2010.10.02 – Resident Evil 2 – gra scenariuszowa z elementami LARP
Naiwnie i niepokornie, wbrew kpinom defetystów i ostrzeżeniom empirystów rozpoczynamy zapisy do drugiej odsłony gry scenariuszowej z elementami LARP’a: RESIDENT EVIL 2
Gra planowana jest na sobotę 2-go października w jednej z podwarszawskich miejscowości (dokładną lokalizację podamy kilka dni przed grą). Start przewidujemy na godzinę 18.00, a zakończenie około północy (zależnie od szybkości wykonania questów). Szczegóły dotyczące gry będą przesyłane przez koordynatorów stron w odpowiednim czasie, bezpośrednio do osób zarejestrowanych.
Rys scenariuszowy i klimat oparty na grze/filmie Resident Evil.
W jednym z ośrodków badawczych Umbrella Corporation prowadzone są tajne eksperymenty nad uzyskaniem nowej broni biologicznej. Niespodziewanie badania przyjmują nieoczekiwany obrót. Po serii niepokojących raportów korporacja traci kontakt z ośrodkiem badawczym. Zostaje wydana decyzja o wysłaniu grupy interwencyjnej Umbrella mającej sprawdzić aktualną sytuację i przejąć kontrolę nad ośrodkiem. Niestety kontakt z grupą interwencyjną również zostaje zerwany. Zarząd Umbrella Corporation zwraca się do władz z prośbą o wysłanie do ośrodka elitarnego oddziału S.T.A.R.S. Ze względu na wysoki priorytet utajnienia prowadzonych w ośrodku badań, cała operacja ma się odbywać bez wsparcia wojska. Oddział S.T.A.R.S. jest zdany wyłącznie na siebie.
Elementy scenariusza będą w miarę zbliżania się terminu gry dodatkowo obrazowane na stronach Umb-Cor i S.T.A.R.S. za pomocą raportów.
Zasady ogólne
- uczestnikami mogą być tylko osoby pełnoletnie w pełni świadome konsekwencji, jakie może nieść za sobą uczestnictwo w tego typu grze i biorące za siebie pełną odpowiedzialność w trakcie jej trwania. Ze względu na charakter gry, odradzamy udział w niej osobom źle znoszącym podwyższony poziom adrenaliny i dłuższe przebywanie w ciasnych, ciemnych pomieszczeniach.
- liczba uczestników: od 50 osób
- liczba graczy po stronie S.T.A.R.S.: 15-21 osób (zależnie od ilości zgłoszeń po stronie zombie)
- struktura oddziału S.T.A.R.S.: 3 drużyny 5-7 osobowe (Alpha, Bravo, Charlie), każda z drużyn ma swojego dowódcę (sierżanta), dowódca jednej z drużyn dowodzi całą operacją (oficer)
- w jednostce S.T.A.R.S. preferujemy członków zorganizowanych, zgranych team’ów, mających doświadczenie w działaniach CQB, nie wyklucza to jednak udziału osób nie-zrzeszonych
- liczba graczy po stronie zombie: od 30 osób
- liczba dodatkowych postaci: 8 (2 naukowców, 3 żołnierzy Umbrella, 1 obserwator Umbrella, 2 agentów Umbrella)
- ograniczenie mocy replik: ok. 330 fps
- ograniczenie ilości amunicji: !!! amunicja tylko w magazynkach !!!; mid-cap - maksymalnie 3 sztuki; low-cap i real-cap - bez ograniczeń; hi-cap - niedozwolone
- !!! kategoryczny zakaz strzelania w głowę !!!
- w czasie trwania gry, przez cały jej czas, obowiązuje bezwzględny nakaz noszenia ochrony oczu w postaci okularów/gogli ochronnych
- w gestii graczy pozostaje przygotowanie outfit’u i jest to warunek konieczny uczestnictwa w grze
Mechanika gry
- do otwarcia zamkniętych (zasłoniętych folią) drzwi wymagane są karty kodowe, bez ich posiadania przejście przez drzwi jest niedozwolone
- o możliwości otwarcia zamkniętych drzwi przy pomocy karty kodowej informuje "panel kodowy" znajdujący się obok drzwi
- otwarcie drzwi następuje przez osadzenie na stałe karty kodowej na panelu kodowym, od tego momentu można otworzyć drzwi i pozostają one na stałe otwarte, bez możliwości ich zamknięcia
- otwarcie drzwi za pomocą karty kodowej jest możliwe wyłącznie, gdy kod widoczny na karcie i panelu kodowym jest taki sam
- zamknięte drzwi, przy których nie występuje panel kodowy nie mają możliwości otwarcia
- jakikolwiek bezpośredni kontakt fizyczny z zombie jest traktowany jako ugryzienie
- przemienienie w zombie następuje po 3 ugryzieniach
- osoba ugryziona powinna zostać opatrzona w czasie nie dłuższym niż 5 minut
- opatrzenie po czasie dłuższym niż 5 minut powoduje konieczność założenia temblaku na rękę i/lub przywiązanie nadgarstka do torsu (stałe unieruchomienie kończyny)
- o wyborze ręki do unieruchomienia (lewej lub prawej) decyduje miejsce ugryzienia (lewa lub prawa strona ciała)
- raz unieruchomiona ręka pozostaje w tym stanie do końca gry
- drugie ugryzienie nie powoduje unieruchomienia kolejnej ręki
- pierwszy postrzał FF powoduje konieczność założenia temblaku na rękę trafionego i/lub przywiązanie jego nadgarstka do torsu (stałe unieruchomienie kończyny)
- drugi postrzał FF powoduje śmierć trafionego
- opatrzenie ugryzienia lub postrzału może zostać wykonane przez każdego z pozostałych członków drużyny
- każdy z członków oddziału S.T.A.R.S. zobligowany jest do posiadania 2 sztuk bandaża (bez wymogów odnośnie typu bandaża)
Zgłoszenia
Zapisy będą realizowane poprzez wysłanie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie www (zdarza się, że przy braku właściwych plugin’ów flash/ActiveX itp. strona nie wyświetla się prawidłowo).
- dla pracowników Umbrella Corporation (zombie) pod adresem
http://www.mojeasg.pl/umbrella- dla członków jednostki S.T.A.R.S. pod adresem
http://www.mojeasg.pl/stars- dla osób chcących wcielić się w jedną z dodatkowych postaci pod adresem
http://www.mojeasg.pl/umbrella i kolejno /Work in Umb-Cor/Apply Now/ Other - z tymi osobami skontaktujemy się w celu sprecyzowania szczegółów.
Wszyscy gracze otrzymają numery identyfikacyjne, dostęp do odpowiednich informacji przewidzianych dla swojego profilu postaci oraz nadzór koordynatora.
Niestety przygotowanie całej gry nie obędzie się bez poniesienia kosztów, co wiąże się z koniecznością wprowadzenia wpisowego w wysokości 20 PLN od osoby dla członków S.T.A.R.S. i 10 PLN od osoby dla zombie.
Numer konta dla wpłat zostanie podany w najbliższym czasie.
Ze względu na rozdziewiczanie się naszego team’u w obszarze organizacji gier scenariuszowych/LARP’ów prosimy o wyrozumiałość
Zapraszamy