Klasa postaci w Airsofcie
Klasa postaci w Airsofcie zależy głównie od wyposażenia i osobowości maniaka. Wyróżniamy kilka głównych klas, które mogą dzielić się na podgrupy:
1. Szturmowiec - szturmowcy idą przodem, strzelają do wszystkiego co się rusza, niechętnie czekają na wsparcie lub ustalony moment ataku. Na ogół posiadają repliki surowe 400-500 fps, bez zbędnych bajerów mogących zepsuć się w czasie natarcia zahaczając o kulkę.
2. Dowódca - głowa pełna błyskotliwych pomysłów. Na ogół ujawnia się na strzelankach samoczynnie, wymyśla manewry, podejścia i taktyki, które na koniec i tak nie wychodzą. Często wraca na respa jako jeden z pierwszych i obmyśla przyczyny niepowodzenia w natarciu.
3. Poddowódca - ucisza wszystkich, gdy dowódca coś mówi.
4. Snajper - ma swoje ścieżki i rzadko trzyma się planu. Albo leży na najlepszym spocie na terenie, albo ucieka przed wrogiem. Na ogół wpada na schowanego szturmowca i musi wracać do trupiarni. Im większa luneta i bardziej puszyste wdzianko, tym większy pro.
5. Zwiadowca - lubi wypuszczać się daleko w przód, by wracając z czerwoną szmatą zasygnalizować innym obecność przeciwnika. Czasem uda się go uratować...
6. Ninja - kluczy po obrzeżach terenu rozgrywki. Potrafi czołgać się przez całą walkę tylko po to, żeby znaleźć się na tyłach wroga i komuś strzelić po plecach. Często się zdarza, że wroga już dawno tam nie ma...
7. Medyk - z reguły robi to co wszyscy w drużynie, ale jak ktoś zostanie ranny, to okazuje się, że medyk już wcześniej oberwał.
8. Saper - funkcja-pretekst, kiedy nie ma kto pobiec po bombę. Ewentualnie służy do stawania na niedziałające potykacze.
9. Wsparcie - 550 fps i mega-rof, nie ważne w jakiej replice. Na ogół idzie zaraz za szturmowcami i kosi krzaki w miejscach z których padają strzały. Z regyły wyczerpuje mu się bateria lub kulki i musi zejść do trupiarni.
10. Strzelec wyborowy - replika dopieszczona na maxa, lunety, bipody latarki, tuningi oraz pół metra tłumika z metrową lufą w środku. Na respie ciągle reguluje "hopap" żeby trafiać w punkt po drugiej stronie "tego co jest w pobliżu". Jego główne zajęcie to patrzenie jak szturmowcy padają w natarciu... czasem wystrzeli jakąś kulkę, byle nie za często.
11. Mięso armatnie - nowy gracz, który jest na swojej drugiej strzelance. Ubrany w brązowy sweter i stare dżinsy. Ma chińską replikę za 400 złotych i najwięcej fragów w całej drużynie. Na ogół ginie ostatni, bo nie wie co ma robić i przez to wróg nie może go znaleźć.
By: VIAMORTIS
Źródło: http://forum.wmasg.pl/index.php?/topic/ ... try1394130
A kim ty jesteś, byłeś, będziesz?
Można łączyć postaci w multiklasy i dopisywać własne.
p.s. Nie każdy ma WMASG, więc wklejam treść. Enjoy!