RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Moderatorzy: Python, Tato

RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez Agapow » 12 maja 2010, o 07:07

Obrazek
Wstęp

RED System to system symulacji zranień który kładzie nacisk na ćwiczenie w ramach MilSim elementów czerwonej taktyki. Prawidłowe udzielenie pomocy medycznej na polu walki premiowane jest możliwością powrotu do gry osób które uzyskały ranę ciężką lub zostały zabite jeśli zostaną spełnione odpowiednie warunki.

Mechanika systemu

Karta ran
Przed walką każdy z graczy otrzymuje jedną Kartę Ran (kartka A5 z nadrukowanym tekstem złożona na 2 razy i spięta zszywaczem). Kartę rozrywa się po otrzymaniu postrzału. Na karcie znajduje się 5 pól tekstowych przyporządkowanych do rejonów trafienia w kolejności – głowa, tułów góra, tułów dół, noga, ręka. Gracz czyta z karty tyko nagłówek i pole tekstowe dotyczące rejonu w który został trafiony a następnie postępuje zgodnie z instrukcją.
Drugi postrzał zawsze zabija. Seria liczona jest jako jeden postrzał. Jeśli gracz otrzymał postrzał w kilka sektorów wybiera część ciała która pierwsza występuje na karcie.
Każdy gracz powinien mieć ze sobą zegarek. Jest to istotne ponieważ jego stan jako rannego będzie zmieniał się wraz z upływem czasu.
Karty ran dostarcza organizator. Osoba nie posiadająca karty lub posiadająca kartę nieczytelną po postrzale ginie od razu.

Chusty Sygnalizacyjne
W systemie funkcjonują dwie chusty sygnalizacyjne do oznaczania stanu gracza.
czerwona – do oznaczania krwawienia i śmierci (w nocy nie występują oznaczenia światłem).
żółta - do oznaczania osób off-game (w nocy wykorzystywane jest żółte lub czerwone światło pulsacyjne). Zamiennie można używać żółtej kamizelki.

Chusty i karta ran powinny być przenoszone tak by był do nich natychmiastowy dostęp.


Zachowanie po postrzale
Każdy postrzelony pada na ziemię i oznacza miejsce trafienia czerwoną chustą.
Wyciąga i czyta kartę rany oraz zapamiętuje kod rany. Ma go podać każdemu który o to zapyta. Następnie chowa kartę rany do kieszeni.

Jeśli upłynie czas do zgonu podany w karcie, gracz przykrywa głowę (twarz) czerwoną chustą. Jeśli został dobity postępuje tak samo. Zabity gracz nadal pozostaje w grze. Pozostaje na swoim miejscu w oczekiwaniu aż ktoś zabierze jego ciało. Jeśli pozostał na terenie kontrolowanym przez własne wojsko może zostać dowieziony do Punktu Ewakuacji Medycznej i wrócić do gry po wyznaczonym czasie.

Przejście off-game

Jeśli gracz zostanie porzucony na polu walki, tzn. nikt z jego oddziału nie podjął próby ewakuowania jego ciała. Oznacza się żółtą chustą i wraca indywidualnie do bazy. Nie może rozmawiać z innymi graczami.
Gracz może przejść off-game również wtedy gdy warunki walki są dla niego zbyt ciężkie. Wszyscy gracze off-game odpadają z gry i liczą się do strat bojowych.

Wyposażenie medyczne
Każdy gracz jest zobowiązany posiadać przy sobie Indywidualny Zestaw Medyczny (IFAK, Improved First Aid Kit) w nim co najmniej 2 bandaże.
Dopuszcza się w ramach jego, szerokie bandaże elastyczne w wodoodpornym opakowaniu do wielorazowego użytku.
Medyk powinien mieć apteczkę oddziałową zawierającą środki medyczne w ilości odpowiedniej do zaspokojenie potrzeb oddziału.
Oddziały powinny być zaopatrzone w nosze składane w ilości odpowiedniej do zaspokojenia ich potrzeb.

Udzielanie pomocy rannemu

Pomoc doraźna (tamowanie krwawienia)
Każdy żołnierz może zatamować krwawienie. Do tego celu używa bandaża osobistego rannego lub własnego. Opatrunek powinien być założony na mundur lub gołą skórę.
Czerwoną chustę należy włożyć pod opatrunek tak by nie wystawała na zewnątrz i zabandażować. Jeśli wysunie się ona spod bandaża, oznacza to wykrwawienie rannego.
Nie zakłada się opatrunku na oporządzenie, kamizelkę kuloodporną lub kurtkę zimową lub przeciwdeszczową. Opatrunek musi być założony prawidłowo odpowiednio do rany której dotyczy i nie może się zsuwać. Jeśli opatrunek będzie założony prowizorycznie moderator może nakazać graczowi za symulowanie wykrwawienia się do skutku śmiertelnego włącznie (zależnie od ciężaru rany którą otrzymał).

Pomoc przedmedyczna (stabilizowanie rannego)

Medyk może wchodzić w skład walczącego pododdziału lub znajdować się w Punkcie Zbiórki Rannych (CCP). Musi dysponować oznaczeniem które jasno identyfikuje go jako medyka. Inna osoba po śmierci lub zranieniu medyka nie może przejąć jego funkcji. Medyk ma za zadanie opatrzyć ranę zależnie od jej rodzaju. Czynności jakie powinien wykonać opisane są w Podręczniku Medyka.
W celu opatrzenia rannego medyk identyfikuje miejsce trafienia na podstawie opatrunku tamującego krwawienie lub przewiązanej czerwonej chusty. Następnie pyta rannego o kod rany (kod 4 cyfrowy znajdujący się w lewym dolnym rogu każdego z opisów trafienia). Sprawdza z książką medyka jakie wystąpiło obrażenie i jakie zastosować środki na daną ranę. Symuluje to diagnozowanie stanu rannego.
Opatruje ranę i kieruje rannego zgodnie z instrukcją do pododdziału lub Punktu Ewakuacji Medycznej.


Pomoc medyczna, ewakuacja poza pole walki (uzupełnienia)
Każda ze stron dysponuje Punktem Ewakuacji Medycznej. Jest to miejsce do którego dowozi się rannych z pola walki. Punkt musi być oznaczony tablicą „Ewakuacja Medyczna”. Na Punkcie Ewakuacji Medycznej musi znajdować się lekarz-moderator który przyjmuje rannych na punkt i sprawdza poprawność założonego opatrunku oraz zgodność opatrzenia z kodem rany.

Punkt Ewakuacji Medycznej może przybierać dwie formy.
a) Szpital Polowy - namiot w bazie wojskowej, gdzie przebywa lekarz-moderator.
b) Lądowisko Śmigłowca - miejsce w terenie gry na którym jest możliwe lądowanie śmigłowca. Na lądowisko lekarz-moderator przyjeżdża na wezwanie. Jeśli wskazane miejsce nie spełnia warunków do lądowania lekarz-moderator może odmówić "lądowania" i zabrania rannych i zabitych.

Każda ze stron dysponuje jednym lekarzem-moderatorem. Jeśli opuści on rejon szpitala polowego nie jest możliwe przyjmowanie tam rannych.
Lekarz-moderator nie może brać udziału w grze jako gracz. Nie jest możliwa eliminacja lekarza-moderatora ale jest możliwość zablokowania Punktu Ewakuacji Medycznej. Można to zrobić poprzez zajęcie punktu lub osaczenie (okrążenie lub pozostawanie w bezpośrednim kontakcie ogniowym).

Uzupełnienia w trybie cyklów transportowych
Powrót do gry realizowany jest w cyklach transportowych. Przebiega to w ten sposób że ranni gromadzeni są w Punkcie Ewakuacji Medycznej gdzie oczekują na transport poza pole walki. Organizator przed walką przydziela stronie umowny środek transportu posiadający określoną ilość miejsc siedzących lub odpowiednio, miejsc leżących (3 miejsca siedzące = 1 leżące).

Środki transportowe
a) śmigłowiec - 4 miejsca leżące, 12 siedzących
b) ciężarówka - 6 miejsc leżących, 18 siedzące

W ramach tej pojemności można zabierać np. do ciężarówki 3 osoby leżące + 9 siedzących w jednym transporcie.

Zabici i ranni ewakuowani na noszach zajmują w transporcie miejsca leżące, pozostali siedzące. Każda osoba wpływająca na Punkt Ewakuacji Medycznej wpisywana jest na transport. Na polecenie dowódcy lub wyznaczonego zastępcy dowódcy uruchamia się transport który trwa 2 godziny. Po dwóch godzinach wszyscy ranni którzy dostali się na transport zdejmują opatrunki, otrzymują od moderatora nowe karty ran i wracają do gry jako uzupełnienie - czyli szeregowi przywiezieni spoza rejonu działań. Zabici którzy wyjechali danym transportem omijają powrót po 2 godzinach i wracają dopiero z kolejnym transportem.

Wracający mogą wykorzystywać maksymalną liczbę miejsc w transporcie (wszyscy na siedząco).
Jeńcy mogą zostać odratowani na takich samych zasadach jak wojska własne za wyjątkiem zabitych którzy przechodzą off-game i nie wracają już do walki.
Uratowanego wroga można wymienić na swojego jeńca (jeden za jeden). Wymianę realizują moderatorzy.

Osoby pełniące jakąkolwiek funkcję w ramach działań (np. dowódca plutonu, medyk) nie wracają na nią jako uzupełnienie i mogą wrócić wyłącznie jako szeregowi.
Nad porządkiem cyklu transportowego czuwa lekarz-moderator.


Organizator może zrezygnować z przywracania rannych i zabitych do gry przydzielając w zamian punktację zależną od ilości i jakości dostarczonych rannych.

Obrazek

http://www.fia.com.pl/images/download/karta_ran.zip

http://www.fia.com.pl/images/download/podrecznik_medyka.pdf
Ostatnio edytowano 24 sie 2010, o 01:01 przez Agapow, łącznie edytowano 11 razy
Fideles et Instructi Armis
Avatar użytkownika
Agapow
 
Posty: 282
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 17:52
Lokalizacja: Warszawa
Team: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.1

Postprzez Agapow » 13 maja 2010, o 11:53

FAQ

Kto może być medykiem?
Każdy kto posiada apteczkę oddziałową i zna zasady opatrywania ran. Jest oznaczony znakiem medyka (opaska, naszywka)
Posiada Podręcznik Medyka z instrukcjami postępowania.

Kto może zatamować krwawienie?
Każdy kto poprawnie założy opatrunek/stazę lub tylko medyk jeśli tak wskazane jest w karcie

Co jeśli gracz nie ma kieszeni na piersi żeby włożyć chusty?
Odstępstwo może nastąpić jeśli nie ma takiej możliwości np. kamizelka przeciwodłamkowa nie ma kieszeni na piersi.

Czy jeśli jest się rannym, ma się 10 minut na udzielenie pomocy i oberwie się będąc "nieprzytomnym" to czy natychmiast się umiera?
tak

Czy po postrzale balistyka nadal działa?
Drugi strzał zabija zawsze. Jeśli ktoś ranny wróci do bazy i otrzyma nową kartę przyjmuje się że otrzymał także nową sprawną balistykę.

Czy można używać żółtych kamizelek drogowych zamiast żółtej chusty?
Można chociaż żółte kamizelki raczej są dla osób zaangażowanych w organizację – moderatorów, ochronę, fotografów. Żółta chusta zajmuje mniej miejsca i nie jest kłopotliwa do założenia na oporządzenie. Kamizelki bywają za ciasne i często używane są tak samo jak chusty czyli narzucone na głowę.

Jak sobie radzić z instrukcjami w nocy?
Niestety konieczne jest światło (najlepiej czerwone) należy odczołgać się z linii strzału oświetlić kartę i przeczytać.

Pobrałem karty ran , i tam są 3 zestawy . Rozumiem ze kiedy dostane postrzał , losuje jedna z tych trzech i postępuje zgodnie z informacjami zawartymi na tej karcie?
W tym systemie dostajesz jedną z tych kart przed rozgrywką i trzymasz ją w kieszeni. Kiedy dostajesz postrzał czytasz. Dostajesz drugi raz - idziesz na łono Abrahama. Kart przygotowanych jest na razie kilka i to wystarcza żeby poprowadzić rozgrywkę w tym systemie. Będziemy pisać kolejne karty żeby urozmaicać reakcje. Moje ulubione to symulowanie stresu pola walki :D.
Karty w PDFie są przygotowane do wydruku. Karta jest w formacie A5, w tym wypadku po wydrukowaniu trzeba przeciąć arkusz na pół.
Organizator musi wydrukować, pociąć i pospinać zszywaczem karty a następnie rozdać graczom przed imprezą. Jeśli zostałeś postrzelony i dotarłeś na Punkt Ewakuacji Medycznej moderator wymienia ci kartę na nową.

Skąd na Milsimie respawn?

To wynik wielu przemyśleń. Sam jestem zwolennikiem imprez bez możliwości powrotu do gry w jej trakcie. Czynnikiem który przekonał mnie do takiego rozwiązania był fakt że każdy trafiony gracz który nie dostał lekkiego draśnięcia lub "lucky shot-a" (który nie pozostawia rany) zostaje wyeliminowany z walki. Porównując do CCS-a rana ciężka, wzw, kia - kończą grę.

Może to oznaczać szybką utratę graczy w trakcie imprezy.
Co się dzieje z graczami gdy wypadają z gry? Albo jadą do domu, albo krzątają się po obozie i demoralizują resztę graczy. W FIA mamy zasadę że jeśli pozostało dużo czasu do końca imprezy, oddalamy się od obozu i robimy trening dla trupów (vide Bośnia 4). Dla organizatora takie martwe dusze to problem. Dążymy do tego by na koniec imprezy (czy to jest MilSim, trening czy inna impreza) robić zbiórkę wszystkich graczy i podsumowanie. Gracze mają sobie rezerwować czas na całą imprezę a nie urywać się z niej w trakcie. Jeśli nie zabezpieczy się zajęcia dla ludzi wyeliminowanych z walki pozostających w rejonie gry, stają się oni przeszkodami dla organizatora i pozostałych graczy.

Jak wygląda w takim razie rozwiązanie.
Po pierwsze
Klasyfikacja rany jest zerojedynkowa: a) może walczyć, b) nie może walczyć.
Jeśli może walczyć. Po powrocie do bazy dostaje kolejną kartę ran do wykorzystania i zdejmuje opatrunek. Zakładamy że odtąd ma go pod mundurem lub/i jest niewidoczny.

Jeśli nie może walczyć (lub jest trupem) jest ewakuowany poza pole walki. Ten element realizuje Punkt Ewakuacji Medycznej. Udajemy że ci wyeliminowani jadą do szpitala położonego poza rejonem walk lub do kostnicy a ich miejsce zajmują świeżaki. Stąd warunek że z respawnu nie mogą wracać na zajmowane poprzednio stanowiska.

Możliwość powrotu do walki jest czynnikiem który będzie zapobiegał "rozluźnieniu" w szeregach trupów.
Trzeba zaznaczyć że nie ma możliwości dokonania respawnu gdy baza lub lądowisko jest osaczone (okrążone lub w trakcie walki). W realnych warunkach transport nie mógł by podjąć rannych i dowieźć uzupełnienia.

Warunki umożliwienia respawnu:
a) poprawnie założony opatrunek - motywowanie medyków do rzetelnego opatrzenia rany.
b) zbieranie swoich trupów - w warunkach realnych realizowane zawsze gdy jest to możliwe, w warunkach milsima - prawie nigdy. Tu, porzucenie zabitego skutkuje przejściem gracza off-game.
c) dostarczenie rannego na czas - sprzyja wytworzeniu skuteczniejszego systemu ewakuacji.

Doskonalenie procedur ewakuacji w efekcie przekłada się na utrzymanie większych zasobów do walki - czynnik motywujący jest więc duży.
Dla mnie MilSim ma bawić i uczyć. Motywować ludzi do poszukiwania wiedzy i inwestowania w swoje umiejętności. Ten system w mojej opinii spełnia te założenia.

Dlaczego drugie trafienie ma zawsze zabijać? W tak ciekawym systemie wydaje mi się to po prostu dziwne/nierealne/itp.

To jest oczywiście duże uproszczenie, może wydawać się dziwaczne ale..
a) jeśli ktoś rani Cię i jeszcze poprawi twoje szanse na przeżycie drastycznie maleją.
b) Eliminujemy sytuacje które są równie dziwne np. ktoś po strzale z 5 metrów ma ranę lekką, ktoś dostaje cztery kolejne rany lekkie.
c) Jeśli dowódca ma rannych po wymianie ognia. Nie kontynuuje misji tyko dąży do tego żeby zluzować oddział, to jest wrócić do bazy, dać im oddech - a ranni otrzymują kolejną kartę ran.
Ostatnio edytowano 24 sie 2010, o 20:08 przez Agapow, łącznie edytowano 4 razy
Fideles et Instructi Armis
Avatar użytkownika
Agapow
 
Posty: 282
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 17:52
Lokalizacja: Warszawa
Team: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.1

Postprzez Victor » 13 lip 2010, o 08:31

Odwiedziłem Wojskowy Ośrodek Farmacji i Techniki Medycznej w Celestynowie, to jedyna taka jednostka w kraju, zaopatruje głównie naszych chłopców na misjach.
Dowiedziałem się co nieco od za-cy dowódcy p.płk. Mariana Wiśniowskiego, na temat czerwonej i nie wygląda to już tak z tą ewakuacją. Nie ma pośpiechu absolutnie, wręcz przeciwnie.

Są cztery poziomy zabezpieczenia medycznego, pierwszy sanitariusz, na drugim już praktycznie szpital przyjeżdża do żołnierza (Pomoc na miejscu.), kardiomonitor, defibrylator, ekg,... namiot i operacja (zabezpieczenie odpowiadające kiedyś poziomowi kompanii). Waży to razem z płynami około 20 kg czyli tyle co nic. Dwie osoby poniosą (Miałem na plecach i w łapach)i dałem radę, chociaż zwykle jeździ pojazdem. I dopiero do punktu ewakuacji. Jak już raczej zemrzeć nie może. Dzięki temu nie było przypadku zejścia w transporcie na naszych misjach. Potem szpital(3) - w Afganie korzystamy z pomocy bundeswehry, ale tam trafiają przypadki ze skomplikowanymi pranami szarpanymi, Ciężkie poparzenia, długa operacja szycia, i jako miejsce przejściowe do kraju. Na czwartym są już specjalistyczne kliniki w kraju.
Będzie konferencja na Jesieni wbiję się i załatwię zaproszenia dla kilku chętnych, którzy chcą się zapoznać z najnowocześniejszymi metodami.

Kilka zdjęć:
http://picasaweb.google.pl/victorlachh/Jednostka#
Avatar użytkownika
Victor
 
Posty: 1067
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 09:21
Lokalizacja: Otwock
Team: AIM/ JS 1410
Na starym Warriorze od: 0

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.1

Postprzez Agapow » 14 lip 2010, o 14:02

Victor napisał(a):Będzie konferencja na Jesieni wbiję się i załatwię zaproszenia dla kilku chętnych, którzy chcą się zapoznać z najnowocześniejszymi metodami.


Jak uda ci się załatwić miejscówkę to ja bardzo chętnie

BTW
Na ukończeniu jest Podręcznik Medyka RED System (jeszcze korekta techniczna) a wraz z nim nowy krok w rozwoju systemu. Na karcie ran przy obszarach trafienia w małym prostokącie będzie znajdował się kod rany w podręczniku zaś będzie sposób opatrzenia odpowiadający temu kodowi. Medyk stabilizując rannego musi zdjąć opatrunek (jeśli był) wcześniej założony, dokonać diagnozy i opatrzyć ranę zgodnie ze wskazaniem z podręcznika. Prawidłowość udzielenia pomocy medycznej każdorazowo sprawdza moderator na Punkcie Ewakuacji Medycznej

Dostałem w międzyczasie kilka uwag do systemu. Niektóre rzeczowe niektóre mniej. Zaznaczam że RED System służy symulacji zranień i nie zawiera w sobie jedynego nieomylnego przepisu na ewakuację medyczną. Jednocześnie jest mniej wymagający dla gracza (wystarcza mu wiedza z karty ran) a bardziej dla medyka oddziałowego.
Fideles et Instructi Armis
Avatar użytkownika
Agapow
 
Posty: 282
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 17:52
Lokalizacja: Warszawa
Team: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez lup » 23 sie 2010, o 19:16

Zbliża się impreza, gdzie jak sądzę RED ma szanse być testowany, czy publikowany gdzieś juz był Podręcznik Medyka?
lup
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 paź 2009, o 22:17
Lokalizacja: 3city - Khatovar
Team: Czarna Kompania
Na starym Warriorze od: 2006

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez Agapow » 24 sie 2010, o 01:02

Dwa linki na dole pierwszego posta to karty ran i podręcznik medyka
Fideles et Instructi Armis
Avatar użytkownika
Agapow
 
Posty: 282
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 17:52
Lokalizacja: Warszawa
Team: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez lup » 24 sie 2010, o 14:11

Przepraszam, nie wyraziłem się precyzyjnie.
Chodziło mi o taki gdzie są też tabele z kodami, wypisanymi na kartach trafień, chyba, że coś przegapiłem i na razie ich nie ma być.

Przyznaję, ze nie nadążam na bieżąco śledzić tematu.
lup
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 paź 2009, o 22:17
Lokalizacja: 3city - Khatovar
Team: Czarna Kompania
Na starym Warriorze od: 2006

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez Agapow » 24 sie 2010, o 19:46

W podręczniku medyka pod każdą raną są kody.
Fideles et Instructi Armis
Avatar użytkownika
Agapow
 
Posty: 282
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 17:52
Lokalizacja: Warszawa
Team: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez lup » 24 sie 2010, o 20:10

Sądziłem, że to tylko przykłady. Dziękuję za wyjasnienie.
lup
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 paź 2009, o 22:17
Lokalizacja: 3city - Khatovar
Team: Czarna Kompania
Na starym Warriorze od: 2006

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez Goorock » 27 lut 2011, o 18:50

Dzisiaj miałem okazję po raz pierwszy zagrać milsim ćwiczeniowy na zasadach RED System. Choć nie udało się sprawdzić wszystkich niuansów, to wrażenia są pozytywne. System proludzki, prosty dla zrozumienia dla większości graczy, choć na pocz. wielu miało problemy z zaakceptowaniem tego, że drugie trafienie to zawsze śmierć. To co było niejasne przed czy w trakcie wyjaśniało się w praniu.
Przydała by się większa impreza dla wypromowania tych zasad.
Obrazek
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 5702
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
Team: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez Beat » 27 lut 2011, o 21:47

Była taka impreza - Ramsar 2010
Avatar użytkownika
Beat
 
Posty: 236
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 14:42
Lokalizacja: Piaseczno
Team: LRT
Na starym Warriorze od: 0

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez lup » 28 lut 2011, o 00:55

Żartowniś... :)
lup
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 paź 2009, o 22:17
Lokalizacja: 3city - Khatovar
Team: Czarna Kompania
Na starym Warriorze od: 2006

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez fiodor » 28 lut 2011, o 19:50

:Beat

daj spokój
fiodor
 
Posty: 16
Dołączył(a): 31 paź 2009, o 12:29
Lokalizacja: waszawa
Team: Kompania Nigdy Już
Na starym Warriorze od: 0

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez Beat » 28 lut 2011, o 21:58

:)
Ten system chyba wzbudza jakieś kontrowersje jak widzę?
Ja tam nie wiem - nie potrzebuję systemu, żeby wiedzieć, że jak dostałem serią z 3 metrów przez szyję i twarz, to nie mam co sprawdzać kart bom trup (na tym skończył się mój Ramsar 2010), więc specjalnej styczności z REDem nie miałem - więc i zdania nie mam w temacie.
Avatar użytkownika
Beat
 
Posty: 236
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 14:42
Lokalizacja: Piaseczno
Team: LRT
Na starym Warriorze od: 0

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez lup » 28 lut 2011, o 23:44

To na jakiej podstawie wnosisz, że wypróbowano REDa na R10?
lup
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 paź 2009, o 22:17
Lokalizacja: 3city - Khatovar
Team: Czarna Kompania
Na starym Warriorze od: 2006

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez HoHoL » 5 mar 2011, o 18:27

Bo był zgodnie z informacją orga. zaakceptowanym systemem zranień.

Dwóch moich którzy byli pierwszymi stratami chwile się nim pobawili (jeden z nich to nasz medyk) ale suma sumarum i tak zostali rozstrzelani :)

Niezależnie czy będziemy używać RED czy CCS czy zasady każdy trafiony wyeliminowany ale żywy to i tak sprowadza się to do tego czy:

- ludkom się w ogóle będzie chciało cokolwiek (nagminne jest to że milsimy sa traktowane jak bardziej zaawansowane napierdalanki, nikt się do nich nie przygotowuje sprzętowo/fizycznie, ludzie przyjeżdżają na 6h z 24/48, albo zwijają się jak się załamie pogoda). Uśmiech politowania budzi czytanie przerażenia ludzi że będą musieli zrobić 40 pompek zanim Grey dopuści ich do szkolenia dla milsimowych podoficerów. ;)

- czy organizator przewidzi odpowiednie zabezpieczenie w siły i środki linii ewakuacji medycznej bo nie ma problemu przy 1 rannym 5 zdrowych i 4 ratownikach ale już przy 40 rannych 5 zdrowych i 4 ratownikach o jakiejkolwiek ewakuacji możemy zapomnieć. (vide atak sił EB na stacje rakietową na R10).

I w zasadzie tyle, reszta jest wtórna. Przy czym podejście ludzi jest warunkiem koniecznym i wystarczającym zarazem.

Szkoda czasu na bicie piany na forum, lepiej poświęcić ten czas na robienie pompek i przysiadów żeby nas potem funfel nie złamał po 3m ewakuacji.
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
Avatar użytkownika
HoHoL
 
Posty: 43
Dołączył(a): 5 sty 2010, o 14:12
Lokalizacja: Małopolska
Team: 8KPG
Na starym Warriorze od: 0

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez Jary » 23 mar 2011, o 14:12

Zgadzam się z przedmówcą :)

Dodał bym do tego jeszcze wyobraźnie graczy, którzy po pięciu ranach w systemie CCS dalej potrafią biegać, skakać i fikołki robić jak by nigdy nic :) Dlaczego? Bo można... Zasady tego nie zabraniają...

Nie mówię tu o terminatorach, którzy czasem wylosują jedyną w swojej talii RL, ale o tych, którzy faktycznie dostali. Sama świadomość tego że dostałem już 3 razy (choć by to było draśnięcie) powinna na mnie jakoś wpłynąć. Tak myślę (nie wiem, nie znam się, nie orientuje).

Z systemem RED spotkałem się 2 razy i dwa razy byłem pozytywnie zaskoczony :) Ma oczywiście swoje minusy, ale moim zdaniem jest zdecydowanie lepiej opracowany i mniej "sporny" niż CCS.

Z minusów - Spotkałem się z podejściem jednego z oddziałów, który (z przymrożeniem oka) postanowił na wszelki wypadek strzelać do swoich rannych, bo istnieje prawdopodobieństwo, że wylosuje karte, która będzie kazała mu strzelać ff :P
Avatar użytkownika
Jary
 
Posty: 284
Dołączył(a): 30 sty 2010, o 12:35
Lokalizacja: Podkowa Leśna
Team: Team Podkowa
Na starym Warriorze od: 0

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez Agapow » 23 mar 2011, o 16:01

Jary napisał(a):Zgadzam się z przedmówcą :)

Z minusów - Spotkałem się z podejściem jednego z oddziałów, który (z przymrożeniem oka) postanowił na wszelki wypadek strzelać do swoich rannych, bo istnieje prawdopodobieństwo, że wylosuje karte, która będzie kazała mu strzelać ff :P


Dobre :D

Raczej nie będzie czegoś takiego w karcie ran (to było by extremum). Mieliśmy jednak przypadek gdzie sekcja dwuosobowa która manewrowała na tyłach szturmującego pododdziału dostała ogień. Obaj ostrzymali postrzał. Po zakończeniu ćwiczenia okazało się że znajdują się nieopodal miejsca gdzie dostali. Jeden z nich leży opatrzony z podłączoną kroplówką a drugi siedzi w szoku nerwowym i kiwa się. Udzielił pomocy koledze ale stracił ochotę do walki. :D
Ostatnio edytowano 23 mar 2011, o 19:55 przez Agapow, łącznie edytowano 1 raz
Fideles et Instructi Armis
Avatar użytkownika
Agapow
 
Posty: 282
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 17:52
Lokalizacja: Warszawa
Team: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez Jary » 23 mar 2011, o 16:54

I to się nazywa symulacja :) Nie twierdze że powinno być w red systemie więcej LARPowych zachowań, ani kart, które nakazują przy każdej okazji robić pajacyki i krzyczeć "mamo, ratuj!", ale element trafień opisanych w tym systemie ubarwia rozgrywkę i daje możliwość wykazania się sanitariuszom! Nie możemy przewidzieć czy przeliczyć co może nas spotkać podczas rozbicia drużyny. System CCS jasno określa co i którą ręką możemy robić. Można wręcz przećwiczyć z teamem poruszanie się i manewry z RC w zespole (niektórzy robią z nich osłony balistyczne, inni przydzielają lżejsze zadania, które są wcześniej ustalone).

W RED System mamy dużo mniej możliwości przewidzenia jak potoczy się dalsza walka. Kombinacji jest o wiele więcej! Czy przyjdzie nam targać gościa bo nie rusza w ogóle kończynami, czy szukać go po lesie, bo wpadł w panikę. Schematy nie mają racji bytu, bo musieli byśmy poświęcić gro czasu na treningi setek kombinacji trafień w oddziale:/

Elementem zaskoczenia nie jest już tylko nagły atak wroga, ale również sytuacja, która toczy się poza kontaktem! Nie dostajemy już mamtematycznych informacji od medyka oddziałowego 4x RL, 2 x RC i KIA, po której natychmiastowo podejmujemy decyzję bo wiemy automatycznie czego możemy się spodziewać po rannych. Trzeba zastanowić się trzy razy, czy ruszamy dalej, czy oddział może wykonać zadanie i czy rany które odnieśli nie przeszkodzą w jego wykonaniu. Krzyczący z bólu (lub bulu jak ktoś proKomorowski) zwiadowca raczej będzie kulą u nogi, chodź strzelać może :) 4 bandaże na ciele nie uleczą jego bólu (co najwyżej można je mu wepchnąć do gęby). Grupa szybkiego reagowania z czterema kroplówkami też będzie się różniła od grupy szybkiego reagowania z czterema RC.

Nie wspominając o fakcie, że system RED utrudnia życie mniej fair playowym graczom :) Na Gambicie moja drużyna całe szczęście w całości przeżyła, ale po grze okazało się, że każdy wylosował kartę, w której każde trafienie oznaczała "po 2 minutach umierasz" :D

Takie przemyślanki :)
Avatar użytkownika
Jary
 
Posty: 284
Dołączył(a): 30 sty 2010, o 12:35
Lokalizacja: Podkowa Leśna
Team: Team Podkowa
Na starym Warriorze od: 0

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez Pit » 30 cze 2011, o 18:22

Na ostatnich warsztatach OSB FIA, miałem okazję po raz pierwszy sprawdzić w praktyce system RED.
Przyznaje, że byłem sceptycznie nastawiony za sprawą szemranych relacji innych.

Jak dla mnie sprawdził się i zafascynował mnie aspekt psychologiczny ujęty jedynie w tym systemie.
Ten system wymusza na trafionym określone zachowanie (na przykład zachowanie irracjonalne) i nie polega już w całości na inwencji aktorskiej gracza.
To daje dużo niepowtarzalnego klimatu rozgrywce.

Ponieważ jest to system ran nie sądzę aby wyparł CCS, który reguluje inne aspekty ( zasady niszczenia pojazdów itd).
Zapewne wkrótce spróbujemy tego systemu na naszym podwórku w kujawsko-pomorskim.
"Don't forget nothing" - MAJOR ROBERT ROGERS, 1759
http://www.rangers.8bz.pl | http://www.8bz.pl
Avatar użytkownika
Pit
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7 lut 2010, o 15:18
Lokalizacja: Bydgoszcz
Team: 8R; UMP
Na starym Warriorze od: 2009

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez Goorock » 16 gru 2016, o 12:00

Obrazek
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 5702
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
Team: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: RED System - system symulacji ran w grach MilSim. v 1.2

Postprzez Dragonowy » 19 gru 2016, o 18:23

Goorock napisał(a):Sprawdźcie czy linki aktywne
Karty ran https://drive.google.com/file/d/0B70Z12 ... p=drivesdk
Podręcznik medyka
https://drive.google.com/file/d/0B70Z12 ... p=drivesdk


Wszystko bangla
A gdy będę szedł ciemną doliną zła, to nie będę sam, wezmę ze sobą ludzi z ..... no właśnie skąd ?

http://www.asgplus.fora.pl/

http://eborowka.pl/
Avatar użytkownika
Dragonowy
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 21:38
Lokalizacja: Warszawa / Stara Róża
Team: DEV, ASG+
Na starym Warriorze od: 0


Powrót do Zasady i regulaminy gier MILSIMowych

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron