ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Moderatorzy: Python, Tato

ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Postprzez Aeonyx » 17 gru 2010, o 21:02

Elektroniczny System Kart Ran

Wymagania systemowe:
PPC lub Smartphone z Windows Mobile 2003SE, 5.x lub 6.x
Oraz zainstalowaną biblioteką .NET CF 2.0


Najnowsza wersja: 0.0.1 Alpha

Elektroniczny System Kart Ran
Zalety:

- Większa losowość zadawanych ran niż w karta drukowanych CCS
- Podział trafień w/g miejsca trafienia (głowa, korpus, ręka lewa, ręka prawa, noga lewa, noga prawa, dłoń)
- Spersonalizowane dane dotyczące trafienia (naliczanie osłon tylko w miejscach gdzie one występują oraz większe prawdopodobieństwo KIA przy trafieniu np w głowę.)
- Automatyczne naliczanie osłon balistycznych.
- Odliczanie czasu od momentu trafienia
- Interaktywność
- Dwa tryby wersji kolorystycznej (noc, dzień)
oraz wiele wiele innych

Wady:
- Posiadanie urządzenia obsługującego Windows Mobile

Licencja: Oprogramowanie będzie dostępne dla wszystkich za darmo.

Screeny
ObrazekObrazek

Potrzebne osoby do przetestowania oprogramowania w boju. Zgłoszenia na PW.
Ostatnio edytowano 18 gru 2010, o 19:51 przez Aeonyx, łącznie edytowano 7 razy
Aeonyx
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 17:24
Na starym Warriorze od: 0

Re: E-CCS (nazwa robocza)

Postprzez Xasistis » 17 gru 2010, o 23:48

Większe P(KIA) przy trafieniu w głowę jest wadą, nie zaletą.

Zrobiłeś mapowanie 3D powierzchni osłony na ciele czy przyjmujesz, że SAPI albo kevlar jest na całym korpusie?


Jak już, może lepiej byłoby to zrobić w Javie? Więcej urządzeń mobilnych ją obsługuje..
Rangers! Lead the way!
Avatar użytkownika
Xasistis
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 paź 2009, o 21:17
Lokalizacja: Rangerbertów
White Cross: Ranger Unit
Na starym Warriorze od: 2005

Re: E-CCS (nazwa robocza)

Postprzez Wokash » 17 gru 2010, o 23:51

No właśnie... za zwiększenie KIA przy trafieniu w głowę ląduje się na karnym jeżyku...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: E-CCS (nazwa robocza)

Postprzez Aeonyx » 17 gru 2010, o 23:53

Na chwilę obecną powstała wersja w WM (prototyp). Jeśli będzie potrzeba i zainteresowanie przeportuje się aplikację na androida i JAVE.

Hełm dodaje wyłącznie opancerzenie na głowę, kamizelka na korpus itd. Co do trafienia w głowę jasne jest to że łatwiej o KIA, ale trudniej w tą głowę trafić.
Aeonyx
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 17:24
Na starym Warriorze od: 0

Re: E-CCS (nazwa robocza)

Postprzez Wokash » 18 gru 2010, o 00:06

Ech... powiedziałbym coś więcej... ale jakoś mi się nie chce...
Jak w nazwie ma się pojawiać CCS to prosiłbym to żeby system był zgodny z wymaganiami bezpieczeństwa CCS...
Jeśli komuś zależy żeby walić heady to może warto ograniczyć się do skrótu CS? [emot]

Edit:
Jednak jeszcze raz napiszę (w sumie powinienem mieć taki gotowiec ale głupi jestem i nie mam).
CCS jak sama nazwa wskazuje jest Symulacją... a więc nie jest na prawdę.
Jako, że gramy w ASG od dawna, a w CS jakoś mniej to wpadliśmy na bardzo oryginalny pomysł, że jednak bezpieczeństwo graczy jest ważniejsze niż możność rypania headów... i w związku z tym nie ma w CCS premiowania strzałów w głowę...
Myślę, że warto to przemyśleć zwłaszcza jeśli tworzy się jakiś system/program itp. który ma obrazować zranienia i jednocześnie w jego nazwie wykorzystuje się nazwę, która jednoznacznie kojarzy się z CCS...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Postprzez Aeonyx » 18 gru 2010, o 00:24

To tylko kwestia odpowiedniego zaprogramowania. W każdym razie by nie budzić niczyich emocji zmieniłem nazwę. Postaram się też zrobić prototyp na komputer stacjonarny bez obsługi dotykowego ekranu żeby wszyscy mogli zobaczyć jak działa.
Aeonyx
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 17:24
Na starym Warriorze od: 0

Re: ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Postprzez Wokash » 18 gru 2010, o 09:57

Ok, dziękuję bardzo za tą zmianę... przemyśl jeszcze kwestie premiowania strzału w głowę...
Powtórzę co już mówiłem kiedyś... rozumiałbym ustalenie, że postrzał w lewy poślad powoduje automatyczne KIA... głowa nie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Postprzez Agapow » 18 gru 2010, o 17:39

Bardzo fajny pomysł z tym oprogramowaniem. Trochę kłopotliwe może być wdrożenie i przekonanie ludzi do tego żeby zaczęli go używać ale uważam że może stanowić doskonały fundament pod symulacje z użyciem lasertaga lub innego podobnego systemu który zakłada realne zasięgi broni. Informację o tym że dostałeś otrzymywał byś SMSem (dzwonek SMSa może być wystrzałem :-)) upadasz na ziemię, dobywasz komórki, losujesz sobie ranę. Snajper który trafił cię z 800 metrów zaciera ręce :D. Pewnie trzeba nad tym jeszcze dopracować kilka założeń mechaniki ale system ma potencjał.

Niestety nie mam takiego telefonu żeby przekonać się jak działa sam program :-(
Nad nazwą jeszcze popracuj, jak wojsko zechce zakupić od Ciebie to oprogramowanie (czego Ci życzę) dobrze żeby nazwa brzmiała profesjonalnie.
Fideles et Instructi Armis
Avatar użytkownika
Agapow
 
Posty: 282
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 17:52
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Postprzez WichuR » 18 gru 2010, o 19:22

Fajna rzecz, obserwuję z zainteresowaniem. Ładnie zrobione :)

Po pierwsze wybrałeś idealną platformę do prototypowania - proste pisanie, masa emulatorów, łatwy port do javy, a nawet kupić byle PPC2003 to można na szrocie (allegro) za grosze. Na multiplatformowość będziesz miał czas jeszcze.

Jednak pamiętaj o grupie docelowej i jej specyfice, a także o tym JAK będzie używana appka.

Zwrócę uwagę na to:
- Niezależnie od platformy, czy tego, że telefon jest za 100, czy 4000 PLN wyciąganie go w feworze walki, grozi jego utratą - choćby i ekranu, co i tak na jedno wychodzi. Dla niektórych posiadanie spec telefonu na takie okazje odpada, a dla innych utrata łączności z rodziną/pracą/światem, czy konieczność noszenia dwóch.
- Większość telefonów świeci, jak latarki - w nocy jeden losujący ranę może oznaczyć pozycję swoją i kolegów, choćby i dostał przypadkowo zabłąkaną kulką.
- Może negatywnie działać na ludzi z nokto, również z powodu świecenia.

Stąd przemyślałbym, jako opcję, obsługę bezwzrokową. Czyli prosty mechanizm, który można zrealizować w każdym telefonie. Przykładowo klawisze odpowiadają podzielonej na 9 części (grupujemy po dwa by dało się łątwo znaleźć macając klawiaturę) mapie ciała, a ilość wibracji w telefonie wadze obrażeń. W momencie trafienia wystarczyłoby trzymać telefon w ręku - w kieszeni, lub pod sobą.

Przykład. Trafienie w rękę prawą. Naciskam 1 / 4 (duży obszar - łatwo znaleźć). Telefon wylosował ranę lekką czyli odpowiada pojedyńczą wibracją i powtarza ją 3 razy, w odstępach 5 sekundowych. Trafienie w nogę lewą. Obszar 9/#. losuje mi Ranę Ciężką, czyli sygnalizuje podwójną wibracją (można dodać ciche piknięcią) w odstępach co 5 sekund. To już należałoby opracować by uwzględnić maks wariantów. Można też uprościć - wiem w co dostałem, to pytam tylko, jaka rana. Cokolwiek naciskam i mam odpowiedź.

Oczywiście to nie rozwiązanie na każdą okazję, dla każdego i na zawsze, ale eliminuje część sytuacji jakie opisałem w problemach.

Pozdrawiam, życzę wytrwałości i sukcesu!

P.S. Fajnie gdyby dało się do systemu podpinać różne systemy. W tym nawet proste zliczanie ile razy się zginęło i fragowało - już fani statystyk mają podjarę :)
Wszystkiego po trochu...
Avatar użytkownika
WichuR
 
Posty: 480
Dołączył(a): 7 wrz 2009, o 22:19
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: ASGeG Warszawa (Suspended)
Na starym Warriorze od: 2006

Re: ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Postprzez Janek » 18 gru 2010, o 19:39

WichuR napisał(a):- Większość telefonów świeci, jak latarki - w nocy jeden losujący ranę może oznaczyć pozycję swoją i kolegów, choćby i dostał przypadkowo zabłąkaną kulką.
- Może negatywnie działać na ludzi z nokto, również z powodu świecenia.



Z postu Aeonyx'a wynika, że te problemy akurat będą rozwiązane dzięki tej funkcji:
Aeonyx napisał(a):Dwa tryby wersji kolorystycznej (noc, dzień)
Obrazek
Avatar użytkownika
Janek
 
Posty: 371
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:03
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: 49th Recon Squad
Na starym Warriorze od: 2007

Re: ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Postprzez WichuR » 18 gru 2010, o 19:51

Dla mnie z tego postu wynika, że będzie miał dwa tryby kolorystyczne, a czy będzie rozwiązywał? :)
Wszystkiego po trochu...
Avatar użytkownika
WichuR
 
Posty: 480
Dołączył(a): 7 wrz 2009, o 22:19
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: ASGeG Warszawa (Suspended)
Na starym Warriorze od: 2006

Re: ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Postprzez Janek » 18 gru 2010, o 20:02

Jeśli ten tryb przypominałby tryb nocny w GPS'ach to uważam, że przy odpowiednio zmniejszonej jasności ekranu, problem świecenia po ciemku się rozwiązuje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Janek
 
Posty: 371
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:03
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: 49th Recon Squad
Na starym Warriorze od: 2007

Re: ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Postprzez Python » 18 gru 2010, o 20:14

Agapow napisał(a): pod symulacje z użyciem lasertaga lub innego podobnego systemu który zakłada realne zasięgi broni. Informację o tym że dostałeś otrzymywał byś SMSem (dzwonek SMSa może być wystrzałem :-))


Pomysł niezły, chyba dałoby się to zrobić tak, aby to coś co odbiera sygnał od razu przesyłało info o trafieniu i losowało ranę - bez wysyłania sms.
Python
.
 
Posty: 3912
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 07:52
Lokalizacja: Furious Creepy Strangler
White Cross: FCS
Na starym Warriorze od: 2005

Re: ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Postprzez Aeonyx » 18 gru 2010, o 20:48

Tyle że to już nie jest ASG. Poza tym jak sami dobrze wiecie ASG polega na umowności oraz uczciwości. To o czym piszecie owszem da się zrobić i to wcale nie drogo montując do broni palnej czy nawet ASG. Jednak skupmy się wyłącznie na ASG w jego tradycyjnej formie.
Aeonyx
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 17:24
Na starym Warriorze od: 0

Re: ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Postprzez Szpargał » 24 gru 2010, o 08:56

Python napisał(a):
Agapow napisał(a): pod symulacje z użyciem lasertaga lub innego podobnego systemu który zakłada realne zasięgi broni. Informację o tym że dostałeś otrzymywał byś SMSem (dzwonek SMSa może być wystrzałem :-))


Pomysł niezły, chyba dałoby się to zrobić tak, aby to coś co odbiera sygnał od razu przesyłało info o trafieniu i losowało ranę - bez wysyłania sms.


Ale po co? Jeśli będzie odbiornik sygnału (wiązki) to on samo może losować ranę, nie ma potrzeby integrowania tego z kolejnym elementem. Z drugiej strony trafienie w symulacji snajperskiej powinno być zero-jedynkowe. Ja tak robię w swoim nowym rozwiązaniu.
Szpargał
 
Posty: 764
Dołączył(a): 29 paź 2009, o 19:38
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: GS-7
Na starym Warriorze od: 0

Re: ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Postprzez Chaota » 26 gru 2010, o 11:58

Akurat Lasertag nie wymaga żadnych zewnętrznych peryferiów do realizacji tej funkcji.

Taki timer to całkiem rozsądna sprawa, może pokusić sie o rozwiązane hardware-owe?
Post zatwierdzony przez Europejską Komisję do Zatwierdzania Postów - podwydział Wojskowości i Ogrodnictwa
Chaota
 
Posty: 560
Dołączył(a): 7 gru 2009, o 11:49
Lokalizacja: W-wa Raszyn
Na starym Warriorze od: 0

Re: ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Postprzez Agapow » 27 gru 2010, o 09:51

Nie znam się za bardzo na lasertagach. Widziałem tylko takie które skutecznie działają do 70 m (ze względu na optykę) pewnie są doskonalsze ale nie znam. Zakładam że przy 800 metrach może być problem z precyzją lasertaga stąd pomysł na wykorzystanie tego systemu.
Fideles et Instructi Armis
Avatar użytkownika
Agapow
 
Posty: 282
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 17:52
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: ESKR - Elektroniczny System Kart Ran

Postprzez Aeonyx » 23 sie 2011, o 10:40

Poszukuje osób do testowania aplikacji posiadających telefon z obsługą Javy MIDP 2.0 oraz rozdzielczością ekranu 128x160. Wszelkie zgłoszenia proszę kierować na PW.
Aeonyx
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 17:24
Na starym Warriorze od: 0


Powrót do Zasady i regulaminy gier MILSIMowych

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość