Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Moderatorzy: Tato, Python

Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Goorock » 29 paź 2012, o 11:20

Wieża była drugim milsimem po korekcie zasad dot. oznaczania ran/trupów. Minęło od korekty ponad 2 miesiące a na forum są do ściągnięcia stare zasady, sprzeczne z nowymi. Wg starych należy zaznaczać rany czerwoną szmatą a wg nowych zaznacza się tylko trupa i to pomarańczową kamizelką.
Na Wieży to wywołało nieporozumienia i m.in. ratowanie trupów. Proszę o usunięcie nieobowiązujących zasad i zamieszczenie znowelizowanej wersji.
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Wokash » 29 paź 2012, o 11:25

Khm... dobra.
Sytuacja wygląda następująco.
Zasady w myśl powszechnie powtarzanej opinii, że CCS się cały czas się zmienia i nie można dogonić za kolejnymi numerkami... od 2 lat jest nie zmieniany.
To nie znaczy, że realia się nie zmieniają. Wszędzie, gdzie jest używany CCS (a przynajmniej tam gdzie mam informacje) doszło do pewnej niepisanej zmiany w zasadach. Polega ona na tym, że nie oznacza się rannych, a jedynie zabitych offgame... powtarzane było to od tak dawna, że stało się obowiązującym zwyczajem... teraz okazało się, że nie starcza... będę jednak musiał znaleźć chwilę i wpisać to w zasady, żeby nie było zgrzytów...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Goorock » 29 paź 2012, o 11:37

Dzięki, to posłuży i nowym, którzy po przeczytaniu zasad mają przekonanie, że trzeba oznaczać rany i starym którzy wiedzieli, ale zapomnieli że nie trzeba a tylko kamizelkę zakładać na trupa.
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Wokash » 29 paź 2012, o 11:45

Dobra wpiszę oddzielny temat na przyszłość i go dokleję czy coś...
Prawda taka, że brakuje mi kogoś kto by mnie szturchał żeby zrobić nową edycję... obiecaną z rok temu... :roll:
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Goorock » 29 paź 2012, o 11:58

Z rok temu? Myślę, że nawet ponad dwa lata temu. Na szkoleniu Grey'a De Opresso Liber w czerwcu 2010 zaprezentowaliście zmiany w zasadach. Mówiono, że jeszcze ciut i opublikujecie zasady CCS5. Szczegółnie sobie mile wspominam o granatach dźwiękowych.
Avatar użytkownika
Goorock
 
Posty: 6146
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 18:44
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Czarny Kot
Na starym Warriorze od: 2008

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Wokash » 29 paź 2012, o 13:24

Mówisz o dwóch kwestiach... zmiany są faktycznie planowane od dawna...
Z rok temu miała wejść edycja uaktualniona bez dużych zmian... czeka na lepsze czasy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Jabi » 29 paź 2012, o 16:59

<szturcha Wokasha>
Jabi
 
Posty: 61
Dołączył(a): 12 lis 2009, o 00:08
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: RLC
Na starym Warriorze od: 0

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Wokash » 29 paź 2012, o 17:03

Czego? Że tak kulturalnie zapytam...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Jabi » 29 paź 2012, o 20:24

Wokash napisał(a):Dobra wpiszę oddzielny temat na przyszłość i go dokleję czy coś...
Prawda taka, że brakuje mi kogoś kto by mnie szturchał żeby zrobić nową edycję... obiecaną z rok temu... :roll:

<Szturcha Wokasha>
Jabi
 
Posty: 61
Dołączył(a): 12 lis 2009, o 00:08
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: RLC
Na starym Warriorze od: 0

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Chaota » 29 paź 2012, o 20:25

<Szturcha Wokasha>
Post zatwierdzony przez Europejską Komisję do Zatwierdzania Postów - podwydział Wojskowości i Ogrodnictwa
Chaota
 
Posty: 560
Dołączył(a): 7 gru 2009, o 11:49
Lokalizacja: W-wa Raszyn
Na starym Warriorze od: 0

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Beltus » 29 paź 2012, o 20:59

Skoro już powstał taki fajny wątek to ja również chciałem coś wtrącić.

Obserwując będąc czynnym uczestnikiem wielu symulacji wg zasad CCS zauważyłem że nagminnym problemem jest wielokrotne bandażowanie się i działanie jako pełnosprawny operator.
W moim mniemaniu niewiele ma to wspólnego z realizmem.
Wystarczyłby jeden mały zapis w zasadach aby to zniwelować:

- Karta wykorzystana nie wraca do talii.

Na Taktycznych Ćwiczeniach sprawdzających w ramach 1KPU z powodzeniem to stosowaliśmy.

To jest tylko moja nieśmiała propozycja.

<Szturcha Wokasha>
Avatar użytkownika
Beltus
 
Posty: 901
Dołączył(a): 29 paź 2009, o 20:32
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
White Cross: 1er RPIM'a
Na starym Warriorze od: 2006

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Vlad » 29 paź 2012, o 22:38

Widać, że musimy się za to zabrać i spisać na nowo i zaktualizować .
Obrazek
Avatar użytkownika
Vlad
.
 
Posty: 1131
Dołączył(a): 17 sie 2009, o 21:26
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards/Red Towers
Na starym Warriorze od: 0

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Wokash » 29 paź 2012, o 23:14

Beltus był taki pomysł... ale padł po pytaniu w jaki sposób draśnięcie palca zmniejsza szanse na następne draśnięcie palca... nie zmniejsza... czasem mnie dopada myśl, żeby ograniczyć talię... ale zwykle mi przechodzi...

Co trzeba zrobić pilnie jak widzę to wrzucić zasady zwyczajowe w główne przepisy... na razie nie widzę woli ani ochoty na jakieś rewolucje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Vlad » 30 paź 2012, o 00:11

A co my jakieś lewe czerwone są by rewolucję zaraz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Vlad
.
 
Posty: 1131
Dołączył(a): 17 sie 2009, o 21:26
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards/Red Towers
Na starym Warriorze od: 0

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Python » 30 paź 2012, o 12:05

czytam i "szturcham"

co do odrzucania wylosowanych kart - podzielam zdanie W.
Python
.
 
Posty: 3912
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 07:52
Lokalizacja: Furious Creepy Strangler
White Cross: FCS
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Swierzy » 30 paź 2012, o 12:45

Sam sie szturchnij bo to tez i Twoja brocha :P
Napalm sticks to kids
Avatar użytkownika
Swierzy
.
 
Posty: 732
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 09:49
Lokalizacja: Piaseczno / San Jose
White Cross: 10th Mtn
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Vlad » 30 paź 2012, o 15:31

Nad odrzucaniem trzeba się nie tylko zastanowić ale i policzyć prawdopodobieństwo. Powiększą się straty a to skróci czas milsimów.
Beltus jeśli testowaliście to podaj jakie były efekty. Warto o tym podyskutować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Vlad
.
 
Posty: 1131
Dołączył(a): 17 sie 2009, o 21:26
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards/Red Towers
Na starym Warriorze od: 0

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Wokash » 30 paź 2012, o 21:21

Skrót imprez można zrobić trafieniami strefowymi.
My wszyscy jesteśmy ofiarami RPG gdzie traci się hitpointy... i ginie... w realu tak się nie dzieje... można mieć masę lekkich zranień i funkcjonować albo dostać jedno i zejść...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Aur » 31 paź 2012, o 17:56

Wokash napisał(a):w jaki sposób draśnięcie palca zmniejsza szanse na następne draśnięcie palca... nie zmniejsza... czasem mnie dopada myśl, żeby ograniczyć talię... ale zwykle mi przechodzi...

To ja mam pytanie, jakie jest prawdopodobieństwo, że ktoś po "bliskim spotkaniu z pociskiem z kałasza" będzie w stanie dalej walczyć po opatrzeniu?
Z tego co czytałem najbardziej prawdopodobna będzie rana ciężka która w razie nieopatrzenia zmieni się w KIA, a po opatrzeniu w warunkach polowych i tak ma olbrzymie szanse na trwałe kalectwo albo śmierć z powodu kalectwa.
Jak piszemy o zasadach CCS to trzeba też brać pod uwagę "grywalność". 3 RL pod rząd to stałe źródło kwasów. Jak już ma się Milsim nie kończyć za szybko lepiej jest zrobić jednego respa traktowanego jako dostarczenie posiłków dla danej strony gry.
Aur
 
Posty: 171
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 06:43
White Cross: FR
Na starym Warriorze od: 0

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Wokash » 31 paź 2012, o 18:09

Zgoda nie mam zamiaru ukrywać, ze CCS to kompromis między grywalnością, a symulacją.
Prawdą jest, że są ludzie chodzący i działający po pocisku karabinowym... Zmniejszyliśmy historycznie ilość RL bo uznaliśmy, że tego szczęścia za dużo...
Co do rany lewej ręki to kiedyś sprawę rozwiązał kolega... po prostu w boju ASG strzela się w środek postaci, a jak przeciwnik stoi w pozycji tarczownika (a taką pozycję zajmuje strzelec) to lewa ręka zbiera co się da...
Jak kto ma szczęście to czemu nie 3 RL... znam osoby, co zarabiają na totku... ja jak trafię 3ójkę to wielkie święto...
Weź pod uwagę, że albo zakładamy uczciwość ludzi grających (co ja osobiście zwykle robię) albo kto mam zagwarantuje, że jak zrobimy same RC/WZW/KIA to się taki nieuczciwy komandos po prostu się nie przyzna?
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Aur » 2 lis 2012, o 21:12

Wokash napisał(a):zakładamy uczciwość ludzi grających

Wiesz ja też zakładam uczciwość. Ja nie piszę, że ktoś będzie specjalnie z rozmysłem oszukiwał tylko, że takie sytuacje powodują kwasy. I to forum było już ich świadkiem. Dla tego osobiście jestem zwolennikiem zasady "pierwszy postrzał - otwierasz kopertę z kartą, drugi postrzał - zakładasz pomarańczową kamizelkę". Pewno zdarza się w realu, że ktoś na polu walki dostanie kilka razy w lewą nogę i w adrenalinie zdąży jeszcze wystrzelać tuzin atakujących. Ale w czasie gry bardziej służy dobrej atmosferze nierozpatrywanie takich przypadków. Tylko moim zdaniem oczywiście. :)
Aur
 
Posty: 171
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 06:43
White Cross: FR
Na starym Warriorze od: 0

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez KwaziMag » 5 lis 2012, o 11:05

Beltus napisał(a):Skoro już powstał taki fajny wątek to ja również chciałem coś wtrącić.

Obserwując będąc czynnym uczestnikiem wielu symulacji wg zasad CCS zauważyłem że nagminnym problemem jest wielokrotne bandażowanie się i działanie jako pełnosprawny operator.
W moim mniemaniu niewiele ma to wspólnego z realizmem.
Wystarczyłby jeden mały zapis w zasadach aby to zniwelować:

- Karta wykorzystana nie wraca do talii.

Na Taktycznych Ćwiczeniach sprawdzających w ramach 1KPU z powodzeniem to stosowaliśmy.

To jest tylko moja nieśmiała propozycja.


A nie łatwiej taką zmianę wprowadzić jako organizator gry co w sumie jako 1KPU zrobiliście? Śledząc wątki o milsimach i tak wielokrotnie widać że orgowie przed grą wprowadzają swoje zmiany do zasad, np. wartość fps, ilość kulek w magach, czy są repy czy ich nie ma itd. To i w ten sposób można wprowadzić zasadę że wylosowana karta wypada z talii. Bo co z tego że od górnie zostanie wprowadzona taka zmiana jak organizator ją przed grą zmieni i wprowadzi np. że każdy ma mieć przy sobie tylko trzy karty wylosowane przed grą i 4te trafienie z automatu to mistyczne WZW albo że drugie trafienie w tą samą kończynę podnosi wylosowaną ranę o jeden poziom w górę. Co głowa to nowe pomysły i nie sposób ich wszystkich odnotować w zasadach.
Avatar użytkownika
KwaziMag
 
Posty: 48
Dołączył(a): 8 sty 2011, o 14:55
Lokalizacja: Kobyłka
Na starym Warriorze od: 0

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez KwaziMag » 5 lis 2012, o 11:10

Beltus napisał(a):Skoro już powstał taki fajny wątek to ja również chciałem coś wtrącić.

Obserwując będąc czynnym uczestnikiem wielu symulacji wg zasad CCS zauważyłem że nagminnym problemem jest wielokrotne bandażowanie się i działanie jako pełnosprawny operator.
W moim mniemaniu niewiele ma to wspólnego z realizmem.
Wystarczyłby jeden mały zapis w zasadach aby to zniwelować:

- Karta wykorzystana nie wraca do talii.

Na Taktycznych Ćwiczeniach sprawdzających w ramach 1KPU z powodzeniem to stosowaliśmy.

To jest tylko moja nieśmiała propozycja.


A nie łatwiej taką zmianę wprowadzić jako organizator gry co w sumie jako 1KPU zrobiliście? Śledząc wątki o milsimach i tak wielokrotnie widać że orgowie przed grą wprowadzają swoje zmiany do zasad, np. wartość fps, ilość kulek w magach, czy są repy czy ich nie ma itd. To i w ten sposób można wprowadzić zasadę że wylosowana karta wypada z talii. Bo co z tego że od górnie zostanie wprowadzona taka zmiana jak organizator ją przed grą zmieni i wprowadzi np. że każdy ma mieć przy sobie tylko trzy karty wylosowane przed grą i 4te trafienie z automatu to mistyczne WZW albo że drugie trafienie w tą samą kończynę podnosi wylosowaną ranę o jeden poziom w górę. Co głowa to nowe pomysły i nie sposób ich wszystkich odnotować w zasadach.

A co do nieoznaczania się kamizelką rannych to dobra zasad bo do samego końca nie wiesz czy tam leży ranny i musisz mieć się na baczności do samego końca. Co prawda moim zdaniem zwiększy do dobijalność i zmniejszy ilość branych do nie woli ale coś za coś. Chyba że np. od RC w górę oznaczać a przy RL dać sobie spokój.
Avatar użytkownika
KwaziMag
 
Posty: 48
Dołączył(a): 8 sty 2011, o 14:55
Lokalizacja: Kobyłka
Na starym Warriorze od: 0

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Grey » 5 lis 2012, o 11:13

Myślę, że Wokash słusznie pisze, że w CCS powinny być wpisywane zasady zwyczajowe, a orgowie mogą testować nowe zasady na swoich imprezach. Jeśli zasada jest dobra, to zaczną ją stosować inni orgowie, którym się podobała. Powstanie w ten sposób nowa zasada zwyczajowa, która po czasie trafi do zasad oficjalnych. To najzdrowsze podejście.
Avatar użytkownika
Grey
.
 
Posty: 923
Dołączył(a): 20 sie 2009, o 12:29
Lokalizacja: Gliwice / Warszawa
White Cross: Śnieżna Pantera
Na starym Warriorze od: 2006

Re: Nowelizacja zasad CCS dot. oznaczania ran/trupów

Postprzez Wokash » 5 lis 2012, o 14:10

Co do pomysłów modyfikacji.
To co pisze Grey to szczera prawda.
Nie mamy nic przeciwko zasadom zwyczajowym i nie mamy również nic przeciwko eksperymentowaniu z zasadami.
Prawda taka, że pomysł z nieoznaczaniem rannych i trupów, a jedynie trupów off game to był bodaj pomysł Świerzaka i ski... mi się osobiście średni wydawał... ale po użyciu okazało się, że jest on genialny w swojej prostocie i bardzo grywalny (brak kwasów w stylu miałem szmatę, a nawalali do mnie jak oszaleli).
Wielu organizatorów zaczęło go stosować i stał się przepisem zwyczajowym.

Ja nie widzę nic zdrożnego aby Beltus i ska zrobili milsima CCS i na nim wprowadzili obowiązek wyrzucania karty z talii... Może pomysł się sprawdzi?
Panowie to są zasady gry, a nie Ewangelia Święta... jeśli ktoś ma jakiś pomysł to niech go sprawdzi na swoje grze... jak będzie ulepszało to rozgrywkę to na pewno ma szanse stać się częścią systemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Wokash
.
 
Posty: 2610
Dołączył(a): 3 sie 2009, o 10:33
Lokalizacja: Warszawa
White Cross: Tower Guards
Na starym Warriorze od: 2005


Powrót do Zasady i regulaminy gier MILSIMowych

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości