Punktacja Scenariusza
Napisane: 2 mar 2010, o 15:19
Niestety ten temat charakteryzują mocne antagonizmy, które sprawiają, że oba obozy nie umieją i chyba w większości nie chcą się dogadać. Ratownictwo taktyczne większości od razu kojarzy się z MEDYCYNĄ, a to rzecz jasna nie każdego interesuje. Zarówno obóz zwolenników jak i przeciwników rozbudowania RT na milsimach koncentruje się na aspekcie medycznym, gdy tymczasem w skali milsima skupić się należy na TAKTYCE, a nie medycynie! Logistyka i taktyka są tu najważniejsze, nie zaś wiedza zaczerpnięta z kursu Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy. Oczywiście aspektów jest więcej, jak na przykład zachowanie rannych i zabitych, traktowanie rannych przeciwników etc.
Poniżej link do przykładowego sposobu na rozwiązanie pewnych luk w naszych milsimach. Rozwiązanie to nie narzuca procedur, ale sprawia, że ta podobnie jak procedury z wielu innych tematów (nawiagacja, dowodzenie, komunikacja, ubezpieczenie pododdziału, wyszkolenie indywidualne) będzie potrzeban graczom, a nie tylko 'dodawana dla klimatu i zajawki'.
Oczywiście proponowane rozwiązanie wymaga dopracowania i przede wszystkim głębszej analizy, a poniższa tabela jest tylko przykładem na szybko skleconym.
Chodzi o wprowadzenie czegoś, co roboczo nazwałem Punktami Konsekwencji. Pole walki to nie tylko wyłączony skrawek terenu, na którym bój toczy grupa ludzi. To także sieć zależności przyczynowo-skutkowych, konsekwencji, które mniej lub bardziej są uświadamiane przez kombatantów, a przynajmniej dowódców. Tych konsekwencji wg mnie brakuje w chwili obecnej, chyba, że organizator dodatkowo podkreśli je w fabule, a gracze na ową fabułę zwrócą uwagę (nie robią tego zawsze).
I stąd koncepcja poniższej tabeli, która miałaby być w swej ostatecznej formie pomocą i ściągawką dla orga, przy tworzeniu własnej tabeli punktów konsekwencji, w której punktacja odzwierciedlałaby sytuację fabularną i zadania dla stron.
http://szarego.net/asg/Tabela-PK.pdf
Poniżej link do przykładowego sposobu na rozwiązanie pewnych luk w naszych milsimach. Rozwiązanie to nie narzuca procedur, ale sprawia, że ta podobnie jak procedury z wielu innych tematów (nawiagacja, dowodzenie, komunikacja, ubezpieczenie pododdziału, wyszkolenie indywidualne) będzie potrzeban graczom, a nie tylko 'dodawana dla klimatu i zajawki'.
Oczywiście proponowane rozwiązanie wymaga dopracowania i przede wszystkim głębszej analizy, a poniższa tabela jest tylko przykładem na szybko skleconym.
Chodzi o wprowadzenie czegoś, co roboczo nazwałem Punktami Konsekwencji. Pole walki to nie tylko wyłączony skrawek terenu, na którym bój toczy grupa ludzi. To także sieć zależności przyczynowo-skutkowych, konsekwencji, które mniej lub bardziej są uświadamiane przez kombatantów, a przynajmniej dowódców. Tych konsekwencji wg mnie brakuje w chwili obecnej, chyba, że organizator dodatkowo podkreśli je w fabule, a gracze na ową fabułę zwrócą uwagę (nie robią tego zawsze).
I stąd koncepcja poniższej tabeli, która miałaby być w swej ostatecznej formie pomocą i ściągawką dla orga, przy tworzeniu własnej tabeli punktów konsekwencji, w której punktacja odzwierciedlałaby sytuację fabularną i zadania dla stron.
http://szarego.net/asg/Tabela-PK.pdf