Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Moderatorzy: Tato, Python

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez ZibiD » 11 lis 2009, o 19:45

Z mojego punktu widzenia...

Pukanie czymkolwiek w samochód powinno zostać zastąpione puknięciem się w czółko ;)
Wg mnie:
Optymalnym rozwiązaniem byłoby wyprodukowanie replik (przypominających cokolwiek p.panc) - wtedy mamy spełniony warunek, że osłona pojazdu wie kogo ma sprzątnąć w pierwszej kolejności.
Replika ppanc powinna oddawać strzał (ślepy), czyli w chwili użycia powinien być słuszalny huk i widzialne trochę dymu - wiadomo skąd strzelano. Idealnie byłoby gdyby w replice, naciśnięcie spustu powodowało dwa skutki - wspomniany wcześniej wystrzał ślepakiem i równoległe wyemitowanie wiązki do lasertaga.
Zakładając, że nie wszyscy będą mieli ochotę szaleć swoimi samochodami po krzakach, można przypuścić, że samochody "bojowe" będą występowany w ograniczonej liczbie i właściciel podejmie się choćby minimalnych przeróbek, które spowodują: po trafieniu lasertaga wiązką zostaje uruchomiony układ rozłączający zapłon w samochodzie - czyli wóz staje sam. Idealnie byłoby gdyby równocześnie odpalała się świeca dymna - np podwieszona pod samochodem. To oczywiście dodatek ale podnosi realizm zarówno dla strzelca jak i trafionej załogi - myślę, że da to dużo fanu - jedziesz - wystrzał - auto gaśnie - wokół dym...
Całość tego rozwiązania nie jest szczególnie skomplikowana i spodziewam się, że koszt budowy też jest do udźwignięcia przez teamy (myślę, że jakieś 300 - 400 zł + robocizna).
Jeśli kogoś taki pomysł zainteresuje, mogę dopowiedzieć jak go wyprodukować - potrzebne będzie tylko wsparcie elektronika - nie koniecznie wysokiej klasy :)
Avatar użytkownika
ZibiD
 
Posty: 922
Dołączył(a): 5 paź 2009, o 14:16
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tirimtim Tim
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Wokash » 11 lis 2009, o 22:12

Pomysł połączenia lasertaga i pirotechniki marzy się nam w teamie do dawna... ale na razie nikt nie wpadł jak to zrobić...
Burza mózgów służy do tego, żeby z fali dziwnych pomysłów wyłapać 1 bursztyn ciekawego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Mider » 11 lis 2009, o 22:40

Znaczy chciałbyś, żeby trafiony pojazd wybuchał, czy żeby z wyrzutni coś wyleciało dymiąc i wyjąc jak potępione?
To pierwsze to nie jest problem, to drugie to i owszem.
Kto mieczem wojuje zginie od miecza.
Kto miecza nie dobywa, lub z rąk go wypuszcza, zginie na krzyżu.
Bany na WW => ||||| (w tym urodzinowy)
Zanim powstał Internet, każdy wioskowy głupek siedział w swojej wiosce. [z sieci]
Avatar użytkownika
Mider
 
Posty: 1436
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 00:35
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: MGPP/CSAR CG-1
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez moron » 11 lis 2009, o 23:24

Mider napisał(a):Znaczy chciałbyś, żeby trafiony pojazd wybuchał, czy żeby z wyrzutni coś wyleciało dymiąc i wyjąc jak potępione?
To pierwsze to nie jest problem, to drugie to i owszem.

heh
z wyrzutni moze wyleciec zwykla piszczalka...
co do samochodu to do dymu dodalbym czerwona lampke dla kierowcy i zolty kogut na dachu
a odcinanie stacyjki to debilny i niebezpieczny pomysl
Avatar użytkownika
moron
 
Posty: 752
Dołączył(a): 26 paź 2009, o 17:06
Lokalizacja: Qrde
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez ZeRT » 11 lis 2009, o 23:40

Dym z rusznicy z obudwu stron to też nie problem, wystarczy, że jednostka IR będzie nie w rurze a w celowniku, albo w obudowie rury a sama soczewka w atrapie celownika, tyle tylko, że taki zestaw raczej nie będzie repliką sprzętu ppanc klasy M72 czy rpg7x, a raczej eryxa czy innego javelina.
Bądź szalony, ale nie głupi.
Obrazek
Avatar użytkownika
ZeRT
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 20:38
Lokalizacja: Nieporęt
Na starym Warriorze od: 2006

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Pik » 12 lis 2009, o 02:38

vroobell napisał(a):To ciekawe czego mnie uczyli przez 2 semestry na wykładzie i laboratorium Korozji?


Nie wiem czego Cię uczyli i kto uczył, ale spotkałem niedawno w pracy jednego kolegę profesora, ponoć wybitnego szpeca, który mnie uświadamiał z ISO 12cośtam (jak to sam określił) :D. Zapewne wiesz cóż to jest to cośtam :).

http://lasertagparts.com/mtdesign.htm
http://www.lasertag.fora.pl/
http://www.laserarena.pl/sub/main/
http://www.elektroniczny-paintball.pl/

Jak widać ta scena funkcjonuje u nas. Proszę tylko nie traktować tego jako reklamy, a jedynie wskaźnik do uzyskania wiedzy o temacie. Ja tam się na elektronice nie znam, ale za to wiem jak mosty malować i nie tylko ;).
Pik
 
Posty: 28
Dołączył(a): 10 lis 2009, o 15:34
Lokalizacja: Bełchatów
White Cross: FMJ
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Wokash » 12 lis 2009, o 07:22

Chodziło mi naturalnie o symulację wystrzału... osoba używająca granatnika zwykle znajduje się w sytuacji którą można określić jako mało komfortową. Kuca za krzakiem, narobił huku i wszyscy wiedzą gdzie jest...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Victor » 12 lis 2009, o 13:37

Moron. Napisałem, że" o ile się orientuję" zasie wynosi 20m, uważam lasertaga za najlepszy pomysł. Tylko zasięg który przy minie jest ok, w tym wypadku robi się trochę problematyczny, bo wychodzi poza konwencję (i zasięgi)ASG.
Avatar użytkownika
Victor
 
Posty: 1068
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 09:21
Lokalizacja: Otwock
White Cross: AIM/ JS 1410
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Python » 12 lis 2009, o 14:01

Czy ktoś tu czytał do czego jest ten wątek ?

Po co zawalacie temat rozmyślaniami "można by", "może by się dało", "fajnie by było", " a może by tak gdybym umiał lub znał się" ???

Oczekuję KONKRETNYCH PROPOZYCJI - takich jak dał Tato: "tego i tego dnia przyniosę na poligon ustrojstwo i zobaczymy jak i czy działa"

Nie umiesz zrobić lasertaga ? No to koniec - po temacie.

Szukamy rozwiązania które działa i da się je zastosować w praktyce, tu i teraz.

Jeśli masz natomiast uwagę ogólną dotyczącą sprzętu ppanc - możesz napisać posta w stylu .:

"Moim zdaniem wymogiem do takiej broni byłoby, aby po uderzeniu w lakierowany samochód nie uszkodziła go".

Nauczcie się w końcu wnosić COŚ KONSTRUKTYWNEGO do dyskusji.

Nie zrobimy wszystkiego z Yarlanem i Wokashem za Was.
Python
.
 
Posty: 3912
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 07:52
Lokalizacja: Furious Creepy Strangler
White Cross: FCS
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Ziober » 12 lis 2009, o 14:29

Masz rację Python

uwaga ogólna:
Moim zdaniem wymogiem dla samochodu używanego w CCS powinna być możliwość (nawet przypadkowego) ostrzelania z mocnej repliki bez oglądania się na ewentualne zniszczenie lakieru.


Konkrety :
1. Która z ekip zamierza rozpracować system "Lasertag" ?
2. jaki jest wstępny termin testów poligonowych ?
Avatar użytkownika
Ziober
 
Posty: 42
Dołączył(a): 28 paź 2009, o 15:31
Lokalizacja: Mokotów
White Cross: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Python » 12 lis 2009, o 14:31

Ziober napisał(a):2. jaki jest wstępny termin testów poligonowych ?


samochody - masz rację, chodziło mi nie tyle o sam warunek, tylko o sposób opisu

termin: planujemy początek grudnia 2009, chyba że ktoś będzie miał pomysł i nie da rady zrealizować go do tego czasu, to wtedy z nim porozmawiamy co i jak.

Co do wnisków ja mam na wstępie takie:

Replika broni ppanc musi.:

Odpowiadać oryginałowi pod względem zasięgu, ciężaru całkowitego i szybkostrzelności. Powinna także "z grubsza" przypominać oryginał i jego obsługę. Dodatkowe naboje MUSZĄ odpowiadać wagomiarowo nabojom oryginału.
(nie można mieć repliki ppk i 30 nabojów zapasowych w ładownicy do Glocka). W przypadku nabojów niefunkcjonalnych, muszą być zastosowane repliki. Odgłos strzału powinien być podobny do oryginału.

Zasięg "nieograniczony" jest niedozwolony.

Musi zapewniać możliwość NIETRAFIENIA pojazdu.

Jeśli celowanie/strzał będzie odbywało się na zasadach fal elektromagnetycznych, wiązka musi być skolimowana i mieć kąt ostrzału nie większy niż 10 stopni w poziomie i pionie.

Nie może stwarzać zagrożenia dla graczy w pojeździe, nawet jeśli jadą przy otwartych szybach - a także dla graczy chodzących po polu gry.

Replika miny MUSI mieć mechanizm jednorazowego działania, być bezpieczna dla ludzi,zwierząt i pojazdów. Nie może powodować ryzyka ppoż.

Replika MOŻE wymagać od właścicieli pojazdów niezbędnych przeróbek - np. montażu odbiornika.
Python
.
 
Posty: 3912
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 07:52
Lokalizacja: Furious Creepy Strangler
White Cross: FCS
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez moron » 12 lis 2009, o 14:37

spoko viktor :)
szkoda ze po zakonczeniu bosni cie nie poprosilem na pokaz min na podczerwien :P
miderowi sie podobalo :]

python, ja czekam na pokaz el taty - jak dojde do wniosku ze moge zrobic cos lepszego od ich lasertaga to wezme sie do roboty
Avatar użytkownika
moron
 
Posty: 752
Dołączył(a): 26 paź 2009, o 17:06
Lokalizacja: Qrde
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Ziober » 12 lis 2009, o 15:08

Python, Wokash

Czy zwycięzki projekt będzie rozpowszechniony w środowisku na zasadzie wolnego kodu , czy będzie to zgniła komercha ? ;-)
system będzie tylko wtedy uniwersalny i powszechny jeśli jego podstawy będą zunifikowane i dostępne do wykonania dla każdego chętnego.
Rozumiem przez to schemat elektroniczny układu z doborem elementów itd - udostępniony
i ew dostępność gotowych modułów po rozsądnej cenie (części + montaż )


imho nie ma również sensu żeby więcej niż jedna ekipa spalała się na tą samą technologię - czas to pieniądz ,w związku z tym potrzebne są jasne deklaracje
kto, co i na kiedy.

pozdr
Avatar użytkownika
Ziober
 
Posty: 42
Dołączył(a): 28 paź 2009, o 15:31
Lokalizacja: Mokotów
White Cross: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Wokash » 12 lis 2009, o 15:15

Jeśli pytasz o to czy Python, Yarlan i ja postanowiliśmy wreszcie zarobić konkretne pieniądze na użeraniu się z wami to powiem tak... propozycja kusząca ale chyba nie tym razem.
Co do kosztów systemu i jego otwartości, byłoby to za pewne dobre rozwiązanie, ale jeśli autor systemu będzie go chciał sprzedawać za jakieś rozsądne pieniądze to to też jest sensowne rozwiązanie. Prawda jest taka, że za każdą z naszych replik musimy zapłacić...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez moron » 12 lis 2009, o 15:25

nawet jak udostepnia schematy to i tak 95% osob nie bedzie potrafila tego samemu zlozyc...
Avatar użytkownika
moron
 
Posty: 752
Dołączył(a): 26 paź 2009, o 17:06
Lokalizacja: Qrde
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Python » 12 lis 2009, o 15:29

Ziober napisał(a):Python, Wokash

Czy zwycięzki projekt będzie rozpowszechniony w środowisku na zasadzie wolnego kodu , czy będzie to zgniła komercha ?


Nie znam jeszcze zwycięskiego systemu - a też NIE MUSI BYĆ JEDEN.

Do zasad zostaną wpisane wszystkie systemy które się sprawdzą.

Fajnie by było gdyby system był royalty free, ale z dwojga złego wolę kupić gotowe sprawdzone rpg za 300zł niż nie mieć rpg wcale :-)

Na razie jest jeden system zgłoszony z tego co widzę....
Python
.
 
Posty: 3912
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 07:52
Lokalizacja: Furious Creepy Strangler
White Cross: FCS
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Ziober » 12 lis 2009, o 15:30

Wokash napisał(a):Prawda jest taka, że za każdą z naszych replik musimy zapłacić...


Zgadza się ;-) , Ale przyznasz że zastrzelić was można nie tylko z np: M249 Classic Army... ;-) a jak zbudowany jest gearbox wie chyba kazdy kto chce wiedzieć

chodzi mi o wstępne wykluczenie tworzenia barier - jesli system ma być uniwersalny
w przeciwnym razie każda z ekip będzie używała innego klawisza na pilocie i będzie mogła zniszczyć najprawdopodobniej tylko własny pojazd ;-))
koszt wykonania obudowy - czyli repliki RPG7, LAV'a czy innej rury to pole do działalności komercyjnej
Core imho powinno być znane za free ( przynajmniej w ramach środowiska CCS )
Avatar użytkownika
Ziober
 
Posty: 42
Dołączył(a): 28 paź 2009, o 15:31
Lokalizacja: Mokotów
White Cross: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Wokash » 12 lis 2009, o 15:34

Ziober zgadzam się z tobą ale jeśli pojawi się człowiek, który przyniesie system, który będzie działał, będzie bezpieczny i niezawodny i za mechanizm zażyczy sobie np. właśnie Pythonowe 300 zł to jestem zdania, że lepiej zapłacić tą kasę dorobić obudowę jaką kto lubi i mieć system od którego wybuchnie każdy pojazd CCS, a nie tylko własny.
Konkurs jest właśnie po to żeby zdobyć system uniwersalny, a nie 10 niepasujących...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Ziober » 12 lis 2009, o 15:38

Python
Wydaje mi się że system z odbiornikiem montowanym na samochodzie powinien być JEDEN
trudno będzie sobie wyobrazić auta obwieszone kilkoma rodzajami różnych czujników ;-)

Lasertag ( wiązka podczerwieni ) wydaje się być najlepszym możliwym systemem, jest przetestowany w innych środowiskach, i z powodzeniem działa - również w naszym wojsku
jeśli pojawi się inny lepszy konkurencyjny system to będzie trzeba dokonać wyboru, innaczej będą same kwasy z tego i zero pożytku.

jednym słowem - standaryzacja

Wokash

Ok jeśli to będzie kwota na poziomie 300 zł to jest to realny koszt podzespołów i nawet montażu smd - wykonawca będzie miał robotę i każdy team sobie poradzi
z drugiej strony nieudostępnienie kodu otwiera drogę do nadużyć
:D
Ostatnio edytowano 12 lis 2009, o 15:45 przez Ziober, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Ziober
 
Posty: 42
Dołączył(a): 28 paź 2009, o 15:31
Lokalizacja: Mokotów
White Cross: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Wokash » 12 lis 2009, o 15:41

Też jestem tego zdania.
Ale już widziałem człowieka, który miał przy sobie PMRa, FRSa, GSMa i CBRadio... człowiek może, a samochód nie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Python » 12 lis 2009, o 15:43

Ziober napisał(a):chodzi mi o wstępne wykluczenie tworzenia barier - jesli system ma być uniwersalny
w przeciwnym razie każda z ekip będzie używała innego klawisza na pilocie i będzie mogła zniszczyć najprawdopodobniej tylko własny pojazd ;-))
koszt wykonania obudowy - czyli repliki RPG7, LAV'a czy innej rury to pole do działalności komercyjnej
Core imho powinno być znane za free ( przynajmniej w ramach środowiska CCS )


Moim zdaniem masz złe podejście. Nie uznajemy patentów, nie jesteśmy biurem patentowym.

Jeśli ktoś nam zaprezentuje coś co działa - to my to uznamy.

Jeśli będzie to TYLKO on - to będzie miał monopol.

Ale ja nie wiem ile osób się zgłosi, a ni z czym.

Wykluczanie od razu jakiegoś pomysłu, tylko dlatego że ktoś chce go sprzedawać - to komunizm w czystej postaci :-)

Natomiast systemy MUSZĄ być uniwersalne - tą uniwersalność zapewni im właśnie system CCS.

Czyli systemy dopuszczone do CCS muszą mieć możliwość współdziałania na polu walki w sposób otwarty.

@ziober - może tak, a może nie. rpg ma zasięg 100metrów, a ppk 2 kilometrów. Czy nasz "system" będzie to ogarniał ?

Może dwa odbiorniki będą kosztowały 30złotych, a jeden obsługujący różne częstotliwości 200zł - nie wiem. I nie dowiemy się póki ludzie nie zgłoszą systemów.
Python
.
 
Posty: 3912
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 07:52
Lokalizacja: Furious Creepy Strangler
White Cross: FCS
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Ziober » 12 lis 2009, o 15:51

czysty komunizm ? ;-)
udostępniliście cały system CCS za free - każdy może sobie sam wydrukować karty na czym tylko chce ( jedni na xero czb inni na laserze na folii samoprzylepnej a jeszcze ktoś sobie laserowo wygraweruje na jakiś złotych blaszkach ( to ja )
na tym właśnie polega siła tego systemu ( dostępność )
Ostatnio edytowano 12 lis 2009, o 15:54 przez Ziober, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Ziober
 
Posty: 42
Dołączył(a): 28 paź 2009, o 15:31
Lokalizacja: Mokotów
White Cross: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Pobortza » 12 lis 2009, o 15:54

Nie uczestniczyłem dotąd w żadnych milsimach, ale mam pewne przemyślenia:
Na tyle, na ile dobre są moje źródła niezłym pomysłem jest granat mąkowy.
Granat makowy ma zasięg, szybkostrzelność i mase oryginału. Z grubsza przypomina oryginał i jego obsługę - zamiast wyszarpnięcia zawleczki otwieramy torebkę z mąką, nie tyle dla zachowania realizmu co do zachowania "niewklęsłości" karoserii samochodu Zapewniona jest możliwość nietrafienia pojazdu, granat nie stwarza zagrożenia dla załogi pojazdu czy pieszych, aczkolwiek może ich wyeliminować. Problem stanowi efekt akustyczny - jedynym wyjściem jakie widzę jest zastosowanie duetu w składzie grenadier czyli rzucający granat i pomocnik grenadiera odpowiedzialny za akustykę w postaci np. nadmuchanej torebki.
Mąką rozpylona wybucha tylko w zetknięciu z otwartym płomieniem - rozgrzany silnik nie powinien jej zapalić, podobnie papieros.
Jako pierwszy zgłosił ten pomysł Fenris i w nim widzę autora koncepcji "granatu mąkowego". Niestety, na próbahc poligonowych nie mogę się pojawić, ze względu na kombinację elementów "praca" i "miejsce zamieszkania".
Pobortza
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27 paź 2009, o 21:16
Lokalizacja: Poznań
White Cross: R-Team
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Tato » 12 lis 2009, o 16:04

Informuję, że Uber Mega Wunder Pepancc Waffe zdiełano w Pluton Inzynieryjny/ZKEZ spełnia wszystkie wymagania przetargu. W ocji (płatnej dodatkowo) dodajemy skórzaną tapicerke i moduł robiacy loda.
BLACKWATER OPERATOR TATO
Obrazek
Avatar użytkownika
Tato
.
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 21 sie 2009, o 21:35
Lokalizacja: Wawa
White Cross: Blackwater
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Ziober » 12 lis 2009, o 16:09

:-D
w razie dopuszczenia przez KC zamawiam jeden komplet
Avatar użytkownika
Ziober
 
Posty: 42
Dołączył(a): 28 paź 2009, o 15:31
Lokalizacja: Mokotów
White Cross: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Wokash » 12 lis 2009, o 16:12

Ziober nie łam mnie... nie wziąłem z CCS ani złotówki inwestując w niego zdrowie i czas... ale czym innym jest robienie kart, które każdy może sobie wydrukować, a czym innym systemu zwalczania pojazdów. Nie mogę wykluczyć, że autor poda wszystko za free... ale wolę mieć sprawny system niż darmowy jeśli mam wybierać...

Edit:
Pobortza dogadaj się z kimś z Warszawy bo jest partia mączna...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Ziober » 12 lis 2009, o 16:21

W sensie intelektualnym jest to dokładnie to samo
W sensie materialnym różni się koniecznymi nakładami środków na realizację

ale spox mam nadzieję że Tato z nas nie zedrze za bardzo ?
Avatar użytkownika
Ziober
 
Posty: 42
Dołączył(a): 28 paź 2009, o 15:31
Lokalizacja: Mokotów
White Cross: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Wokash » 12 lis 2009, o 16:24

Masz rację, że w sensie intelektualnym jest to to samo... jak Python coś wymyśli to udostępnimy to za free [emot]
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Mider » 12 lis 2009, o 18:05

Jedyne co powinien podać za darmo w przypadku wersji elektronicznej, to opis standardu emisji, czyli zakres długości fali oraz protokół komunikacyjny. Chodzi o to, żeby dało się zaprojektować urządzenia kompatybilne.
Kto mieczem wojuje zginie od miecza.
Kto miecza nie dobywa, lub z rąk go wypuszcza, zginie na krzyżu.
Bany na WW => ||||| (w tym urodzinowy)
Zanim powstał Internet, każdy wioskowy głupek siedział w swojej wiosce. [z sieci]
Avatar użytkownika
Mider
 
Posty: 1436
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 00:35
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: MGPP/CSAR CG-1
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Python » 12 lis 2009, o 18:16

Mider napisał(a):Jedyne co powinien podać za darmo w przypadku wersji elektronicznej, to opis standardu emisji, czyli zakres długości fali oraz protokół komunikacyjny. Chodzi o to, żeby dało się zaprojektować urządzenia kompatybilne.



OK. traktujemy to jako wymóg.
Python
.
 
Posty: 3912
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 07:52
Lokalizacja: Furious Creepy Strangler
White Cross: FCS
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Wokash » 12 lis 2009, o 18:27

Jeśli to komuś coś ułatwi to prezentuje regulamin konkursu:

I Cel

Środek do zwalczania pojazdów w ramach rozgrywki CCS

II Warunki

1 urządzenie nie może stwarzać zagrożenia dla graczy i pojazdów większego niż stosowane w CCS repliki broni palnej,
2 musi w sposób bezsporny wskazywać na trafienie pojazdu,
3 musi istnieć możliwość nietrafienia
4 musi gwarantować możliwość oddawania strzałów zgodnie z realiami tj. przeładowaniem, szybkostrzelnością, przenoszoną dodatkową amunicją
5 musi gwarantować powtarzalność pozwalającą na powszechne zastosowanie w rozgrywce

W celu sprawdzenia proponowanych rozwiązań w praktyce przeprowadzone zostaną testy poligonowe, które będą miały wyłonić rozwiązania gwarantującego powyższe.

W trakcie testów urządzenie, które będzie wykorzystywane nie musi spełniać punktu 4, ani mieć formy repliki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Ziober » 12 lis 2009, o 20:19

Mider
o to mi z grubsza chodziło
;-)
Avatar użytkownika
Ziober
 
Posty: 42
Dołączył(a): 28 paź 2009, o 15:31
Lokalizacja: Mokotów
White Cross: FIA
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez ZibiD » 12 lis 2009, o 23:11

moron napisał(a):heh
z wyrzutni moze wyleciec zwykla piszczalka...
co do samochodu to do dymu dodalbym czerwona lampke dla kierowcy i zolty kogut na dachu
a odcinanie stacyjki to debilny i niebezpieczny pomysl


Co do piszczałki - a dlaczego nie pierdziafka?
Co do czerwonej lampki dla kierowcy i żółtego koguta na dachu... może jeszcze niebieską kurę z tyłu i zieloną gęś na maskę albo chociaż czerwonego kapturka (w wersji full wypas prosiaczka na tylne siedzenie - po trafieniu będzie robił hrum, hrum).
Co do debilności z pomysłem odcinania zapłonu to zgadzam się, że to debilny pomysł zwłaszcza jak się ktoś za to bierze nożyczkami, albo bzdurzy głupoty bez zastanowienia.
Avatar użytkownika
ZibiD
 
Posty: 922
Dołączył(a): 5 paź 2009, o 14:16
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tirimtim Tim
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez eMAGie » 13 lis 2009, o 07:40

Co do piszczałki - a dlaczego nie pierdziafka?

Dlatego, że jest to ogólnie przyjęty zamiennik gdy na MilSimie zakazane jest piro i rozpoznawalny przez większość graczy.
Co do czerwonej lampki dla kierowcy i żółtego koguta na dachu... może jeszcze niebieską kurę z tyłu i zieloną gęś na maskę albo chociaż czerwonego kapturka (w wersji full wypas prosiaczka na tylne siedzenie - po trafieniu będzie robił hrum, hrum).

Dlatego, że czerwona lampka oznacza trupa OFFGAME. I akurat to oznaczenie też jest rozpoznawalne przez graczy Milsimowych.
Dlatego, że przy włączonych awaryjnych tylko dodatkowe oznaczenie (kogut) pokaże innym, że samochód jest zniszczony. Kogut jest zbędny bo samochody wg CCS powinny być oznaczone po zniszczeniu właśnie światłami awaryjnymi. Podczas całej rozgrywki samochody ingame powinny być oznaczone logo CCS a w nocy dodatkowo lightstickami. (Python popraw mnie jak coś bełkocze)
Co do debilności z pomysłem odcinania zapłonu to zgadzam się, że to debilny pomysł zwłaszcza jak się ktoś za to bierze nożyczkami, albo bzdurzy głupoty bez zastanowienia.

Jest to pomysł debilny i zupełnie niepotrzebny.

Zibid na ilu Ty milsimach byłeś?
eMAGie
 
Posty: 70
Dołączył(a): 29 paź 2009, o 14:10
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: KNJ
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Wokash » 13 lis 2009, o 07:51

Python udał się na sen zimowy...
Przepisy dotyczące samochodów wymagają przemyślenia i poprawienia... ale to nie ma nic wspólnego z tym wątkiem.

Dobrze, że się wszyscy zgadzamy, że pomysł odcinania zapłonu jest idiotyczny... rozumiem, że kolejnym pomysłem byłoby odcięcie akcji serca...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez moron » 13 lis 2009, o 09:21

eMAGie, piszac piszczalka mialem na mysli petarde ktora robi pisk lecac :P sa one czesto stosowane w wyrzutniach i nadaja sie idealnie do zasymulowania strzalu (dekonspiracja strzelca )
Żolty kogut natomiast nie jest moim pomyslem, ale mysle ze jest genialny do symulowania plonacego pojazdu (jeszcze in game).
Avatar użytkownika
moron
 
Posty: 752
Dołączył(a): 26 paź 2009, o 17:06
Lokalizacja: Qrde
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Entomb » 13 lis 2009, o 12:44

Pomysł połączenia lasertaga i pirotechniki marzy się nam w teamie do dawna... ale na razie nikt nie wpadł jak to zrobić...

ZKEZ postara się w grudniu na poligonie stawić z takim rozwiązaniem. O tym pisał Tato na stronie nr 1.
Zjednoczone Kombinaty Elektroniczno-Zbrojeniowe ruszyły z kopyta!

Spychacz jest wielki, większy jest niż Yeti.
Avatar użytkownika
Entomb
.
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9 sie 2009, o 01:20
Lokalizacja: Dzierzążnia
White Cross: OPFOR / PI / ZKEZ
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Mider » 13 lis 2009, o 13:05

moron napisał(a):eMAGie, piszac piszczalka mialem na mysli petarde ktora robi pisk lecac :P sa one czesto stosowane w wyrzutniach i nadaja sie idealnie do zasymulowania strzalu (dekonspiracja strzelca )


Pomysł ma wadę. W przypadku zakazu użycia pirotechniki nie można używać gwizdków. Ale można używać głośników w wyrzutni :P
Kto mieczem wojuje zginie od miecza.
Kto miecza nie dobywa, lub z rąk go wypuszcza, zginie na krzyżu.
Bany na WW => ||||| (w tym urodzinowy)
Zanim powstał Internet, każdy wioskowy głupek siedział w swojej wiosce. [z sieci]
Avatar użytkownika
Mider
 
Posty: 1436
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 00:35
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: MGPP/CSAR CG-1
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez moron » 13 lis 2009, o 13:06

przerobienie piszczalki na buzzera to kwestia wpiecia innej wtyczki :P
tak mam w minach np, albo wpinasz piro albo buzzera
Avatar użytkownika
moron
 
Posty: 752
Dołączył(a): 26 paź 2009, o 17:06
Lokalizacja: Qrde
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Mider » 13 lis 2009, o 13:10

Myślałem raczej o nagraniu prawdziwego odpalenia i wyemitowaniu przy strzale :D
Kto mieczem wojuje zginie od miecza.
Kto miecza nie dobywa, lub z rąk go wypuszcza, zginie na krzyżu.
Bany na WW => ||||| (w tym urodzinowy)
Zanim powstał Internet, każdy wioskowy głupek siedział w swojej wiosce. [z sieci]
Avatar użytkownika
Mider
 
Posty: 1436
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 00:35
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: MGPP/CSAR CG-1
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Wokash » 13 lis 2009, o 13:36

Innymi słowy Speśjalfarsy będą używać słabych głośników żeby być bardziej uderkower... pierwszy raz w ASG tańsze rozwiązanie będzie dawało więcej punktów do lansu... [emot]
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez ZeRT » 13 lis 2009, o 13:47

Wookasz zwrócił uwagę na bardzo ważną sprawę, trzeba ustalić dolny limit głośności generowanej przez brzęczyk coś w granicach 90-100 dB myślę.
Bądź szalony, ale nie głupi.
Obrazek
Avatar użytkownika
ZeRT
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 20:38
Lokalizacja: Nieporęt
Na starym Warriorze od: 2006

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Fenris » 13 lis 2009, o 13:50

Górny też, aby z naszych zabaweczek nie zrobić broni sonicznej :) .
Avatar użytkownika
Fenris
 
Posty: 254
Dołączył(a): 28 paź 2009, o 13:10
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Blackwater
Na starym Warriorze od: 2007

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Wokash » 13 lis 2009, o 14:18

Czy ja wiem... usłyszenie przez megafon hooyou dostałeś może być nowym doznaniem... mam wrażenie, że to jest tak na prawdę kosmetyka...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Mider » 14 lis 2009, o 01:48

Tak tak, żeby było bardziej milsimowo można nagrać dokładny opis co się dzieje z ludźmi w środku. Obrazowo opisać smród palonej skóry i włosów, mażącą się krew i flaki.

Proponuję skoncentrować się jednak na podstawowej części, czyli celuj, strzel, zasygnalizuj jeśli nastąpiło trafienie.
Detalami typu syrena, światło, nagrania można zająć się potem.
Kto mieczem wojuje zginie od miecza.
Kto miecza nie dobywa, lub z rąk go wypuszcza, zginie na krzyżu.
Bany na WW => ||||| (w tym urodzinowy)
Zanim powstał Internet, każdy wioskowy głupek siedział w swojej wiosce. [z sieci]
Avatar użytkownika
Mider
 
Posty: 1436
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 00:35
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: MGPP/CSAR CG-1
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Fenris » 14 lis 2009, o 10:20

Pytanie o lasertaga.

Bo rozumiem, że kwestie ewntualnego trafienia nie budzą problemów, a co z ewentualnym nietrafieniem z tego cuda. Bo jeśli to działa na zasadzie pilota od telewizora (ktoś wcześnie zapodał takie porównanie) to ta wiązka dość znacznie się rozszerza uniemożliwiając praktycznie nietrafienie w pojazd. Czy też porówanie było nietrafione i laser tag ma faktycznie bardzo duże skupienie wiązki?
Avatar użytkownika
Fenris
 
Posty: 254
Dołączył(a): 28 paź 2009, o 13:10
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Blackwater
Na starym Warriorze od: 2007

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Wokash » 14 lis 2009, o 11:04

Z tego co czytałem porównanie jest nietrafione... wiązka jest skupiona, może nie tak jak w laserze ale znacznie bardziej niż pilota (coś mi się kołacze kilkanaście centymetrów ale nie wiem zupełnie skąd...)... poza tym nawet z pilota od telewizora można nie trafić... wiem bo mam telewizor i pilota...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Mider » 14 lis 2009, o 12:36

Fenris napisał(a):Bo jeśli to działa na zasadzie pilota od telewizora (ktoś wcześnie zapodał takie porównanie) to ta wiązka dość znacznie się rozszerza uniemożliwiając praktycznie nietrafienie w pojazd. Czy też porówanie było nietrafione i laser tag ma faktycznie bardzo duże skupienie wiązki?


Jednym z warunków jest ograniczenie kąta wiązki do 10 stopni. W praktyce do diody IR o kącie 60 stopni żywa się zestawu soczewek lub specjalnego odbłyśnika. działa to praktycznie tak samo jak w latarce. Masz latarki, które świecą na boki i takie, które mają światło skupione. W przypadku laserów również używa się optyki, bo diody laserowe nie dają wystarczająco skolimowanego strumienia.
Kto mieczem wojuje zginie od miecza.
Kto miecza nie dobywa, lub z rąk go wypuszcza, zginie na krzyżu.
Bany na WW => ||||| (w tym urodzinowy)
Zanim powstał Internet, każdy wioskowy głupek siedział w swojej wiosce. [z sieci]
Avatar użytkownika
Mider
 
Posty: 1436
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 00:35
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: MGPP/CSAR CG-1
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez moron » 14 lis 2009, o 16:11

fenris, ja w minie mialem problem ze zbyt szeroka wiazka, co uniemozliwało jej pełne przerwanie
rozwiazanie jest proste, wystarczy diode zabudowac i zrobic maly otwor
ja np dalem korek od koli z wywierconym 5mm otworem
Avatar użytkownika
moron
 
Posty: 752
Dołączył(a): 26 paź 2009, o 17:06
Lokalizacja: Qrde
Na starym Warriorze od: 0

Re: Niszczenie pojazdów bronią ppanc - test CCS

Postprzez Mider » 14 lis 2009, o 16:42

Tak, ale tracisz w ten sposób dużo energii. ppanc ma zadziałać na jakieś 300-500m.
Kto mieczem wojuje zginie od miecza.
Kto miecza nie dobywa, lub z rąk go wypuszcza, zginie na krzyżu.
Bany na WW => ||||| (w tym urodzinowy)
Zanim powstał Internet, każdy wioskowy głupek siedział w swojej wiosce. [z sieci]
Avatar użytkownika
Mider
 
Posty: 1436
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 00:35
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: MGPP/CSAR CG-1
Na starym Warriorze od: 0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zasady i regulaminy gier MILSIMowych

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości