Strona 2 z 2

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 11:26
przez Fenris
Powiem tak, nie wiem czy dysponuje noktowizją, ale wiem że straż leśna jeździ z wygaszonymi światłami chociażby po tym lesie w którym się bawiliśmy. Nie wiem czy w tym celu używają światła księżyca czy kierują się węchem ale jeździć jeżdżą.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 11:55
przez Mider
W sumie można by było uznać, ze jeżdżenie w nocy z wyłączonymi światłami jest wystarczającym oznaczeniem pojazdu będącego w grze. Mnie bardziej martwią samochody z włączonymi światłami, których identyfikacja może nastąpić dopiero po minięciu obserwatora, bo przez światła wzrokiem się nie przebijesz.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 13:47
przez InseCt
A może po prostu używajmy świateł postojowych? Nie powinno to chyba wpłynąć negatywnie na NVG, a i pojazd będzie widoczny z wystarczającej odległości.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 13:49
przez moron
Nawet jak nie wplynie na nvg to wplynie negatywnie na zauwazalnosc takiego pojazdu.


Ja mam propozycje z innej beczki troche, proponuje pojazdy offgame oznaczac kogutem czerwonym/zoltym. Nie bedzie wtedy przypalow ostrzalu pojazdu offgame przez slabo widoczna czerwona lapke.
Koszt 12pln bez wysylki
http://allegro.pl/pomarancz-kogut-polic ... 22593.html

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 13:50
przez Wokash
Co do czemu nie identyfikacja stron?... no cóż nie każdy sobie życzy, a system ma być uniwersalny...

FlyingCat napisał(a):Poza tym proszę również o wyjaśnienie w jaki to sposób biały kwadrat czy też trójkąt albo koło z folii odblaskowej naklejone z czterech stron pojazdu ma wystraszyć cywili? Dla nich samochód jadący bez świateł to już panika, szczególnie kiedy z okiem wystają uśmiechnięte twarze chłopców w hełmach z giwerami w łapach.


Kwadrat nijak ale gość strzelający z milana i owszem... chodzi mi o straszenie cywili w samochodach jadących po terenie gry...

FlyingCat napisał(a): Wiem że Wokash napisał żeby "nieusprzętowionych" nie traktować ulgowo i nie układać przepisów pod ich możliwości, ale się z tym nie zgadzam.


Wskaż gdzie to napisałem... cały czas przekonuję, że system musi pozwalać na identyfikację bez dodatkowych systemów... jeśli z mojej wypowiedzi wyszło co innego to sorry...

[Dalsze dywagacje różnych osób]

Co do pojazdów bez świateł to jestem w stanie nawet przyjąć... znaczy zakładam, że nie jedzie nim idiota co się witaminy A nałykał i twierdzi, że widzi w nocy... a sam noktowizor to nie luneta przykładana od czasu do czasu do oka...

Zdaje się, że nasze SzpesjalForsy nie łapią, że podstawowa sprawa to PBI...
Z części wypowiedzi mam wrażenie, że wynika jestem Szpesjalforsem i całujcie mnie we frędzel... a jak nie potraficie wróżyć wasza sprawa...
Spójrzcie na to może jak przeciętni gracze.
Stoicie na środku drogi i jedzie samochód jesteście wartownikiem i co zatrzymujecie wszystkich jak leci, rowerzystów, gościa na skuterze, kombajn, księdza z ostatnim namaszczeniem, karki jadące się nawalić do lasu?
Po co? Bo SzpesjalForsy sobie lubjają uderkower jeździć?
Najpewniej was przejadą, a z punktu widzenia gry i tak ich nie ma...
Jestem w stanie (nie mówię za całą masonerię CCS) zgodzić się, że samochód bez świateł daje już sporą identyfikację (chyba, że usłyszę inne argumenty)... jest tylko jeden problem co nasze SyFy robią jak widzą normalny samochód na drodze. Ale samochód na światłach jest w nocy nie do zidentyfikowania... W realu przynajmniej bym wiedział czy on tam w ogóle jest u nas nawet tego nie wiem...

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 13:57
przez InseCt
moron, na pewno będzie bardziej zauważalny niż oznaczony lightstickami.
Poza tym ja mówię o samochodach ingame, nie offgame. Offgame'owy może już przecież na awaryjnych jeździć...

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 13:59
przez Wokash
Tu nie chodzi o to żeby być bardzie zauważalny chodzi o jego zidentyfikowanie, że bierze udział w grze... nie wydaje mi się, że zapalone światła pozycyjne wyglądają na udział w grze... maluch z prądnicą wygląda na długich jak coś innego na pozycyjnych...

Co do sposobu migania pomarańczowego to mi osobiście zwisa...

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 14:07
przez InseCt
Nom dokładnie.
Chcemy, aby pojazd w nocy był dostatecznie zauważalny więc mamy do wyboru, albo oświetlenie go, ale nvg wtedy odpada, albo wyłączenie świateł, ale wtedy go nie widać.
Trzeba się spotkać gdzieś pośrodku, czyli jakieś światełko niezakłócające działania nvg i na tyle silne, aby asgeje je widzieli.
Dlatego pomyślałem o światłach postojowych. Każdy samochód je ma, nie trzeba niczego dodatkowego kupować, widać i nvg działa.
Albo kupmy wszyscy noktowizory, wtedy nie trzeba będzie oświetlać pojazdów i wszyscy będą hepi :P

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 14:31
przez Wokash
Dobrze spróbuję jeszcze raz powoli...
Dyskusja toczy się o to jak oznakować samochód biorący udział w imprezie CCS w nocy.
Oznaczenie samochodu w dzień nie budzi jakiś specjalnych kontrowersji... są to napisy CCS umieszczone na pojeździe i git.
Problem zaczyna się w nocy.
W nocy w sposób zupełnie naturalny widać mniej. Więc jak na złość nie widać napisów CCS...
Dyskutujemy o systemie, który może nam w nocy te napisy zastąpić.
Napis CCS w dzień nie mówi nam o pyrznależności do strony. Oznakowanie nocne też nie powinno...
Światła pozycyjne też nie spełniają tego wymogu... bo każdy samochód je ma...
System powinien też działać bez dodatkowych urządzeń u obserwatora.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 14:33
przez Sonsi
Nie mam czasu czytać całego wątku i mogło mi coś umknąć ale z drugiej strony jestem zainteresowany tematem więc piszę.

Jak ktoś wcześniej wspomniał chodzi o użytkowanie pojazdów cywilnych jako militarne na MILSIMACH czyli symulacjach. Symulacja ma być jak najbardziej realistyczna więc nie rozumiem potrzeby dodatkowego oznaczania samochodów.

Jeżeli przyjmiemy takie zasady to tak jak napisał ktoś inny powinniśmy oznaczać również wszystkich pozostałych graczy. Przecież jak ustawiasz w nocy zasadzkę na piechotę to również możesz zaatakować niechcący niewinnego "cywila". Jako przykład podam naszą weekendowa zasadzkę na generała, którą ustawiliśmy na drodze. Leżąc w zasadzce mocno zastanawiałem się co się stanie jak wejdzie w nią ktoś inny, bo info o generale było tylko takie, że piaskowy mundur ale nic o broni i szpeju. Mogła zdarzyć się pomyłka. Dlatego zanim kogoś wciągniemy w zasadzkę powinniśmy go zidentyfikować a nie strzelać do każdego kto nam się nawinie. Zresztą to tyczy się nie tylko zasadzek ale gry ogólnie. Mniej będzie wówczas FFów i gra będzie bardziej symulacyjna niż jebankowa.

Jeżeli mowa o pojazdach to podobnie, zasadzkę na pojazd można poprzedzić rozpoznaniem a nie ułatwiać sobie zadania przez oznaczanie ich. Jak się zasadzka nie uda to cóż, nie wszystko zawsze na wojnie się udaje. Myślę, że będzie to bardziej milsimowe.
To nieprawda, że na samochodzie nie widać napisów CCS, które są w kontrastowym w stosunku do lakieru kolorze. Sprawdziłem to empirycznie.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 14:50
przez Wokash
Sonsi napisał(a):Nie mam czasu czytać całego wątku


O Dżizzz czyli co modne się zrobiło pisanie w tym wątku czy może widzicie szanse na referendum...
Moda mija, a szans nie ma... sorry... radzę czytać choćby z szacunku do przedmówców...

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 14:54
przez Szpargał
Podaliście przykład zasadzki, ale to nie jedyna potrzeba identyfikacji.
Podam przykład:
Pojechaliśmy sobie w letni piątkowy wieczór na N2 poćwiczyć jazdę na NVG. Ale wcześniej chłopaki wzięli busa i pojechali normalnie na światłach na wiochę, sprawdzić zasięg RF-10. Po jakimś czasie wracają, widzę światła, samochód już wjeżdża w bramę, więc ja mrugam latarką. Samochód podjeżdża do mnie i co widzę? Straż Pożarna. A za nią za moment dwa wozy bojowe SP.

Morał z tej bajki taki: w nocy wszystkie koty są czarne :-P

(dodam jeszcze coś odkrywczego w temacie IFF: TABLICE REJESTRACYJNE się nadają! Naprawdę!)

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 15:01
przez Sonsi
Nie wiem czy modne ale na pewno mnie interesuje, obiecuję że jak pójdę na bezrobocie to przeczytam całego Wrrr od dech do dechy.

Też myślałem o tablicach.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 15:11
przez Szpargał
Jak już pisałem Ramak na RAMSAR też oznakował pojazdy światłami chemicznymi, nawet te co na NVG jeździły. Nikomu korona z głowy nie spadła. Nikt przez te oznaczenia nie stracił zdolności bojowej, również nikt nie został przez nie wcześniej wykryty.
Za to było 100% pewności, że pojazd uczestniczy w symulacji.

Więc w czym problem?

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 15:21
przez Sonsi
Szpargał napisał(a):Jak już pisałem Ramak na RAMSAR też oznakował pojazdy światłami chemicznymi, nawet te co na NVG jeździły. Nikomu korona z głowy nie spadła. Nikt przez te oznaczenia nie stracił zdolności bojowej, również nikt nie został przez nie wcześniej wykryty.
Za to było 100% pewności, że pojazd uczestniczy w symulacji.

Więc w czym problem?


Nie mam w tym praktyki ale wydaje mi się, że światło chemiczne zginie w snopie światła białego samochodowego kiedy będziemy na niego patrzeć z przodu i i tak trzeba go będzie zidentyfikować.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 15:25
przez Wokash
Ale diody już nie... zajrzyj na poprzednią stronę, tam będą zdjęcia ... i zgadnij co chciałem napisać o czytaniu [emot]

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 15:37
przez Sonsi
Że światło chemiczne czy nawet 4 nie spowodują wykrycia pojazdu w nocy to się zgodzę ale co do tych świątecznych ozdóbek to już zdecydowanie nie.
Rozumiem, że Boże Narodzenie itd. ale (zdziwiony emot z wielkimi oczami), na miłość boską nie mam na tylnej szybie naklejki Pionier The Art Of .... , dlaczego mam mieć to?

Tak Wokash rozumiem, nie musiałem zgadywać ;)

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 15:44
przez Wokash
Jak chcesz chemicznego to twoim zdaniem chemiczne u góry przy szybie będzie niewidoczne?

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 15:52
przez Sonsi
Sprawdzę to empirycznie ale w chwili obecnej uważam, że przykładowo gość leżący lub klęczący, z oczami na wysokości świateł samochodu nie zauważy światła chemicznego nawet u góry szyby przedniej.

Ja w ogóle nie chcę, uważam że wystawiam się na ostrzał, kuszę milsimowy los.

Przecież na wojnie w Afaganie, Iraku czy gdziekolwiek gdzie w rejonie AO można spotkać cywili nigdy nie jest jasne czy mamy do czynienia z wrogiem, przyjacielem czy osoba neutralną.
Rozumiem, że nie wojna i że bezpieczeństwo ale dlatego mówię o wcześniejszej identyfikacji a nie waleniu do wszystkiego co się rusza.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 16:00
przez Wokash
Rozumiem, że w Iraku i Afganistanie poruszają się drogą stada samochodów nie biorących udziału w grze... ok to myślę, że zamyka temat... bo już ze 4 razy tłumaczyłem do czego ma służyć system... a w sumie po co... i tak każdy wie lepiej... ma służyć do wskazywania speszjalforsów co się kryją za krzakiem...

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 16:08
przez Sonsi
Wokash napisał(a):Rozumiem, że w Iraku i Afganistanie poruszają się drogą stada samochodów nie biorących udziału w grze... ok to myślę, że zamyka temat... bo już ze 4 razy tłumaczyłem do czego ma służyć system... a w sumie po co... i tak każdy wie lepiej... ma służyć do wskazywania speszjalforsów co się kryją za krzakiem...


Wiem do czego ma służyć system i do czego dążysz ale wydaje mi się, że ten system powinien dotyczyć wszystkich albo nikogo. Chcesz oznaczyć samochody bo nie wszystkie poruszające się po terenie grają ale to, że nie wszystkie poruszające się po terenie osoby nie są graczami nie jest już przeszkodą.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 16:11
przez Wokash
Dlaczego?
Masz problem z identyfikacją innych graczy? Nie mówię swój czy obcy?
Z samochodami ten problem jest...
Z resztą wiesz co... Jak masz taki problem to Ci mogę to wydzielić do osobnego wątku, żeby tu bałaganu nie robić...

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 16:24
przez Sonsi
Tato napisał(a): FlyingCat podał przykład: dzieki wyraźnemu rozkazowi nie ostrzelali samochodu cywilnego. Rozumiem że graczy świerzbił trigger finger. Ale jednocześnie odpowiedzialny dowódca nie pozwolił na otwarcie ognia dopóki on nie dokona pozytywnej identyfikacji. Właśnie tak sie to powinno odbywać. Jak napisał Świerzy: z podobnych powodów nie ostrzeliwujecie grzybiarzy. Bo wcześniej przeprowadzacie identyfikacje. Dlaczego niby miałoby sie to odbywać inaczej w przypadku samochodów? Piszecie: bo może jechać leśniczy/kłusownik/grzybiarz. Podczas konfliktu jest tak samo: albo to jedzie konwój z panem generałem albo leśniczy. I nie wolno ostrzeląć cywila a pana generała trzeba. Tymczasem nikt w Genewie nie domaga się aby pojazdy militarne miały diody i grały muzyczkę.


Ja nie mam problemu z identyfikacją graczy i nie mam problemu z identyfikacją samochodów ale byłem świadkiem kiedy na N2 jakiś gracz ostrzelał grzybiarzy i była awantura. Awantury by nie było gdyby gracze zachowali się odpowiedzialnie, jak zresztą ujął to Tato, patrz wyżej.

Dlaczego chcesz wydzielić do osobnego wątku skoro ten jest o identyfikacji? I w ogóle po co ta agresja :) ? Uśmiechnij się, dyskutujemy i każdy ma prawo do własnego zdania.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 16:35
przez Xasistis
Dobra - po czym poznam, że samochód uczestniczy w grze (i jako zły bedmadafaka mogę go rozwalić) ?

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 16:43
przez Wokash
Sonsi daleko mi do agresji... to raczej powolna rezygnacja... Co do tego o czym dyskutujemy proszę przeczytaj chociaż temat, żeby Ci nie utrudniać

Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

Może jeszcze odpowiedz na pytanie XASa... fajnie jest sprowadzić wszystko do opcji bo gracze muszą być odpowiedzialni...
a grzybiarz się różnie od ASGeja jakoś bardziej niż dwa samochody...

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 16:46
przez Xasistis
Znaczy ja to pytanie pytanie kieruję do wszystkich, zeby zaraz nie było, że się kogoś o coś czepiam.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 16:48
przez Wokash
Ok, nie miałem zamiaru sugerować, że się czepiasz... Ja się czepiam... [emot]
Z resztą mogę bo może z tego czepiania ktoś napisze coś genialnego... jak to było z pancerzami... 4 strony kocopałów i raptem ktoś jeden post z sensem napisał...

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 17:01
przez Sonsi
Przeczytałem temat, to po pierwsze.

Wiem, że temat dotyczy oznakowania pojazdów w nocy i moim zdaniem wystarczy oznaczyć go dużymi literami CCS w odpowiednim, kontrastującym z tłem kolorze. Jako uzasadnienie swoich racji podaję przykłady, które odnoszą się do identyfikacji, pojazdów i ludzi, rozpoznania celu, odpowiedzialności graczy. To wszystko.

Wybacz, odniosłem wrażenie, że to agresja.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 17:18
przez Fenris
Sonsi napisał(a):Wybacz, odniosłem wrażenie, że to agresja.



Heheheh Bo Wokash to naczelny fleimairz i zadymiacz tego forum :D . Sorki ale nie mogłem się powstrzymać :D .

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 17:35
przez Wokash
Sonsi wybacz na prawdę nie muszę być agresywny... a bezinteresownie mi się nie chce...
Co do tych liter kontrastowych... no tak... jakby to... przecież jeździsz na nocne imprezy chyba częściej niż ja... powiedz mi proszę jaki kontrastowy kolor liter CCS będzie widoczny na masce dajmy na to szarego samochodu w sytuacji gdy po drodze są reflektory...
Wściekły Uranowy?

No niech i będzie że jestem zadymiarz... co mi tam... [emot]

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 18:32
przez Szpargał
Mam wrażenie, że przeciwnicy pomysłu widocznego oznakowania pojazdów in-game po prostu się boją, że utracą "maskowanie" - z daleka będzie wiadomo że to pojazd grający. Czyli szanse na przeżycie maleją.

Takie rozumowanie jest błędne, ponieważ:
- zamiarem wprowadzenia oznaczeń NIE JEST ułatwienie ustrzelenia przeciwnika, lecz zminimalizowanie ryzyka pomyłki i zaatakowania samochodu cywilnego.
- na terenie gry w nocy w przeważającej większości przypadków będą poruszać się pojazdy graczy, więc dodatkowe oznakowanie jest niejako "na wyrost", tylko upewnia pozostałych graczy że to nasz samochód.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 18:53
przez InseCt
Dodatkowo myślę, że jeśli pojawi się pojazd nie grający to będzie jechał na światłach mijania, o ile nie na drogowych, lub w przypadku leśniczych, jak to Fenris napisał, na żadnych. Tak więc światła postojowe nie będą mylone z cywilnym poajzdem i będzie wiadomo, że to pojazd ingame
Dodatkowo napis CCS, jak to ma wersja dzienna.
Padł też pomysł tablic rejestracyjnych - myslę ciekawy, trudniejszy do identyfikacji bez nvg, no ale bardziej sim...

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 19:38
przez Sonsi
Mam dosyć, chyba do niczego nie dojdziemy. To jak w polskim parlamencie.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 19:52
przez Szpargał
Ja też. Uprzejmie proszę admina o wypierdolenie tego tematu w kosmos. A jak ktoś walnie achtungiem w radiowóz Policji to jego problem, będzie miał dużo czasu w odosobnieniu na opracowanie dobrego systemu identyfikacji.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 20:05
przez moron
Bo tylko szpargal ruszyl 4 litery zeby sprawdzic teorie w praktyce i cyknac fotki... a niektorzy pisza nie czytajac poprzednich postow ;)

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 20:13
przez Sonsi
Uprzejmie informuje, ze przeczytalem caly temat i widze, ze kazdy tylko powtarza swoje argumenty nie przyjmujac do wiadomosci argumentacji drugiej strony.

EDIT: I sprawdziłem, że przy szczątkowym oświetleniu (gwiazdy, księżyc) widać na czarnym samochodzie duże, żółte litery CCS nawet z odległości kilkunastu metrów. Nie na masce oczywiście bo kąt patrzenia na to nie pozwala.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 20:17
przez Python
Tato napisał(a):Wokashu, rozumiem że to ZABAWA ale tez i SYMULACJA.

Czy oznaczamy graczy lampkami i taśmami? Nie, a przeciez moglibysmy tylu jest innych ludzi w lesie: lesniczy, kłusownicy... Dlaczego zatem ich nie oznaczamy? Bo przyzwyczailismy się aby najpierw dokonac identyfikacji zanim obsypiemy kogos kulkami.

No wiec identyfikacja samochodu jest trudniejsza, zgadzam się. Ale nie niemożliwa. Ale towarzystwo już się poddało, bo przecież łatwiej zamontować lampki do terenówki i niech się kierowca martwi, że wygląda jak choinka. W ten sposób wylewamy dziecko z kapielą.

A ty nie rozumiesz, ze w tej zabawie w wojnę wystarczy robiąc zasadzkę wystawić czujki z jednej i drugiej strony drogi oddalone o 50m i wyposazone w radio/slepa latarkę/flagę sygnałową które dokonają identyfikacji ZANIM pojazd wjedzie w killzone. Tak jak to sie robi NAPRAWDE.

Ale nie, w imię ZABAWY będziemy robili pierdolety bo nikomu sie nie chce w szyku chodzić a co dopiero zrobić ambush wg podręcznika....

Szpargał - wiem że dbasz o realizm w grach. Jak ma sie do tego świecący ledami pojazd "wojskowy"? W CCS istnieje IFF ale ono było do luftu (awaryjne) a to samo IFF można zrobić w sensowny sposób. Oznaczając samochody tak by mozna było rozpoznac, że chodzi o samochód "in-game"ale nie w taki sposób żeby to wiało wiochą. Bo wtedy jeszcze więcej osób będzie miało w dupie CCS i biblie do niego dołączone.


Zgadzam się z Tatem. Z drugiej strony nie chcemy aby ktoś kogoś po ciemku przejechał.
Ociekłbym od tego i nie wpisywał identyfikacji samochodu w nocy w biblię. Każdy organizator powinien to wziąć na własną odpowiedzialność.
W tej sytuacji każdy pomysł jest dobry, można je zebrać na koniec i podsumować. Organizatorzy sobie coś wybiorą.
Na razie mamy pojazdów co kot napłakał - a w nocy mniej - więc nie jest to żywotny dla CCS problem.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 20:34
przez Szpargał
Dobrze, jeśli będę robił grę to narzucę rozwiązanie, jak się komuś nie spodoba to nie musi w niej brać udziału.
Przypomnę tylko, że w razie chujni to nie org odpowiada ale ten, co wypalił petardę w samochód.

Ale powiem Wam, że jeśli chodzi o bezpieczeństwo to jesteście Panowie ograniczeni na maxa. Ja robię dla zabawy różne rzeczy, czasem głupie, ale nigdy nie narażam osób postronnych. A Wy czepiacie się zazwyczaj pierdół, a jak dochodzi do ważnych spraw to schodzą one na margines. I jak zawsze miałem gdzieś cały system CCS to w tej kwestii zgadzam się w 100% z Wokashem - ponieważ tu chodzi o realne zagrożenie.

/Szpargał, na tym forum nie obrażamy ludzi o innych poglądach. Potraktuj to jako ostrzeżenie. pyt

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 21:08
przez Wokash
Sonsi napisał(a):Mam dosyć, chyba do niczego nie dojdziemy. To jak w polskim parlamencie.


Sonsi ale ja się całkiem z Tobą zgadzam... ten wątek nie służy do dojścia do czegokolwiek... chodzi o ciekawe pomysły...

Python napisał(a):Na razie mamy pojazdów co kot napłakał - a w nocy mniej - więc nie jest to żywotny dla CCS problem.


Python znowu szpanujesz wiedzą przed 2 lat... bodaj 4 samochody na B5 to nie jest tyle co kot napłakał...
Zacznij może jeździć na Simy...
Naturalnie, że organizator ma prawo wybrać oznaczenie ale CCS zwykle proponuje jakąś podstawkę...

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 21:12
przez Sonsi
Szpargał napisał(a):Dobrze, jeśli będę robił grę to narzucę rozwiązanie, jak się komuś nie spodoba to nie musi w niej brać udziału.
Przypomnę tylko, że w razie chujni to nie org odpowiada ale ten, co wypalił petardę w samochód.


I może to jest metoda, zamiast tworzyć na siłę systemy, może pograjmy trochę na różnych, autorskich zasadach dotyczących pojazdów i wówczas okaże się czy system inny niż teraz w ogóle jest potrzebny, ewentualnie jak go rozwijać.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 21:14
przez Wokash
Ok, zamykam temat bo wyraźnie wyczerpał swój potencjał...
Jak kto będzie miał jeszcze coś odkrywczego proszę o PW to otworzę...

Szpargał prosiło o dopisek:
Szpargał napisał(a):ja ich nie obrażam, ja po prostu stwierdzam fakt.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 23 lis 2010, o 23:30
przez Wokash
Xasistis napisał(a):Tytuł: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

Wokash napisał(a):Ok, zamykam temat bo wyraźnie wyczerpał swój potencjał...
Jak kto będzie miał jeszcze coś odkrywczego proszę o PW to otworzę...

to ja mam:
Dobra - po czym poznam, że samochód uczestniczy w grze (i jako zły bedmadafaka mogę go rozwalić) ?

wystarczy oznaczyć go dużymi literami CCS w odpowiednim, kontrastującym z tłem kolorze.
W dzień tak, ale co w pochmurną noc gdy taśmy nie będzie widać?
pojazd nie grający to będzie jechał na światłach mijania, o ile nie na drogowych, lub w przypadku leśniczych,(...), na żadnych. Tak więc światła postojowe nie będą mylone z cywilnym poajzdem i będzie wiadomo, że to pojazd ingame
Założenie, że każdy pojazd cywilny nie będzie używał świateł postojowych jest błędne. Niech się ktoś tylko zatrzyma za potrzebą i przygasi światła żeby mu łuna zbytnio interesu nie oświetlała. Istnieją też ludzie, niestety, jeżdżący w mało uczęszczanych miejscach na postojowych, dla oszczędności (sic). Nie wszystkie pojazdy mają identyczną moc świateł, zatem nie można w/g nich identyfikować przynależności do gry. Ponadto jazda po drogach publicznych na światłach postojowych stoi w sprzeczności z zasadami rochu drogowego. Pal licho gruntowe w środku lasu, ale na asfaltowych to już nie przejdzie.
Padł też pomysł tablic rejestracyjnych - myslę ciekawy, trudniejszy do identyfikacji bez nvg, no ale bardziej sim...
Odczytanie tablic przy włączonych światłach jest niemożliwe z większej odległości.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 24 lis 2010, o 13:43
przez Python
Wokash napisał(a):Python znowu szpanujesz wiedzą przed 2 lat... bodaj 4 samochody na B5 to nie jest tyle co kot napłakał...
Zacznij może jeździć na Simy...
Naturalnie, że organizator ma prawo wybrać oznaczenie ale CCS zwykle proponuje jakąś podstawkę...



Na Waissenbergu też pojazdów było sporo. Nie zmienia to mojego zdania - że to wciąż mało. A co mówić o nocy !

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 24 lis 2010, o 15:08
przez Wokash
Jeszcze post autora wątku.

Fenris napisał(a):Tak jeszcze do tego wątku.

Ja rozumiem, że dążymy do realizmu w naszych grach i tego aby być jak najbardziej pro. Ale, jak już powiedział Szpargał w imprezach organizowanych przez zawodowych żołnierzy też pojazdy in-game były oznaczone. Jakikolwiek sygnał nocny powinien być obowiązkowy ze względu na fakt, że jeśli przypadkiem zostanie odpalona raca w kierunku straży leśnej czy policji (tak te pojazdy mogą pojawić się na terenie gry z wygaszonymi światłami i to wcale nie jest rzadkość) to konsekwencje będą nie tylko dla tego co odpalił rakietę, ale również dla organizatora, jeśli nie dla całego środowiska. Myślę, że zupełnie naturalną konsekwencją będzie "spalenie" danej miejscówki na zabawy ASG i pogorszenie relacji z osobami u których teren był załatwiany, a jak wiemy legalnych miejscówek dla naszych zabaw jest coraz mniej.

Podsumowując rachunek zysków i strat, chyba jednak znacznie lepiej jest wprowadzić przepisy dotyczące oznakowania pojazdów in game w nocy, zapewniając bezpieczeństwo nie tylko ludzi biorących w udział imprezie, ale również osób postronnych, kosztem utraty odrobiny realizmu w grach na plastikowe kuleczki...

To tak w sumie tyle ode mnie w tym temacie.

Re: Oznakowanie pojazdów CCS w nocy

PostNapisane: 24 lis 2010, o 17:06
przez Python
Szpargał napisał:

Wszystkich którzy poczuli się urażeni użyciem słowa "ograniczeni" przepraszam, ale moim zamiarem nie było obrażanie (w sensie "ograniczeni umysłowo") a wskazanie na ograniczenie mentalne związane z niewielkim zazwyczaj terytorium, na jakim odbywają się milsimy a co za tym idzie małą ilością pojazdów off-game.