przez Python » 20 paź 2009, o 07:35
Ochrona Vip-a w różnych środkach transportu.
Realizacja ochrony Vip-a podczas jazdy samochodem:
Miejsce: Wawer/Rembertów
Czas: 19-24
100 zł/osobę
Minimum : 12 osób
1. Podstawy
- wsiadanie do samochodu
- zapinanie pasów
- awaryjne wypinanie
- sposób wysiadania
- sposób wsiadania VIP’a
- sposób wysiadania VIP’a – to zaczęliśmy
- pozycja broni w czasie jazdy
2. Szyki eskortowe stosowane przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu.
ćwiczenia praktyczne jak należy w prawidłowo zabezpieczyć Vip-a w omawianej sytuacji.
Strefy obserwacji podczas jazdy jednym, dwoma, trzema samochodami.
Dostaniemy schematy:
1. jazdy ochronnej w kolumnie samochodów
2.prawidłowych szyków ochronnych
3.prowadzenia eskorty.
- podstawowe szyki ochronne – to zaczęliśmy
- rodzaje szyków eskortowych- 1/1, 2/1, 3/1, 4/1, 5/1 6/1 10/1
- przemieszczanie się w zależności od liczby osób w ochronie i stanu zagrożenia. Sytuacje specjalne.
- ustawienie eskorty przy wsiadaniu/wysiadaniu / zmiana pojazdu przez vip-a (wbrw pozorom, to coś innego niż szyki piesze)
- istotne momenty czasowe (niektóre elementy muszą być zrobione W OKREŚLONYM MOMENCIE inaczej sytuacja robi się niebezpieczna)
3. Działania w zespole ochronnym, kawalkada.
Rodzaje jazdy ochronnej-
1.defensywna
2.evasive
3.ofensywna- bojowa, samochód wykorzystywany jako broń.
- działanie w kolumnie 2 samochodowej i 3 samochodowej – różnice (schemat usadowienia ochrony w samochodach) – to zaczęliśmy
- zapakowanie VIP’a do kolumny
- zatrzymanie i wypakowanie VIP’a z kolumny
- przepakowanie VIP’a z samochodu do samochodu
--- w sytuacji bezpiecznej
--- w momencie zagrożenia (pod ostrzałem)
4. Stan zagrożenia. Atak na Vip-a. Działania pod ostrzałem.
- Zwinięcie formacji pieszej i ewakuacja do samochodu
- Wycofanie do bezpiecznego miejsca po zniszczeniu samochodu/kolumny
- Ewakuacja z budynku
- Działania załogi zniszczonego samochodu (bez VIP’a) – to zaczęliśmy
Jak widzicie, część żeśmy już spróbowali, na szczęście - bo materiału jest dużo.
Wydaje mi się, że do tego akurat nie potrzeba nam dużej przestrzeni – nawet na parkingu na przejazdy tracimy sporo czasu. Myślę że na następnym spotkaniu moglibyśmy rozszerzyć teorię o przygotowanie trasy (na co zwracać uwagę w czasie zwiadu: case’y z Kabulu i Bagdadu), prowadzenie kolumny (praca dowódcy i adiutanta) – i wtedy zrobić sobie przejazd po mieście (lub lepiej poza) z symulowanym wysiadaniem, formowaniem szyku, atakiem na VIPa, ewakuacją etc.
Pierwszym możliwym terminem jest poniedziałek, bo trener nie jest z Warszawy i nie jest tutaj cały czas. Akurat w w ten weekend będzie, i może zostać do poniedziałku.
Ostatnio edytowano 21 paź 2009, o 16:58 przez
Python, łącznie edytowano 2 razy