Strona 1 z 1

Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 14:49
przez Konrad ''Owca''
Proponuję wstępny regulamin strzelanek historycznych i zapraszam do dyskusji - spróbujmy ustalić taki regulamin w wersji 2.0 (powstaje na bazie takiego regulaminu opracowanego przez Człopióra):

Podział stron walczących:
1. Państwa Osi - Niemcy i ich sojusznicy (Włosi, Węgrzy, Słowacy, Japończycy itd)
2. Wschodni Alianci (LWP, ZSRR)
3. Zachodni Alianci (WP, USA, Anglia itd)
Preferowane są stroje oraz broń z danej epoki.
Przydział do wałczących stron (propozycja w przypadku dużej liczebności osobników):
Niemcy - partizany, flekcktarny,
Alianci - cała reszta
Stroje z epoki do swoich formacji

Organizacja oddziałów:
1. OŚ i ALIANCI:
Drużyny minimum czteroosobowe:
a. dowódca (posiada środki łączności oraz pistolet maszynowy)
b. zastępca (posiada pistolet maszynowy, w razie śmierci dowódcy przejmuje środki łączności oraz dowodzenie)
c. żołnierz /sanitariusz/
d. żołnierz
c. ....
d. ....

Wszyscy mogą posiada broń boczną.

Każda ze stron posiada sztab - wódz naczelny (posiada środki łączności, pistolet) + jeden lub dwóch łączników (pistolet maszynowy).

Rodzaje broni, zasady użycia, oraz limity amunicji:
1. Ciężki karabin maszynowy, ręczny karabin maszynowy – ogień seryjny, bez limitu amunicji, w obronie jeden na drużynę, w ataku jeden na dwie lub trzy drużyny, CKM RKM należy „rozstawić” przed rozpoczęciem strzelania (nie strzelamy w biegu, z wolnej ręki, jak RAMBO, itd. Dla tych co nie rozumieją - prezentacja przed strzelaniem).
2. Pistolet maszynowy – ogień seryjny, limit amunicji 300-350 szt.
3. Karabin – ogień pojedynczy, limit amunicji 100-150 szt.
4. Pistolet (broń boczna) – ogień pojedynczy, limit amunicji 50 szt.
5. Granaty – 10 szt. na osobę.
6. Miny, potykacze, inne wynalazki – bez limitu, tylko strona broniąca.
7. Inne środki wybuchowe – uzależnione od scenariusza.
8. Karabin snajperski – ogień pojedynczy, limit amunicji 100-150 szt. W obronie jeden na jedną-dwie drużyny, w ataku jeden na trzy-cztery drużyny.

Zakaz stosowania jakiejkolwiek optyki (wyjątek stanowi karabin snajperski).
Wydawanie dodatkowej amunicji i granatów odbywa się za pośrednictwem sztabu i jest uzależnione od scenariusza.
Można pożyczac sobie amunicję.
Zakaz stosowana kamizelek taktycznych - magazynki i granaty można przenosić w kieszeniach łub ładownicach przy pasie głównym. Wyjątkiem są historyczne ładownice specjalne (np. bandoliery niemieckich spadochroniarzy) - oryginały lub repliki.

Limity dotyczące mocy różnych rodzajów broni:
poniżej 400 fps dla replik broni krótkiej (pistolety, PMy) - PM możliwość strzelania seriami
400-450 fps dla replik broni długiej i wsparcia (karabiny / M60, RPK, Minimi etc.) - karabiny tylko singiel, KMy i CKMy - ogień ciągły
pow 450 fps dla replik broni wyborowej (klasyczne snajpy) tylko singiel
Wymienione wyzej limity prędkosci poczatkowej stosują się do amunicji 0,20g.

Od czego giniemy:
Trupem stajemy się od bezpośredniego trafienia w jakąkolwiek częśc ciała, oporządzenia lub w broń. Czyli trafiony zostaje ranny lub zabity w zależności od założeń scenarisza. Trafiemia rykoszetami nie liczą się.
Granat, mina oraz wszelkie inne środki wybuchowe zabijają wszystko co się znajduje w promieniu 3 metrów od miejsca wybuchu bez różnicy czy delikwent dostanie grochem czy innym badziewiem znajdującym się w owym środku rażenia czy nie (śmierci można uniknąc chowając się przed wybuchem za przeszkodę ziemną lub betonową, ceglaną).
Wszyscy w jednakowym stopniu jesteśmy śmiertelni.

Jak zostajemy uleczeni, oraz sprawy związane z powrotem do świata żywych:
Leczenie następuje przez przytrzymanie rannego przez sanitariusza i zawiązanie mu na ręce bandaża/opatrunku.
Ranny nie może się sam przemieszczać, może być przeciągany, przenoszony itd.
Jeśli ranny nie zostanie opatrzony przez medyka przed upływem 5 minut, umiera i schodzi do Sztabu.
Sanitariusza leczy tylko inny sanitariusz.
Trupy przemieszczają się do swoich SZTABÓW na ogólnie przyjętych zasadach.
Powrót do świata żywych uzależniony jest od scenariusza.
Możliwości lecznicze sanitariuszy, czyli ilość możliwych uleczeń i dostępnych dla sanitariusza opatrunków uzależniona jest od organizatorów i scenariusza.


Przykładowy scenariusz (sprawy techniczne i organizacyjne):
Niemcy – cztery drużyny + sztab
Obrona
Cztery CKM –y na stałych pozycjach.
Medyk leczy każdego 5 razy, szósta śmierc jest nieodwracalna delikwent odpada z gry.
Po śmierci dowódcy oraz zastępcy reszta drużyny przechodzi pod komendę dowódcy lub zastępcy oddziału znajdującego się najbliżej.
Sztab dysponuje dwoma dodatkowymi pakietami amunicji dla każdej drużyny, zapotrzebowanie na amunicję składa dowódca drużyny lub jego zastępca, zamówienia dokonuje się drogą radiową, przez wysłanie kuriera lub wydarcie mordy (pakiet amunicji to zwykła kartka papieru lub cokolwiek innego, pakiet musi by dostarczony do oddziału w tym momencie wszyscy mogą się doładowac do stanów określonych zasadami ogólnymi).
Granaty wydawane na zasadach amunicji.
Pola minowe, potykacze oraz inne wynalazki zamontowane jednorazowo przed bitwą.

Rosjanie – przewaga liczebna 1 do 2 + sztab
Atak
Dwa CKM-y (zasady ogólne) jedno życie.
Brak medyków.
Po śmierci dowódcy oraz zastępcy reszta drużyny przechodzi pod komendę dowódcy lub zastępcy oddziału znajdującego się najbliżej.
Trupy udają się do sztabu gdzie po sformowaniu nowego pełnego oddziału idą znowu w pierod i tak do skutku.
Oddziały nowo formowane nie mają przydziału granatów (tylko to co zostało).

Limit czasowy 3 godz. lub eliminacja Niemców.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 14:53
przez robal_rc
Konrad ''Owca'' napisał(a):Rosjanie – przewaga liczebna 1do 2 + sztab
[...]
Limit czasowy 3 godz. lub eliminacja Niemców.

no to na pewno kosza :)

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 14:57
przez Ciężki
Konrad ''Owca'' napisał(a):2. Pistolet maszynowy – ogień seryjny, limit amunicji 300-350 szt.
3. Karabin – ogień pojedynczy, limit amunicji 100-150 szt.

Mnie tylko to interesuje...

Czyli mając M4 i MP5 (mogą mieć nawet takie same długie lufy, moc, itd) lepiej zabrać MP5 - bo nie dość, że będę miał ogień ciągły, to jeszcze 2 do 3 razy tyle ammo.

Jeżeli już to niech będzie ograniczenie do 350fps - jest to pistolet a powyżej karabin.

Cała reszta mi pasuje, dodałbym jeszcze BRAK KAMIZELEK. To jest naprawdę różnica zmieniać magazynek gdy masz go na klacie w ładownicy CQB a gdy wyciągasz go z zamkniętej ładownicy, która masz na pasie.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 14:59
przez Konrad ''Owca''
robal_rc napisał(a):
Konrad ''Owca'' napisał(a):Rosjanie – przewaga liczebna 1do 2 + sztab
[...]
Limit czasowy 3 godz. lub eliminacja Niemców.

no to na pewno kosza :)

To jest tylko PRZYKŁAD!!

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 15:03
przez Schwarz
Ciężki napisał(a):
Czyli mając M4 i MP5 (mogą mieć nawet takie same długie lufy, moc, itd) lepiej zabrać MP5 - bo nie dość, że będę miał ogień ciągły, to jeszcze 2 do 3 razy tyle ammo.



Ja rozumiem to w ten sposób, że pistolety maszynowe są fasowane jedynie dowódcom i zastępcom. Czy się mylę?

Co do kamizelek: może nie tyle co zakazywać kamizelek, bo jakieś ich namiastki podczas wojny były. amiast tego kamizelki jedynie z podpiętymi ładownicami na magazynki i granaty. Bez żadnych utility pouchy, admin paneli, radio pouchy, itepe. Chociaż to i tak olbrzymie udogodnienie. Tu sie warto zastanowić: Czy gracz ma sie dostosować do zasad, czy zasady do graczy?

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 15:03
przez Mider
Zasięg miny 3m, niech będzie jednolicie.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 15:15
przez Konrad ''Owca''
Zasięg miny 3m - ok - zaraz zmienię w pierwszym poście
PM - w zasadzie w czasie wojny nie było ich zbyt dużo. Można przyjąć że w PM nie powinna być uzbrojona więcej niż 1/3 oddziału.
Limity (też już były kiedyś wałkowane - czasem brakuje bezpośredniego dostępu do bazy Wrr):
350-400 fps dla replik broni krótkiej (pistolety, PMy) - PM możliwość strzelania seriami
400-450 fps dla replik broni długiej i wsparcia (karabiny / M60, RPK, Minimi etc.) - karabiny tylko singiel, KMy i CKMy - ogień ciągły
pow 450 fps dla replik broni wyborowej (klasyczne snajpy) tylko singiel

Wymienione wyzej limity prędkosci poczatkowej stosują się do amunicji 0,20g.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 15:24
przez Konrad ''Owca''
Schwarz napisał(a):Co do kamizelek: może nie tyle co zakazywać kamizelek, bo jakieś ich namiastki podczas wojny były. amiast tego kamizelki jedynie z podpiętymi ładownicami na magazynki i granaty. Bez żadnych utility pouchy, admin paneli, radio pouchy, itepe. Chociaż to i tak olbrzymie udogodnienie. Tu sie warto zastanowić: Czy gracz ma sie dostosować do zasad, czy zasady do graczy?


Dodałem zapis:
Zakaz stosowana kamizelek taktycznych - magazynki i granaty można przenosić w kieszeniach łub ładownicach przy pasie głównym. Wyjątkiem są historyczne ładownice specjalne (np. bandoliery niemieckich spadochroniarzy) - oryginały lub repliki.

Akurat w tym wypadku uważam, że "rekonstrukcja" powinn mieć sztywniejsze zasady niż inne imprezy. I to gracze powinn dopasować swoje wyposażenie do zasad, tak żeby choć trochę zbliżyć się do panujących wówczas realiów.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 15:28
przez WichuR
Czy pas taktyczny podwieszony na szelkach, a na nim ładownice itp. jest dopuszczalny?

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 15:35
przez Konrad ''Owca''
Jeśli ładownice będą na pasie to tak.
Żadnych paneli, akcesorii, uchwytów, pistoletów i nic innego na szelkach.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 15:39
przez WichuR
Właśnie o to chodzi - całość zasobników na pasie (ładownice, manierka). Dzięks

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 15:59
przez Vlad
Konrad ''Owca'' napisał(a):Zasięg miny 3m - ok - zaraz zmienię w pierwszym poście
PM - w zasadzie w czasie wojny nie było ich zbyt dużo. Można przyjąć że w PM nie powinna być uzbrojona więcej niż 1/3 oddziału.
Limity (też już były kiedyś wałkowane - czasem brakuje bezpośredniego dostępu do bazy Wrr):
350-400 fps dla replik broni krótkiej (pistolety, PMy) - PM możliwość strzelania seriami
400-450 fps dla replik broni długiej i wsparcia (karabiny / M60, RPK, Minimi etc.) - karabiny tylko singiel, KMy i CKMy - ogień ciągły
pow 450 fps dla replik broni wyborowej (klasyczne snajpy) tylko singiel

Wymienione wyżej limity prędkości początkowej stosują się do amunicji 0,20g.


1 Limity replik pm historycznych są nieco niższe dlatego w tym przedmiocie dobrze by było posłużyć się bronią do CQB z limitem 350 fps. IMHO jest to bardziej uniwersalne i łatwe do przyswojenia.
2 Postulowałbym wprowadzenie magazynków typu low, mid z max 70 bb do każdej broni z konkretnymi wyjątkami: RKM i replik z niedostępnymi tymi typami magazynków np: STG 44.
3 Kolejna sprawa to kolimatory i lunety - tylko lunety przy broni snajperskiej.



wichur napisał(a):Czy pas taktyczny podwieszony na szelkach, a na nim ładownice itp. jest dopuszczalny?

W zasadzie tak. Coraz więcej pokazuje się jednak ładownic z epoki lub okresu powojennego przypominające te II wojenne za naprawdę niewielkie pieniądze.


Pozostanie oczywiście kwestia liczebności pododdziałów dla stron walczących.
W kwestii powinniśmy wzorować się na składzie drużyn wojsk II WŚ

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 16:02
przez yamnick
Konrad ''Owca'' napisał(a):Żadnych paneli, akcesorii, uchwytów, pistoletów i nic innego na szelkach.


Jakich uchwytów ? Chodzi ci o repliki czy oporządzenie ?

A kolimatory, lasery, latarki czy uchwyty na foregripie ? Byłbym na nie, RIS-y raczej tak
Obawiam się że na demontowanie RISów nie da się namówić wielu graczy (ja gdybym miał zdejmować risa z m4 CA to wolałbym sobie imprezę odpuscić). Generalnie to trzeba ostrożnie podchodzić do ograniczeń bo na następnego Hurtgena przyjedzie 7 niemców i 9 Aliantów z czego 30% i tak nie będzie spełniała surowych warunków strzelanki rekonstrukcyjnej.

Co do Amerykanów to niezłą i tanią opcją "para-historyczną" jest Alice z jakimś pasem LC 1,2,3. Kosztuje to w sumie ze 50 zł a jak ktoś nie ma ładownic Alice'owych to może tymczasowo dopiąć mollowskie.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 16:11
przez Konrad ''Owca''
Nikt nie każe zdejmować RISów. Tylko "ozdoby choinkowe" z nich - lunety, kolimatory, latarki, lasery i całą resztę tego koksu.

Szroko pojętych uchwytów na broń, magazynki itp. Gołe szelki - tak jak w czasie II WŚ.

Limity mocy zaproponowałem takie a nie inne właśnie ze względu na graczy - jak by były niższe, to by się zaraz okazało, że nie ma nikogo z taką bronią...

Nie wydaje mi się, że ograniczenia są takie surowe. Jak kotś nie umie grać inaczej niż tylko jako "Rzołnież Pszyrzłości / Kosmiczny Komados", to niech nie przyjeżdża na imprezę historyczną, bo i tak nie będzie umiał wczuć się w klimat i tylko popsuje zabawę tym którzy to potrafią.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 16:12
przez Vlad
Yamniku kwestię umundurowania przenieśmy na temat o stylizacji II WŚ a tutaj zamjmijmy się sztywnymi zasadami dotyczącymi takich imprez. napisane jest stylizacja i to już wiadomo.

Risy stanowią nieraz integralną część danego typu broni. Zdejmować ich nie trzeba ale nie wieszać na nich dodatkowych ozdóbek.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 19:01
przez heavenly
Do zasad dodałbym:
- leczenie sygnalizowane jest zawiązaniem białego kawałka szmaty na rekach - po dwa na rękę max, piąty na głowie - potem już trup.
- trafiony pada na grunt i wzywa medyka. Jeśli medyk nie pojawi się w ciągu max. 15 minut - trup trupem pozostaje i udaje się poza teren gry. Jeśli medyk nie ma bandaży - nie ma leczenia. Można odzyskać bandaże z nieboszczyka.
- można wprowadzić limit opatrunków na oddziałowego medyka. Nie wszystkie musiałby nosić medyk, a również np. dowódca, ale leczyć mógłby tylko medyk.
- zezwolenie na patroszenie nieboszczyków z amunicji - czyli jak ktoś definitywnie robi wylot - zostawia swoje ammo. Problemem może być określenie przeznaczenia kulek - bo zapisałeś Owca że jak do pistoletu to nie wolno zmieniać przeznaczenia. W przypadku trupa dałbym prawo po prostu przekazania przez niego amunicji innym, którzy wykorzystają ją do tej broni jaką dysponują.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 19:18
przez Konrad ''Owca''
Idea jest taka, żeby zasady były jak najprostsze - wystarczy jak będzie wyznaczony sanitariusz i jak będzie liczył.
Wersję z bandażami będzie można wprowadzić później, jak ludzie zaczną łapać klimat.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 19:23
przez heavenly
Konrad ''Owca'' napisał(a):Idea jest taka, żeby zasady były jak najprostsze - wystarczy jak będzie wyznaczony sanitariusz i jak będzie liczył.
Wersję z bandażami będzie można wprowadzić później, jak ludzie zaczną łapać klimat.


Jak sanitariusz zginie to będzie problem, poza tym jak policzy leczenie przez medyka z innego oddziału? Dlatego wiązanie opasek z białego prześcieradła jest idealnym rozwiązaniem.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 19:39
przez Mider
Bandaż to niecała złotówka. Czas leczenia był by wyznaczony czasem zawinięcia bandaża. Bandaż musi zostać wykorzystany cały. Żołnierze też mogą nosić bandaże, ale leczyć może medyk.

Amunicja - kulek nie zabieramy, ale możemy zapakować tyle swojej amunicji w polu, ile amunicji zgodnej co do rodzaju ma przeszukany trup w magazynkach, licząc magazynki, które ma, niezależnie puste czy pełne.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 19:43
przez sobczaq
Ale po co tworzyćod rzau zasady dla medyków / bandażowania?
To raczej zależy od danej imprezy, a i nie ma zbytniego wpływu na "klimatyzowanie" strzelanek historycznych.
Powinniśmy się raczej skupić na odniesieniu dawnego sposobu walki i sprzętu do realiów AS.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 19:48
przez Mider
Dla wygody. Zamiast opisywać zasady, piszemy, ze używamy takich a takich zasad i już.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 19:52
przez Konrad ''Owca''
Tak na prawdę to nie jestem przekonany, czy umieszczać zasady dotyczące medyków w regulaminie. Może po prostu zostawić to organizatorowi imprezy? Raz będą medycy, raz nie...

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 19:57
przez heavenly
Jasne sprecyzowanie respowania dla strzelanek historycznych uprości sprawę. Wiadomo ile razy, kto, jak i kiedy leczy - dzięki temu nie będzie pytań przed każdą imprezą. To co da się prosto skodyfikować - powinno być zapisane w regulaminie. Regulamin zaś powinien byc modyfikowany w miarę potrzeb i zmian sytuacji - a nie pozostać sztywnym prawem raz na zawsze.

Owca - imprezy "historyczne" to raczej działania zorganizowanych pododdziałów, a nie radosna jebanka. Więc można wprowadzić zasadę że medyk ma być i już. Tym bardziej że w zwykłej jebance schodzisz na respa - to trwa. Na respie palisz fajeczkę, dosypujesz kulek, itp. Potem powrót i nie do końca wiesz gdzie masz wracać bo front już sobie poszedł. W przypadku historycznej zabawy - medyk jest dużo lepszym rozwiązaniem - opatruje trafionego i bierze on nadal udział w grze - zgodnie z ustalonymi warunkami. Możemy przyjąć np, max 4 trafienia - łatwo będzie je oznaczyć - po dwa zawiązane na rękach paski białego materiału. Można przyjąć limit czasowy na opatrunek, albo z niego zrezygnować - do ustalenia. Ale nie zaprzeczysz że przy historycznej strzelance medyk jest lepszy niż resp klasyczny i dymanie do niego.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 19:59
przez sobczaq
Owszem, łatwe do nauki i stosowanie, ale czasem zdarza się np. tak, że jedna strona niedomaga ilościowo i wtedy i tak trzeba tworzyć nowe zasady.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:01
przez Konrad ''Owca''
Doprecyzowałem trafienia:
Trupem stajemy się od bezpośredniego trafienia w jakąkolwiek częśc ciała, oporządzenia lub w broń. Czyli trafiony zostaje ranny lub zabity w zależności od założeń scenarisza. Trafiemia rykoszetami nie liczą się.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:03
przez heavenly
Sobczaq - biorąc pod uwagę ilość chętnych na Hurtgen - to bym się nie martwił niedoborami;-) Poza tym przyznasz że w ataku jak padają ranni, drąc japy "MEDYK!!!!", wokół słychać wybuchy, ściele się dym, a sanitariusze zasuwają opatrując rannych którzy moga natychmiast wrócić do walki - to jest to ciekawsze niż "Dostałem" i marsz na respa przez pół kilometra, podczas którego tracisz klimat zabawy...

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:09
przez Konrad ''Owca''
Tak będzie dobrze?:
Leczenie następuje przez przytrzymanie rannego przez sanitariusza i zawiązanie mu na ręce bandaża/opatrunku.
(...)
Możliwości lecznicze sanitariuszy, czyli ilość możliwych uleczeń i dostępnych dla sanitariusza opatrunków uzależniona jest od organizatorów i scenariusza.


Dokładam też ograniczenia mocy broni.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:13
przez sobczaq
Nie no, luz.
Może warto stworzyć 2 -3 rodzaje zasad i po prostu pisać "scenariusz wg. zasad v. 2".
Ps. taka myśl - np stworzyć zasady dla różnych przedziałów historycznych - `39 - 41`, 42` - 43`, `44 - `45 i/lub teatrów działań (Europa, Pacyfik, Barbarossa, forsowanie Renu itp) - różniły by się np. proporcjami ilości broni automatycznej, zalecanym kamuflażem dla strony itd.

Edit Owca: - Zmieniłem i wstydzę się....

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:24
przez heavenly
Owca - jest ok. Dopisałbym jednak że nie obowiązują klasyczne respy (w celu niezaburzania klimatu rozgrywki), a tylko i wyłącznie medycy. Tak dla pewności;-) Natomiast fakt limitowania opcji leczniczych dla medyka można pozostawić orgowi imprezy.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:36
przez Mider
Po trafieniu w replikę replika jest uszkodzona. Zawsze tak było.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:39
przez Konrad ''Owca''
heavenly napisał(a):Owca - jest ok. Dopisałbym jednak że nie obowiązują klasyczne respy (w celu niezaburzania klimatu rozgrywki), a tylko i wyłącznie medycy. Tak dla pewności;-)

Ale to już jest:
Trupy przemieszczają się do swoich SZTABÓW na ogólnie przyjętych zasadach.
Powrót do świata żywych uzależniony jest od scenariusza.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:42
przez heavenly
Mider - ale jak nie ma respa, to strzał w replikę eliminuje zawodnika z zabawy, bo nie powołamy technicznego który będzie latał i "naprawiał" trafioną broń. Patrząc realistycznie - w prawdziwym życiu to się zdarza i niestety giniesz bo nie masz się jak ostrzeliwać. Z drugiej strony - my się bawimy. Więc możemy zrezygnować z "uszkadzania" repliki, albo wprowadzić zasadę czajenia się za drzewem i pozyskania jej od trupa... BO innego wyjścia nie widzę.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:44
przez Konrad ''Owca''
Mider napisał(a):Po trafieniu w replikę replika jest uszkodzona. Zawsze tak było.

A tu nie - karabin trafiony pociskiem odskakuje i rani użytkownika w rękę. :)))

Dadaję jeszcze:
Jeśli ranny nie zostanie opatrzony przez medyka przed upływem 5 minut, umiera i schodzi do Sztabu.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:45
przez heavenly
Konrad ''Owca'' napisał(a):
heavenly napisał(a):Owca - jest ok. Dopisałbym jednak że nie obowiązują klasyczne respy (w celu niezaburzania klimatu rozgrywki), a tylko i wyłącznie medycy. Tak dla pewności;-)

Ale to już jest:
Trupy przemieszczają się do swoich SZTABÓW na ogólnie przyjętych zasadach.
Powrót do świata żywych uzależniony jest od scenariusza.


No nie tak do końca - Trup w mojej propozycji to trup i koniec - może sobie iść gdzie chce. Najlepiej na parking. Ewentualnie faktycznie do sztabu i tam czekać na zakończenie rozgrywki. Jak ludzie mają respy i nielimitowane kulki to walą na oślep, nie liczą się z możliwością zakończenia gry z powodu "śmierci". Nie mając tego - bardziej uważają i gra jest smaczniejsza.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:51
przez Konrad ''Owca''
heavenly napisał(a):No nie tak do końca - Trup w mojej propozycji to trup i koniec - może sobie iść gdzie chce. Najlepiej na parking. Ewentualnie faktycznie do sztabu i tam czekać na zakończenie rozgrywki. Jak ludzie mają respy i nielimitowane kulki to walą na oślep, nie liczą się z możliwością zakończenia gry z powodu "śmierci". Nie mając tego - bardziej uważają i gra jest smaczniejsza.

Hellou!
To jest regulamin STRZELANEK historycznych a nie MILSIMÓW historycznych.
Sztab decyduje o respach na podstawie założeń scenariusza.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:54
przez Vlad
Panowie zasady powinny być proste i zrozumiale to że coś jest strzelanką historyczną nie musi mieć zaraz tony zasad. W klimacie historycznym ważne jest to by nasz a broń spełniała podobne warunki jak broń z epoki. Kolejna rzecz to sprawa łączności. To czy jest medyk czy go nie ma jest w gestii organizatora imprezy .
Organizator to powinien dostosować do założeń scenariusza i taki powinien być zapis. Co innego oznaczenie rannego ale to mogłoby się znaleźć i w zasadach ogólnych strzelanek.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:58
przez heavenly
Konrad ''Owca'' napisał(a):Hellou!
To jest regulamin STRZELANEK historycznych a nie MILSIMÓW historycznych.
Sztab decyduje o respach na podstawie założeń scenariusza.


Ale ja o tym mówię właśnie - o strzelankach historycznych, a nie milsimach. Respa nie ma i koniec. Jest sporo "leczeń" na miejscu, ale zmartwychwstanie jest niemożliwe. Opcjonalnie wyjątek przy dużych scenariuszach, kiedy oddział zbyt szybko zginie - możliwość ożywienia trupów z danej drużyny, pod warunkiem że zginęło np. 80% oddziału. TO zresztą jest to ustalenia przez bardziej doświadczonych ode mnie.

Ja chciałbym tylko aby klimat podczas rozgrywki zbliżony był do prawdziwej walki. A w takiej sytuacji naprawdę nie pasują mi trupki łażące do respa i wracające stamtąd. Do tego nie wiedzą gdzie wrócić, respy są przesuwane podczas rozgrywki, itd, itp. Dzięki temu co proponuję jest wyższy realizm, większy stopień trudności. To z kolei pociąga za sobą koniecznosć działań taktycznych a nie prostego napierdalania ile wlezie. Brak respów i medycy doskonale wpisują się w zaproponowane ograniczenia ilości amunicji - razem tworzy to coś fajnego. Orgowie poszczególnych scenariuszy decydują o ilości opatrunków na rannego. Zbyt dużo też ich być nie może - bo przy ograniczeniu ilości amunicji - mogłoby się okazać że wszyscy są nieśmiertelni;-)

Czy teraz moje stanowisko jest jasne całkowicie? Ja tylko proponuję i uważam że moja propozycja ma ręce i nogi.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 21:06
przez Konrad ''Owca''
Ale to już założenie scenariusza realizowane przez Sztab. Zauważ, że po zranienu sanitariusza nie ma kto leczyć innych rannych, chyba że akurat w pobliżu jest inny oddział z żywywm sanitariuszem.
Zobacz jakie to daje pole do popisu dla snajperów - wystarczy wyeliminować medyka i można wybić cały oddział.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 21:13
przez heavenly
Konrad ''Owca'' napisał(a):Ale to już założenie scenariusza realizowane przez Sztab. Zauważ, że po zranienu sanitariusza nie ma kto leczyć innych rannych, chyba że akurat w pobliżu jest inny oddział z żywywm sanitariuszem.
Zobacz jakie to daje pole do popisu dla snajperów - wystarczy wyeliminować medyka i można wybić cały oddział.


Oczywiście - to się nazywa taktyka;-) Dlatego sanitariusza trzymamy z tyłu, chroni go inny żołnierz, itd. Trzeba kombinować a nie ryczeć "hurrrrrraaaaaaa" i zasuwac do przodu plując ogniem z luf;-)

Na wypadek takiego wybicia oddziału zaproponowałem respa ze sztabu przy określonym procencie strat. Oczywiście ostateczna decyzja należy do orga scenariusza.

Zawsze też można ustalić że oddział ma np. dwóch sanitariuszy, lub limitować ich liczbę liczebnością oddziału.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 21:20
przez Konrad ''Owca''
Ale takich zawiłości nie będziemy umieszczać w regulaminie.
Regulamin ma stanowić bazę na podstawie której tworzy się imprezy. Taki zbiór zasad podstawowych. Łatwy do adaptacji, tak żeby mógł być stały dla różnych imprez. A dopiero rozwiązania scenariuszowo-taktyczne ustala organizator.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 21:23
przez Vlad
Heavenly nie komplikuj życia j tylko jedź na milsima tam to wszystko zobaczysz.

O tym czy będzie tak czy inaczej decyduje org imprezy jako Pan Wszechmogący. Czy będą respy, czy je przesunie, ilu dopuści medyków etc. Jak mu wyjdzie z tego kwas, zjedziesz go, lub nie przyjedziesz na jego imprezę. Proste ?

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 21:27
przez heavenly
Dobra, nie będę dalej komplikował. Nie mówię o umieszczeniu w regulaminie szczegółowych zapisów. Ja opisuję pewne sytuacje aby oddać to co mam na mysli jak najwierniej. Do zapisania to widzę coś takiego:

Podczas gry rannego leczy medyk na miejscu trafienia, dopuszczalne jest "odciągnięcie" rannego przez medyka, lub innego żołnierza z linii ostrzału.
Leczenie trwa tyle, ile zawiązanie białej opaski na ręce rannego.
Ilość leczeń, medyków i opatrunków dla nich zależna jest od ustaleń organizatora.
Ranny sygnalizuje fakt trafienia za pomocą czerwonej szmaty i woła medyka głośno krzycząc "MEDYK!"
Medyk musi wykonać leczenie w czasie nie dłuższym niż czas określony przez organizatora.
Jeśli leczenie nie nastąpi przed upływem ustalonego czasu - ranny wykrwawia się i schodzi do Sztabu jako trup.
Trup może powrócić do gry, tylko z resztą swojego oddziału, jeżeli oddział straci do określonego momentu gry, określony procent stanu osobowego. Określeń dokonuje organizator przed imprezą.


Może być? Myślę że to dokładnie wyjaśnia zawiłości i skomplikowane nie jest.

Edit dla Vlad:
Być może kiedyś wybiorę się na milsima - możesz już się bać;-) Poza tym spoko, ja tylko staram się nieść pomoc;-)

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 30 lis 2009, o 21:29
przez Mider
Zwłaszcza, że nic nie stoi na przeszkodzie w zorganizowaniu imprezy historycznej na zasadach CCS z uwzględnieniem braku balistyki :)

Medykowi dać bandaż. Nie będzie marudzenia ile czasu bandażował.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 7 gru 2009, o 18:12
przez Konrad ''Owca''
Czy ktoś ma jeszcze jakieś uwagi dotyczące ogólnego regulaminu strzelanek historycznych?

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 7 gru 2009, o 19:10
przez Vlad
Tak zmień punkt dotyczący pm z przedziału 350-400 na max 400 zawsze mogą być słabsze pm y.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 7 gru 2009, o 19:17
przez Konrad ''Owca''
Mówisz i masz:

poniżej 400 fps dla replik broni krótkiej (pistolety, PMy) - PM możliwość strzelania seriami

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 7 gru 2009, o 19:42
przez Vlad
No i podoba się [emot] Przeedytuj tekst tak by był dobrze widoczny (pogrubienia etc). Wielu ma trudności z czytaniem Wiesz wszak o tym.

Re: Regulamin i zasady strzelanek historycznych

PostNapisane: 7 gru 2009, o 19:46
przez Konrad ''Owca''
Może jeszcze ktoś zgłosi jakieś uwagi.