Strona 1 z 1

Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 23 maja 2014, o 13:41
przez Mariusz (BRT)
Być może coś mi umknęło, ale i ile pamiętam, limit fps dla broni wsparcia jest taki sam jak dla pozostałych replik za wyjątkiem snajp.
Proponowałbym rozważenie zwiększenia tego limitu do 550 fps. Uzasadnieniem jest zrobienie z broni wsparcia rzeczywistej broni wsparcia. Na razie jej zasięg często jest mniejszy niż szturmówek. OK siła ognia jest większa, ale przy ograniczenia ammo ta przewaga nie jest wielka.
Nie wiem jak często orgowie mierzą fps-y więc nie mogę nic powiedziec nt. przestrzegania tego limitu dla rkm-ów, ale moja gęba podpowida mi że prawdopodobnie zasada fps dla broni wsparcia "nie przyjęła się" ;)

Ciekaw jestem co Wy sądzicie w tek kwestii.
Oczywiście też nie chciałbym przyjąć serii 550 fps na twarz, ale jak wiadomo shit happens i liczę sie z tym.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 23 maja 2014, o 16:30
przez małpetti
Mariusz (BRT) napisał(a):Uzasadnieniem jest zrobienie z broni wsparcia rzeczywistej broni wsparcia


Argument jest dobry tylko, czym wówczas będzie snajper mający o całe 50fpsów więcej i często mogący strzelać tylko singlem?

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 23 maja 2014, o 16:30
przez Goorock
Jestem za zachowaniem dotychczasowego limitu 450 fps dla auto. W tym dla rkm. Powyżej tylko single.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 24 maja 2014, o 18:52
przez Chaota
Broń wsparcia nie ma lepszej donośności, strzela tym samym nabojem. Atutem broni wsparcia jest objętość ognia i box na kilo kulek chyba ten atut zachowuje.
Poza tym limit ustanowiono z myślą o bezpieczeństwie. Z 550 można wbić kulkę w skórę przez mundur i wcale nie trzeba być do tego blisko, dokonałem tego ze snajperki mającej 550 na dystansie 30-35m.
Poszkodowany (Aleks) wydłubywał kulkę z tyłka. Kulki bardzo dobrej jakości, dokładnie przepatrzone bo precka 6,01 PDI.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 25 maja 2014, o 07:45
przez Aleks
Sprostowanie : Nie z tyłka a z ręki.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 27 maja 2014, o 19:09
przez Aur
Mariusz (BRT) napisał(a):
Proponowałbym rozważenie zwiększenia tego limitu do 550 fps.

1. Generalnie dobry pomysł. Zróżnicowanie broni dobrze wpływa na grę. Różne taktyki. Różne sytuacje. Bohaterskie ataki na gniazda CKM'ów.
2. Jeśli normalna replika ma 450 fps, to proponuję 500 fps dla ckm.
3. Żeby nie było za łatwo proponuję wprowadzić zasadę, że do 500fps mogą mieć repliki ważące powyżej 10kg. Repliki broni maszynowej zasilanej z taśmy, odpowiedniki broni o kalibrze powyżej 7,6 mm na dwójnogu lub powyżej 5,5 mm o ile rozstawiony jest na trójnogu. Oczywiście strzelanie tylko z podparcia.


Przy takich zasadach nie będziesz miał zbyt wielu ciężkich karabinów maszynowych. Większość będą stanowiły "Minimi" 450 fps tylko z dużą ilością amunicji.
Zaś te kilka sztuk broni maszynowej 500 fps dowódcy będą traktowali jako broń o znaczeniu strategicznym. Będą ja rozstawiali w kluczowych miejscach albo przeciwnicy wysyłali oddziały specjalne do ich likwidacji, żeby nie marnować niepotrzebnie żołnierzy na frontalne ataki.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 27 maja 2014, o 21:07
przez Chaota
Rozwiązanie jest mocno nie milsimowe. Nie ma żadnego uzasadnienia aby obwieszone minimi mogło mieć 50fps więcej. Ani aby miało mieć więcej niż jakakolwiek replika broni tego samego kalibru.

Jeżeli chcesz różnicować fps-y to względem kalibrów gdzie ma to odzwierciedlenie w świecie rzeczywistym.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 30 maja 2014, o 10:58
przez ZeRT
Mi się pomysł podoba z takim zastrzeżeniem, że RKM'y
Tylko ładowane z taśmy
Tylko w oryginale na amunicję karabinową.
No i oczywiście repliki LKMów wszystkich, już widzę jak zasypuje nas całą masa 14kg replik xD.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 2 cze 2014, o 20:49
przez Aur
Chaota napisał(a):Rozwiązanie jest mocno nie milsimowe. Nie ma żadnego uzasadnienia aby obwieszone minimi mogło mieć 50fps więcej.


http://www.armystudyguide.com/content/a ... uide.shtml
3
What is the maximum range of the M249 against an area target for both tripod and bipod?
Tripod –1,000 meters
Bipod –800 meters
4
What is the maximum range of the M249 against a point target for both tripod and bipod?
Tripod –800 meters
Bipod –600 meters

Więc jest różnica między tym samym karabinem na dwójnogu i trójnogu.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 3 cze 2014, o 22:15
przez Chaota
TAK, Przekonałeś mnie, +50fps za trójnóg... I +100 za czwórnóg i +4900 za stonóg.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 4 cze 2014, o 08:13
przez Goorock
:lol: :lubie:

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 5 cze 2014, o 06:22
przez Aur
Chaota napisał(a):TAK, Przekonałeś mnie, +50fps za trójnóg... I +100 za czwórnóg i +4900 za stonóg.

Jakieś materiały dotyczące wpływu czwórnogu na zasięg w realu?

OK, jak dla EOT.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 6 cze 2014, o 13:50
przez Katana
KM-y i tak maja za dobrze, w magu kilkaset kulek w porownaniu do szturmowki 70 kulek. Do tej pory nie bylo problemow z FPS KM-ow. W wiekszosci AAR mozna poczytac wpisy typu: ''atakuja nas, dzielnie sie bronimy i... padl nam KM. Dramat. Nie ma sily ognia.'' Wiec KM-y byly i sa istotnym czynnikiem walki, bez zwiekszania mocy.
Ja bym raczej myslal o zmniejszeniu mocy szturmowek do 400. Podniesie sie larum, ze trzeba robic downgrade? Nie oszukujmy sie. ludzie maja 500 w szturmowkach i wala auto bez zmruzenia okiem.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 6 cze 2014, o 14:42
przez Vlad
Rozwiązanie jest nadzwyczaj proste limit ammo i magów na gracza w grze bez możliwości doładowania w terenie. Jak masz wielkiego RoF a twój problem.
Co do waszych "przemyśleń " o dwó i czworonogach to są bez sensu. Km na statywie jest po prostu bardziej stabilny w czasie prowadzenia ognia. Zasięg jest ten sam.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 6 cze 2014, o 16:00
przez Chaota
Mści sie po prostu te 2,5x w magu. Przez to można prowadzić skuteczny ogień zaporowy z każdej repliki i to marginalizuje potrzebę broni wsparcia.

IMHO tutaj jest pies pogrzebany, to wszystko było jako-tako zbalansowane przy dopuszczeniu magów bez ograniczeń.
Ale orgowie systematycznie od tego odchodzą.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 7 cze 2014, o 00:17
przez Vlad
My sukcesywnie ograniczamy, wprowadzając limity ammo na naszych Simach. Oddział dostaje przydział dla wszystkich bez rozliczenia ile przypada na replikę i tyle. Jak sobie podzieli to ich sprawa. Mogą zasypać km y ale wtedy reszta dostanie po 2-3 magi typu low.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 7 cze 2014, o 18:36
przez Chaota
Znowu nie milsimowe rozwiązanie.
W realu ilość amo ogranicza jej masa i gabaryty.

Tak Dokładamy dodatkową mechanikę z kapelusza.

Tyle ile w magach i żeby nie wykluczać nowych i mniej majętnych dopuszczenie trochę kulek luzem.
Jak ktoś chce nosić w plecaku 40 magów to niech ma, czemu nie?

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 7 cze 2014, o 20:45
przez Wokash
Problemy z logistyką są wyjęte z kapelusza?
Wprowadzenie limitu amunicji w zależności od woli "dowództwa", zapasów magazynowych, sytuacji taktycznej jest nierealne?
Mówienie, że żołnierz ma zawsze i wszędzie całkowicie wolny dostęp do amunicji jest dziwne...
Z resztą
Moim zdaniem to problemy z łącznością są wyjęte z kapelusza... radia działają świetnie tylko radiowcy są nieprofesjonalni :lol:

Panowie komentując wątek.
Naturalnie można dodawać dopuszczalne fpsy w odpowiedzi za każdą kolejną nogę w statywie... tylko czy to na prawdę zrekompensuje cokolwiek?
Bo zasady się wydłużą i skomplikują... a podobno są już i tak długie i skomplikowane.
Generalnie dotychczas rekompensacja mania broni o większej skuteczności był większy magazynek. Czytaj możesz dłużej i intensywniej strzelać.
Zwiększanie fpsów prowadzić będzie do większej urazowości zabawy.

Pomysł ograniczania mocy replik w zależności od klasy pojawia się sukcesywnie od lat. Może mi by się nawet podobał ale jest nierealny raczej...

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 7 cze 2014, o 22:30
przez ZeRT
Zwiększanie fpsów prowadzić będzie do większej urazowości zabawy.


No nie wiem, nie wiem. Majówka z ASG w Bornem Sulimowie pokazuje, że brak limitów wcale nie zwiększa urazowości. Byłem kilka razy i jedyną ciężką ofiarą jaką widziałem był nasz kolega z mazowsza postrzelony przez innego kolegę z mazowsza w wyniku nieprawidłowego posługiwania się z bronią. Był to kazus "strzelającej raz do roku miotły". Za każdym razem jest to impreza kilku dniowa z około 500 osobami biorącymi w niej udział. Jest to jakieś poletko doświadczalne i wydaje mi się, że można już na tego podstawie wysuwać jakieś tam mgliste wnioski...


Cała dyskusja jest imo trochę dziwna z innego powodu. Jeśli org chce coś konkretnego zasymulować to zmieni pod to zasady, jak będzie chciał ograniczyć ilość amunicji to ograniczy, jak będzie chciał więcej fps w rkm/lkmach to sobie to zrobi. CCS jest fantastyczną podstawą jednak nie widzę powodu aby zamykać granicach zasad. Już tym bardziej nie rozumiem, osób broniących się w ich okopach lub szturmujących je z nowymi pomysłami. Jeśli chce ktoś sprawdzić swoje pomysły niech zrobi krótki scenariusz i wypróbuje swoje zasady. Będzie dobrze ludzie to kupią, będzie źle pomysł odejdzie do lamusa lub wróci w fazę prac koncepcyjnych.

Moim zdaniem to problemy z łącznością są wyjęte z kapelusza... radia działają świetnie tylko radiowcy są nieprofesjonalni.

Święta prawda. W erze szeroko stosowanych navcommów czy innych puxingów i tofufungów nigdy nie miałem problemów z łącznością. Za czasów tanich PMRek można było się czarować, że to wina radyjek :P

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 8 cze 2014, o 08:32
przez Vlad
Chaota ale my mając do dyspozycji tylko jeden typ kulek 6mm problem mamy problem gabarytów i nie zmienimy go bo nikt nie będzie nosił cegieł do dociążenia.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 9 cze 2014, o 20:28
przez Chaota
Patent z cegłami jest bardzo dobry, nie mam z tym problemu.
To chyba dobrze że osoby sprawne fizycznie i umiejące się spakować miałyby przewagę nad spasionymi jak ja :lol: czy człowiekiem zabierającym dwie dodatkowe pary butów.
Waga szpeju nie ulegnie zmianie, tego jestem pewien. Ale trzeba będzie sie zdecydować co zabrać i będzie trudniej.
Dodajesz element logistyczny którego przecież Chcesz.
No i będzie trudniej... czyli ciekawiej i całość obowiązuje wszystkich.

Kwestia logistyki to nie jest rozwiązanie problemu możliwej do uzyskania siły ognia, te dwie rzeczy są powiązane ale regulacja jednego nie gwarantuje zmiany drugiego.


Wracając i abstrahując od logistyki, jestem za ograniczeniem pojemności magazynków. Albo do wartości 1:1 albo jeżeli byłby mnożnik (np.2x) to powinna być zachowana długość prowadzonego ognia np jeden strzał na semi to dwie kulki a auto 2x szybsze od oryginału. Drugi wariant drogi więc albo opcjonalnie albo odpuścić.
Dodatkowo uważam, że nabój karabinowy powinien dawać prawo do wiekszego limitu FPS bo:
-tak po prostu jest w świecie rzeczywistym
-większe i mniej pojemne magazynki
-większa masa i gabaryty broni

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 10 cze 2014, o 21:23
przez Wokash
Chaota jest prosty sposób na weryfikację tego co mówisz.
Sprawdź to w praktyce.
Nie musisz pisać nowego systemu.
Weź CCS albo nasz RMS, odnotuj modyfikację (oba systemy na to pozwalają bardzo bezboleśnie) i urządź imprezę.
Nie ma prostszej metody na weryfikację swoich pomysłów na mechanikę niż impreza.
Jak to ciekawie napiszesz to chętnie się pojawię.

Re: Broń wsparcia na milsimach - fps?

PostNapisane: 10 cze 2014, o 22:10
przez Chaota
Jest jeszcze kilka rzeczy które mnie uwierają w kwestii piro, ROE i konwencji genewskich.
Ale tak, milsim jest w drodze. Niemniej są trudności natury technicznej bo chciałbym wprowadzić kilka zupełnie nowych rzeczy a nie są one gotowe.