Jagged Alliance 2 : v 1.13

W co grasz gdy nie grasz na nerwach?

Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez WichuR » 2 lis 2009, o 12:25

Od razu zaznaczam, że wiem, ze gra jest stara i już ograna. Aczkolwiek dla mnie, to perła gatunku Turn-Based Tactical (czy tam Strategy ;)) Jednak nie każdy wie, ze w ostatnich latach, grupa zapaleńców całkowicie od nowa przepisała silnik gry, oznacza to, że gra wygląda 1:1 jak wyglądała, przy czym pozbyto się wielu bugów, oraz umożliwiono jej modyfikację i rozbudowę w sposób nieograniczony.

Twórcy nazwali swoje dzieło 'ver. 1.13'. Wyróżnia się dwiema podstawowymi cechami - cała konfiguracja gry została przeniesiona do pliku tekstowego, gdzie każdy (jest edytorek) może sobie swobodnie ustalić większość znaczących parametrów gry. Bardzo wzrósł poziom trudności, ale nie poprzez celniejsze strzelanie wroga, a poprzez rozbudowanie AI i zachowań taktycznych przeciwnika (flankowanie, używanie dachów, taktyki snajperskie, używanie spotterów, mordercza skuteczność z granatami i w walce wręcz, no i ukochany - suppression fire).

Pozostałe cechy:
- możliwość wydawania poleceń samoobronie, w czasie walki w sektorze, możliwość atakowania / obrony sektora razem z samoobroną z sąsiednich sektorów, samoobrona może patrolować mapę i zwalczać przeciwnika, można szkolić weteranów (kosztuje dużo więcej)
- przebudowany i udoskonalony system inwentarza (plecaki duże, do zrzucania w momencie walki), różny układ kieszeni w kamizelkach taktycznych, graty na MOLLE, dziesiątki różnych maskowań i krojów, dodane skróty klawiszowe do masowych operacji (przeładowanie broni, uzupełnienie zapasów, rozładowanie zdobycznej broni, szybka sprzedaż gratów - Sell To Locals)
- większe i lepiej wyszkolone, wrogie oddziały (zależnie od poziomu), sprzęt rzucany przez wroga = sprzęt używany przez wroga (nie oznacza, to, że posiadając MOSIN'a z lunetą, już po drugiej walce, gra jest łatwa - o nie, po strzale trzeba go ręcznie przeładować, ale ze spotterem wali heady na pół mapy, to co ludki rzucają, umożliwia ledwie poradzenie sobie na poziomie Insane, w przypadku szturmu 12 - żołnierzy, na 3 najemników, nie ma opcji, by bez dobrego rozwiązania taktycznego, sobie poradzić)
- rozdzielczość do 1024x768
- przeogromny wybór broni i wyposażenia dostępnego w grze (dla przykładu snajperka Cheytac, RPG7, MINIMI, P90, L96, lasery, kolimatory, rączki taktyczne, tłumiki, wieloraka amunicja, granaty, systemy zawieszenia taktycznego), a nie chodzi tylko o skorupki z różnymi nazwami, każda rzecz coś daje i do czegoś służy - np. amunicja tracer zwiększa skuteczność długich serii,
- efekty pogodowe wpływające na widoczność,
- dziesiątki drobnych zmian i usuniętych bugów,
- nowy edytor map,
- wejście do sektora w nocy jest nadal niezłym rozwiązaniem, przy czym przeciwnik ma i stosuje NVG w kilku generacjach :)
- na Insane było mnie stać na zrobienie swojego najemnika i wykupienie na dwa tygodnie Steroida ;) Kończę zdobywać Drassen i nie jest łatwo,

Co nadchodzi:
- chyba najważniejsze - tryb Multi Player, w chwili obecnej dostępny jako wczesna beta, jeszcze go nie testowałem, ale jak uda mi się uruchomić, to może ktoś chciałby zagrać?

Moje wrażenia są takie, że poziom gry wzrósł znacząco i nie wystarczy wejść na dach by wyczyścić każdy atak przeciwnika. Gram już sobie dłuższą chwilę i jestem ciągle mile zaskakiwany. Polecam weteranom JA i może ktoś nowy się skusi :)

Dla zainteresowanych:
- Strona Twórców: http://ja2v113.pbworks.com/

Obrazki:
Nowy najemnik gracza (wygląda jak Beckham) i widać jak można na nim rozkładać wyposażenie. Duży plecak można zrzucić w momencie rozpoczęcia walki. Co pozwala nosić np. 150% ciężaru, ale do walki wejść na lekko.
Obrazek

Informacja o broni - tutaj SCAR-L CQC Desert z licznymi dodatkami, na krcie statystyk widać jak wpływają one na parametry broni - strzelanie w ruchu, strzelanie do celu ruchomego, strzelanie z dwójnogu,
Obrazek

Podgląd pola ostrzału
Obrazek

Jeden z wariantów podglądu przeciwnika - bazuje na tym co widzą najemnicy,
Obrazek

Graty u Bobby Ray'a
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autko do wożenia gratów
Obrazek
Wszystkiego po trochu...
Avatar użytkownika
WichuR
 
Posty: 480
Dołączył(a): 7 wrz 2009, o 22:19
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: ASGeG Warszawa (Suspended)
Na starym Warriorze od: 2006

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez el » 2 lis 2009, o 12:48

Pogrywałem trochę, jest dużo przyjemniej niż w podstawce, ale dużo trudniej. Istny pożeracz czasu i mnóstwo tzw. gun porn.
--
SPOILER
--
A na kontrataku na Drassen spędziłem z tydzień, tura po turze...
--
/SPOILER
--
Avatar użytkownika
el
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 paź 2009, o 23:25
Lokalizacja: Warszawa
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez Moses » 2 lis 2009, o 13:12

|No to czekają kolejne nieprzespane noce.
Dziękuję Wichur

Aha, nie ma problemu z kompatybilnością z polską wersją?
Fighting since 2004
"O wiele lepiej pakować się w kłopoty z siedmioma prawdziwymi facetami niż z setką popierdoleńców" - Charles A. Beckwith; twórca 1st SFOD-D
www.alphadetachment.wordpress.com
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 582
Dołączył(a): 26 paź 2009, o 08:52
Lokalizacja: Camp Falenica
White Cross: Alpha Detachment
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez WichuR » 2 lis 2009, o 13:19

@el
To co widać na ostatniej mapce, to chyba gość grał ponad miesiąc (jeśli na Insane :))

@Moses
Hmm... Nigdy PL wersji nie testowałem, ale w downloads są też pakiety Multilanguage, więc tą czy inną drogą się da :) W każdym razie rób sobie kopie zapasowe.
Wszystkiego po trochu...
Avatar użytkownika
WichuR
 
Posty: 480
Dołączył(a): 7 wrz 2009, o 22:19
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: ASGeG Warszawa (Suspended)
Na starym Warriorze od: 2006

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez el » 2 lis 2009, o 13:23

Ja grałem na wersji polskiej z CD-Action, nic się nie cięło, chyba tylko krzaczki zamiast pliterek było, ale nie dam sobie ręki obciąć.
No i grałem na jakiejś średniej trudności i już był hardcore - moździerze, snajperzy i przewaga liczebna 10:1...
Avatar użytkownika
el
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 paź 2009, o 23:25
Lokalizacja: Warszawa
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez Moses » 2 lis 2009, o 13:27

Dzieki,
Wielojęzykowe to są skórki interfejsu, jestem też ciekaw czy będzie to działało z JA2 Wildfire - zobaczę wieczorem
Fighting since 2004
"O wiele lepiej pakować się w kłopoty z siedmioma prawdziwymi facetami niż z setką popierdoleńców" - Charles A. Beckwith; twórca 1st SFOD-D
www.alphadetachment.wordpress.com
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 582
Dołączył(a): 26 paź 2009, o 08:52
Lokalizacja: Camp Falenica
White Cross: Alpha Detachment
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez WichuR » 2 lis 2009, o 13:32

A co chcesz mieć spolszczone, jak nie interfejs? :D Do WF też są pakiety. Powodzenia!
Wszystkiego po trochu...
Avatar użytkownika
WichuR
 
Posty: 480
Dołączył(a): 7 wrz 2009, o 22:19
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: ASGeG Warszawa (Suspended)
Na starym Warriorze od: 2006

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez moron » 2 lis 2009, o 13:35

przeszedlem JA2 jak i dodatek :) gierka fajna ale racja ze byla prosta... 2-3 dobrymi najemnikami z dobra bronia mozna bylo przejsc cala gre - reszta przydatna tylko jako tragarze, bo trafic cos nimi zakrawalo na cud...

jak bede miec chwilke to zainstaluje
na multi tez sie pisze :)
Avatar użytkownika
moron
 
Posty: 752
Dołączył(a): 26 paź 2009, o 17:06
Lokalizacja: Qrde
Na starym Warriorze od: 0

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez Moses » 2 lis 2009, o 13:57

JA2 nie ma trybu multi :(

wichur napisał(a):A co chcesz mieć spolszczone, jak nie interfejs? :D Do WF też są pakiety. Powodzenia!


Skórki w sensie wygląd, a dokładnie nadanie kamuflażu
Obrazek
Fighting since 2004
"O wiele lepiej pakować się w kłopoty z siedmioma prawdziwymi facetami niż z setką popierdoleńców" - Charles A. Beckwith; twórca 1st SFOD-D
www.alphadetachment.wordpress.com
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 582
Dołączył(a): 26 paź 2009, o 08:52
Lokalizacja: Camp Falenica
White Cross: Alpha Detachment
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez WichuR » 2 lis 2009, o 14:06

Ła no faktycznie :/ Może poszukać po polskich stronach? O ile wiem resursy też są spolszczone, wiec pewnie wystarczy podmienić jakieś pliki.

Co do MP, to jego role pełni to: http://ja2v113.pbworks.com/Multiplayer, a JA 1: Deadly games miało MP, caaaaałkiem fajne :D

EDIT:
Smacznego: http://jagged-alliance.pl/download72/ :)
Wszystkiego po trochu...
Avatar użytkownika
WichuR
 
Posty: 480
Dołączył(a): 7 wrz 2009, o 22:19
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: ASGeG Warszawa (Suspended)
Na starym Warriorze od: 2006

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez Moses » 2 lis 2009, o 16:19

Odpaliłem na Wildfire'rze i działa, fonty się wysypały oczywiście, ale działa. Fajne wyposażenie, kamizelki kabury plecaki szmery bajery. Tylko mam zgryz, nie mogę utworzyc swojego najemnika, bo mi kodu od Wildfirea nie przyjmuje. Jaki był kod do IMP w JA2, bo gdzieś mi wcieło płytę i nie mam jak sprawdzić :(

Aha co do używania modu w Wildfire, niestety po szerszym zapoznaniu się okazuję się że nie korzysta ze wszystkich udogodnień tej wersji. Mapy są nowe, ale na przykład nadal można miec w oddziale tylko 8miu członków, dodatkowo, posypały się troszkę opisy niektórych najemników (niektóre opisy najemników należą do innych, lub zaminione są twarze). Dodatkowo gra zaliczyła mi crasha przy szybkim sejwie :(.

Miłym akcentem jest posiadanie przez Gontarskiego na starcie VISa :)
Fighting since 2004
"O wiele lepiej pakować się w kłopoty z siedmioma prawdziwymi facetami niż z setką popierdoleńców" - Charles A. Beckwith; twórca 1st SFOD-D
www.alphadetachment.wordpress.com
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 582
Dołączył(a): 26 paź 2009, o 08:52
Lokalizacja: Camp Falenica
White Cross: Alpha Detachment
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez el » 2 lis 2009, o 17:43

Moses napisał(a):Odpaliłem na Wildfire'rze i działa, fonty się wysypały oczywiście, ale działa. Fajne wyposażenie, kamizelki kabury plecaki szmery bajery. Tylko mam zgryz, nie mogę utworzyc swojego najemnika, bo mi kodu od Wildfirea nie przyjmuje. Jaki był kod do IMP w JA2, bo gdzieś mi wcieło płytę i nie mam jak sprawdzić :(

XEP624
Przychodzi w mailu od IMP.
Avatar użytkownika
el
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 paź 2009, o 23:25
Lokalizacja: Warszawa
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez Moses » 2 lis 2009, o 18:26

To ja wiem tylko że nie przyjmowało kodu z Wildfire który jest inny, ale dzieki poradziłem sobie.
I tutaj informacja dla posiadaczy Wildfirea, aby wszystko działało z tą grą należy ściągnąc[url=http://jagged-alliance.pl/download76/}TĄ[/url] paczkę, Przestanie się wtedy wysypywać przy sejwach, oraz będzie można się dostać do IMP. Reszta rzeczy o których pisałem wcześniej niestety dalej występuje.
Fighting since 2004
"O wiele lepiej pakować się w kłopoty z siedmioma prawdziwymi facetami niż z setką popierdoleńców" - Charles A. Beckwith; twórca 1st SFOD-D
www.alphadetachment.wordpress.com
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 582
Dołączył(a): 26 paź 2009, o 08:52
Lokalizacja: Camp Falenica
White Cross: Alpha Detachment
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez Jey » 14 lis 2009, o 21:32

Ilu z was ma swoich stalych ludzi w oddziale i kogo zazwyczaj? ja Gryzlegoi Spider.
Co do wersji polecam zdobyc samego wildfajera, jest to rozbudowana wersja podstawki.
hm A grał ktoś w 'ufo: terror from the deep'? taka gierka z 93 chyba.
Avatar użytkownika
Jey
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 21:12
Lokalizacja: Nowe Miasto n/P
Na starym Warriorze od: 0

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez moron » 14 lis 2009, o 21:36

ufo wymiata :D
ja zaraz siadam do nowego JA2 :)
Avatar użytkownika
moron
 
Posty: 752
Dołączył(a): 26 paź 2009, o 17:06
Lokalizacja: Qrde
Na starym Warriorze od: 0

Re: Jagged Alliance 2 : v 1.13

Postprzez Moses » 14 lis 2009, o 21:48

Jey napisał(a):Ilu z was ma swoich stalych ludzi w oddziale i kogo zazwyczaj?


Bull, Grizzly, Steroid, Ice, Raven,
Fighting since 2004
"O wiele lepiej pakować się w kłopoty z siedmioma prawdziwymi facetami niż z setką popierdoleńców" - Charles A. Beckwith; twórca 1st SFOD-D
www.alphadetachment.wordpress.com
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 582
Dołączył(a): 26 paź 2009, o 08:52
Lokalizacja: Camp Falenica
White Cross: Alpha Detachment
Na starym Warriorze od: 2005


Powrót do Gry komputerowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości