kałasznikowów itp. nie grają jako StG 44, strzelają tylko singlem.

Pirotechnika: używamy z głową, obowiązuje okrzyk "GRANAT!" Granaty wypełnione wyłącznie kulkami lub grochem, max K206. Dymy zakazane.

Troszkę bezpieczeństwa:
poniżej 3 metrów zaleca się deklarację strzału „dostałeś” „pifpaf” i tak dalej, jednak do nie więcej niż 2 celów jednocześnie gdzie trafienie wydaje się być niezaprzeczalne, JEDNAK cel ma prawo poprosić o oddanie strzału kontrolnego (w korpus bądź blisko obok) aby przekonać się czy atakujący rzeczywiście mógł taki strzał oddać.

Łączność: GMRS za pośrednictwem radiooperatorów - 1 na oddział. Po ustrzeleniu RTO oddział traci łączność do momentu zejścia do sztabu.

Medycy i respawn: 1 medyk oznaczony opaską z czerwonym krzyżem na oddział. Medyk będzie miał kupon z kratkami na których będzie skreślał "uleczenia". Rannego leczy się poprzez owinięcie bandażem ramienia, po czym medyk na karcie oddziału skreśla uleczenie i zwija bandaż. Po wyczerpaniu uleczeń na karcie oddziału każdy trafiony jest zabity do momentu pobrania przez oddział w sztabie nowego kuponu. Medyka leczy tylko inny medyk.

Stylizacja:
Gra jest grą ASH, którą organizujemy zachęceni poziomem grudniowego "Bastogne". Dlatego też, zgodnie z postimprezowymi impresjami obowiązuje dość mocna stylizacja. Kto nie spełni wymagań mundurowych nie zostanie dopuszczony do rozgrywki.

Wymagania mundurowe:


oddziały amerykańskie:
http://www.atthefront.com/us/packagedea ... n_main.jpg
-głównie oddziały piechoty, pancerniacy, ale też spadochroniarze.
-minimum mundurowe to bojówki i bluza w kolorze khaki (idealnie, ale oliwka też będzie OK),
-parciany pas i szelki, buty z wysokimi cholewami sznurowane z wpuszczonymi nogawkami,
nie pokryte kamuflażem ładownice w zależności od posiadanej repliki,
-hełm m1, jest mnóstwo kopii m1 - duńskich, francuskich, etc. (może być nawet zwykły stalak LWP jeśli znajdziecie siatkę którą go owiniecie), albo czapka "jeep cap" w kolorze khaki

oddziały brytyjskie:
http://www.ww2incolor.com/forum/showthr ... rld-War-II
-głównie oddziały piechoty, pancerniacy, ale też spadochroniarze.
-minimum mundurowe to spodnie w kolorze zielonym/khaki/oliwka, zielony/oliwkowy wojskowy sweter. Ideałem jest oczywiście battle dress, obojętnie jakiego wzoru, ale nieźle prezentują się brytyjskie mundury galowe. Dla spadochroniarzy denisony (w ostateczności smocki w DPM).
-parciany pas i szelki, ładownice P 37 lub do UZI, buty z wysokimi cholewami sznurowane z wpuszczonymi nogawkami bądź spięte opinaczami,
-hełm Mk II lub hełm AT II, bądź czarny lub brązowy beret. Bordowe (nie czerwone) berety zarezerwowane są tylko dla spadochroniarzy.

oddziały niemieckie:
http://www.warandtactics.com/smf/unifor ... ern-front/
-zarówno Wehrmachtu jak i SS oraz spadochroniarzy
-mundury w kolorze ciemnoszarym, szarozielonym, czarnym (pancerniacy) jak również kangurki i stroje w kamo z epoki. Spodnie i kurtki szwedzkie, szwajcarskie, duńskie, z obszyciami WH/SS/LW i pagonami. Pod kangurkami bluza z naszywkami WH/SS/LW na kołnierzu.
-pasy, szelki i ładownice skórzane, lub przerobione trójkomorowe ładownice do PM Rak, do tego buty skórzane sznurowane z opinaczami lub wszelkiej maści saperki/oficerki,
-hełmy charakterystyczne, hełmy spadochronowe, ale również furażerki i polówki, czapki oficerskie NRD z odpowiednimi emblematami.

-Na zachętę dopuszczamy spodnie w kamuflażu flecktarn, ALE: jeśli chcesz hasać w spodniach we flecku to zakładasz zielony/szary mundur. Nie dopuszczamy kompletu góra+spodnie we flecku, podobnie jak współczesnego kamuflażu szwajcarskiego .
Jako, że jest to gra ASH nie jest konieczne zasłanianie historycznych symboli noszonych przez oddziały niemieckie.

Tyle tytułem wstępnej prezentacji. Główny wątek imprezy jest na WMASG-u: http://forum.wmasg.pl/topic/137727-bitw ... lodzi-ash/ tam też jest otwarta lista zapisów. Jeżeli ktoś nie korzysta z WMASG to proszę o kontkat via PW. Pozdrawiam i zapraszam :)
Zawsze jest pora na herbatę i ciastka.
Avatar użytkownika
Olsen
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2 paź 2011, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa/Zduńska Wola
White Cross: Operacje Połączone
Na starym Warriorze od: 0

Powrót do Imprezy krajowe i zagraniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości