Strona 1 z 1

MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 4 lis 2009, o 14:16
przez sobczaq
Konkretne pytania dotyczące zasad, mechaniki gry, możliwości użycia różnych środków technicznych i równie konkretne odpowiedzi na nie.

Re: MilSim Młot Thora II - informacje.

PostNapisane: 11 lis 2009, o 23:23
przez Mider
Informacja zamieszczona zostaje tak długo przed imprezą, abyście mogli się należycie przygotować:

- Miny odciągowe i odpalane automatycznie lub zdalnie mogą być tylko pirotechniczne - gracz dostaje obrażenia w momencie trafienia odłamkiem (grochem) tego typu miny.

- Wszelkie piszczyki, alarmy itp. mogą zostać użyte tylko jako sygnalizatory i nie powodują jakichkolwiek obrażeń.


Co jest ważniejsze piro czy groch. Pytam w kontekście Claymora, który nie strzela a kulkami rzuca.

Przeniosłem, bo do zadawania pytań są odpowiednie wątki :p - sobczaq

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 11 lis 2009, o 23:43
przez sobczaq
Tzn. w jakim sensie "co jest ważniejsze"?
Ja to pytanie rozumiem w ten sposób, że chodzi Ci o to czy jeśli mina z granatem grochowym wybuchnie np. 1 metr od Ciebie, a nie dostaniesz grochem, to czy i tak jesteś w zasięgu rażenia pułapki i losujesz?
Jeśli o to pytasz - to nie, musisz fizycznie dostać odłamkiem żeby uznać się za rannego i losować kartę.

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 12 lis 2009, o 00:08
przez Swierzy
Jak Bog da, to z kazdym wiekszym oddzialem bedzie szedl moderator wiec o skutecznosc pirotechniki nie musicie sie martwic ;)

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 12 lis 2009, o 00:09
przez Mider
Nie tyle pytam o pirotechnikę ile o miny nie pirotechniczne, które sypią kulkami.
Claymore nie wybucha a sypie i to całkiem daleko. Czy oberwanie kulką z takiej miny będzie zaliczane?

Ale wyjaśnienie odnośnie samego wybuchu też się przyda, bo na MT było ciut inaczej.

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 12 lis 2009, o 00:13
przez Swierzy
Sypniecie kulkami z Claymore'a (ktory wyglada jak claymore) bedzie zaliczane. Natomiast dla podniesienia realizmu sugerowalibysmy zalaczenia jakiegos ladunku piro.
Natomiast rura z dmuchawa srajaca grochem nadal jest rura z dmuchawa srajaca grochem.

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 12 lis 2009, o 00:18
przez Mider
Mówię o minie, która wygląda jak claymore (przynajmniej w przybliżeniu)
Jeśli się da to podłączymy piro, ale nie wiem czy się da.

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 12 lis 2009, o 00:20
przez sobczaq
Wszystko co razi bezpiecznymi odłamkami i jest lepszym lub gorszym, ale jednak modelem czegoś co istnieje w tzw. "rilu" może grać.

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 12 lis 2009, o 01:04
przez Mider
Znaczy wybuchające koperty, repliki bomb rurabombera, wybuchająca sztuczna psia kupa...
W realu ładunki wyglądają dowolnie :P

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 12 lis 2009, o 01:11
przez Swierzy
Bedziemy pamietac o Tobie przy okazji robienia pocztowego milsima

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 18 lis 2009, o 21:21
przez CASE
Swierzy napisał(a):Na prosbe jednej ze stron termin imprezy zostaje przesuniety na 13-14 lutego 2010.
Nabor do obroncow oraz atakujacych trwa.
Podzial mundurowy: DPM + Multicam - obrona. Reszta swiata - atak.


Zniewaga dla DPM, ale co tam :P

Swierzy napisał(a):Oficjalne dane dla mozdzierza 60mm.
Mozdzierz musi skladac sie z trzech elementow: rury, dwojnogu i plyty.
Waga min. calosci: 20kg
Zasieg: 70 - 2500m
Rozmiary: wysokosc - 85cm, srednica wew. 60mm (moze byc ciut dluzszy, nie moze byc krotszy)

Atrapa pocisku:
Waga min. : 1.7kg
Rozmiary: wysokosc - 25cm, srednica 60mm

Nie ma opcji strzelania bezposredniego (jak z bazooki)

Na chwile obecna nie dopuszczamy zadnych pojazdow do gry.


A tera na poważnie. Co zdanie "nie ma opcji strzelania bezpośredniego" oznacza w praktyce? Że moździerz nie ma tak naprawdę niczego miotać, a trafienie/chybienie oblicza się np. za pomocą jakichś tam wzorów, czy że nie można go nosić w ręku i napieprzać jak z RPG - ale moździerz MA strzelać czymś daleko latającym? Pytam, bo nadal mam obawy przed oberwaniem w maskę pociskiem o wadze 1,7 kg, lecącym kilkadziesiąt metrów.

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 18 lis 2009, o 21:23
przez Swierzy
Nie, nie dostaniesz 1.7kg cegla lecaca przez 2.5kg. Nie mamy takich petard ;)

Mozdzierze nie beda niczym strzelac. Na dobra sprawe atrapa moze byc dociazona rura PCV.
Co do zapisu o strzelaniu bezposrednim to chodzi wlasnie o to ze nie mozna z niego strzelac jak z bazooki.
Zasieg minimalny to 70m.

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 18 lis 2009, o 21:27
przez CASE
Granat 300g lecący min. 70m też jest IMO dosyć poważnie niebezpieczny. No ale się już czepiam, pytam, bo może macie jakieś rozwiązanie tego?

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 18 lis 2009, o 21:38
przez sobczaq
Nie będzie latających granatów. Spokojna Twoja :)

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 18 lis 2009, o 21:41
przez Struś
CASE napisał(a):Granat 300g lecący min. 70m też jest IMO dosyć poważnie niebezpieczny. No ale się już czepiam, pytam, bo może macie jakieś rozwiązanie tego?

Moderator w żółtej kamizelce najpierw będzie naśladował odgłos lecącego pocisku, a potem podrzuci sobie nad głowę granat symulujący pocisk moździerzowy :D

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 18 lis 2009, o 21:45
przez CASE
Struś napisał(a):
CASE napisał(a):Granat 300g lecący min. 70m też jest IMO dosyć poważnie niebezpieczny. No ale się już czepiam, pytam, bo może macie jakieś rozwiązanie tego?

Moderator w żółtej kamizelce najpierw będzie naśladował odgłos lecącego pocisku, a potem podrzuci sobie nad głowę granat symulujący pocisk moździerzowy :D


Zgaduję, że na moda zatrudnicie Robala? On ma doświadczenie w występowaniu w roli różnych dziwnych przedmiotów w żółtej kamizelce <emot>

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 19 lis 2009, o 07:08
przez Wokash
Mówisz:
Miał być śmigłowiec... a Robal... no jest - powiedział wyjmując żółtą kamizelkę...

i tak nie przebije Vlada:
ja: Muszę nadać faks
Vlad: JUŻ
j: No szybciej...
Vlad: Moment muszę kamizelkę wygrzebać...

A co do MC z DPM to było na moją prośbę...

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 19 lis 2009, o 11:49
przez Mider
Wokash napisał(a):A co do MC z DPM to było na moją prośbę...

Oż ty łobuzie, chcesz, żeby mi dupsko przymarzło w okolicach Twojego :/

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 19 lis 2009, o 12:38
przez Wokash
I tu mnie masz... ale spoko moje przymarznie w sztabie, a twoje w okopie...

Czy zabierając bolszewików na naszą stronę strasznie bym zniszczył plan... mam wstępnie chętnych do obrony... możemy ich ew jakoś oznakować...

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 19 lis 2009, o 13:02
przez sobczaq
W kwestiach kto po jakiej stronie wystąpi, sugeruję zgłaszać się bezpośrednio do koordynatorów stron:
Świerzy - obrona
sobczaq - atak
Pamiętajcie, że wywiad nie śpi ;)

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 19 lis 2009, o 13:05
przez Swierzy
Wokash napisał(a):
Czy zabierając bolszewików na naszą stronę strasznie bym zniszczył plan... mam wstępnie chętnych do obrony... możemy ich ew jakoś oznakować...


Jak ich ubierzecie w Dje Pje eM albo Multjlikam to prosze bardzo.

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 19 lis 2009, o 15:13
przez Wokash
Kuźwa budionowki źle wyglądają w MC... kompost się zaś kompletnie nie nadaje dla antyimperialistów...

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 20 lis 2009, o 00:58
przez Schwarz
Ale Enfieldy pasują...

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 3 gru 2009, o 12:38
przez mjr. Kupricz
Czy granaty "rozpryskowe", lub hukowe oraz dymne są dopuszczone? Mam na myśli konstrukcje dostępne w sklepach, a nie domowej produkcji.

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 3 gru 2009, o 17:23
przez Swierzy
Dopuszczone sa wszystkie granaty z atestem (sprzedawane w sklepach) plus granaty Rodriguezowe. Inne samoroboki sa zakazane.

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 3 gru 2009, o 17:33
przez Mider
Czy istnieje możliwość przekazania granatu do "certyfikacji"?
Jak wygląda dopuszczenie min i innych ładunków przeciwpiechotnych?

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 3 gru 2009, o 17:39
przez Swierzy
Wszystkie takie bajery musza uzyskac akceptacje organizatorow. Jak ktos chce przytargac samorobke, niech dostarczy 2-3 sztuki do testow.

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 10 gru 2009, o 22:41
przez Beltus
Chciałbym prosic o akceptację, "certyfikację" granatów mojej produkcji. Dostały akceptację na Waissenbergu 3. Są produkowane na bazie K 204 i w 99% z materiałów organicznych a więc się rozkładają w warunkach naturalnych do zera może z wyjątkiem zawleczek które i tak zawsze proszę o zachowywanie. Dają często oczekiwany efekt (czasami głównie psychologiczny) z zachowaniem warunków bezpieczeństwa. Jestem w stanie dostarczyc niedużą partię do celów testowych.

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 10 gru 2009, o 22:51
przez sobczaq
Jasne; zgodnie z powyższym prosimy o dostarczenie 2 -3 egzemplarzy celem przetestowania.
Jeśli były już używane to nie będzie problemu, ale i tak musimy komisyjnie spisać protokół :)

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 10 gru 2009, o 23:26
przez Mider
Jeden zdetonują dwa włożą do plecaka :D

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 10 gru 2009, o 23:41
przez Beltus
Mider napisał(a):Jeden zdetonują dwa włożą do plecaka :D

I dobrze. Jeszcze na PW będą pytac o instrukcję jak się je robi. :)

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 10 gru 2009, o 23:43
przez Swierzy
Nie spamowac bo dam po lapkach.
Jak napisal moj spamujacy kolega = 2-3 sztuki do testow organoleptycznych na Sobczaqu. Uderz do ktoregos z nas na PW to uzgodnimy warunki przekazania :)

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 10 gru 2009, o 23:59
przez Beltus
Spoko luzik, teraz wyjeżdżam ale jak wrócę to się odezwę i przyprowadzę kilka szt. do Paradoxu :)

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 13 gru 2009, o 20:16
przez wiewiur
Potwierdzam biodegradujące się odłamki granatów BELTUSA. Byłem na bunkrach dwa tygodnie po W3 i groch się już ukorzenił :D .

A co do tego co napisał CASE o zniewadze dla DPM przez wspólne działanie z MULTI to ...... no cóż rozumiem to stanowisko ........ często widać co poniektóre DPMy w trupiarni :P, a MULTICAMy walczą do końca ;).

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 15 gru 2009, o 00:42
przez Mider
Czy będzie możliwość wjazdu samochodami przed imprezą w celu dostarczenia materiałów do budowy bazy?

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 15 gru 2009, o 00:52
przez Swierzy
Raczej nie. Jest mozliwosc zaparkowania jakies 100-150m od obiektu i doniesienie gratow na garbach.

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 15 gru 2009, o 01:37
przez Mider
OK

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 24 sty 2010, o 19:47
przez Swierzy
Odpowiedz na pytanie za 1000pkt : Nie bedziemy rzucac plonaca magnezja po lesie! [facepalm]
Mozemy ja natomiast polozyc tam gdzie ma rzekomo wyladowac.

Dopowiedzcie sobie sami jakie bylo pytanie :D

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 25 sty 2010, o 09:50
przez Wokash
Ok, a pociski z białym fosforem? [emot]
Jak mil to mil... co z tego że sim...

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 25 sty 2010, o 11:52
przez Swierzy
Nie bedziemy rzucac zadna plonaca, zapalajaca ani zraca substancja :)

Re: MilSim Młot Thora II - pytania i odpowiedzi.

PostNapisane: 25 sty 2010, o 12:01
przez Wokash
Czyli jedyne co dopuszczacie to polewanie ciekłym azotem... ok dobre i to [emot]